پارس ناز پورتال

تاثیرات روغن پامچال در باروری خانم ها

تاثیرات روغن پامچال در باروری خانم ها

تاثیرات روغن پامچال در باروری خانم ها 

روغن پامچال فواید بسیار زیادی دارد، از جمله آن درمورد باروری بانو ها هست که در این مطلب مفصل به آن پرداخته شده هست.روغن گل پامچال از دانه‌هاي گیاه گل پامچال به دست می آید، که بعنوان Oenothera biennis نیز شناخته میشود. این روغن دارای چندین بهره گیری درمانی هست و به طور گسترده‌اي توسط زنان برای افزایش باروری بهره گیری می شود. گل پامچال یک گل وحشی رایجی هست که در شمال و جنوب کشور آمریکا رشد می کند.

 

این گیاه به جنس گل مغربی تعلق دارد که حاوی تقریباً 125 گونه گیاه گلدار سالانه یا چند ساله هست. این گیاه اسم گل پامچال را با دقت به شباهت آن به گل پامچال انگلیسی گرفته هست، اگرچه آن یک گل پامچال نیست.این گیاه شکوفه‌هاي زرد، سفید، صورتی، یا قرمز ساخت میکند که به طور کلی در هنگام غروب باز میشود، برای همین هست

 

که به اسم گل پامچال شب شناخته می شود. از زمان‌هاي قدیم برگ‌ها و پوست این گیاه برای کاهش برخی دشواری های سلامتی مثل عفونت‌هاي تنفسی و مریضی‌هاي گوارشی مورد بهره گیری قرار میگیرد.از دانه‌هاي این گیاه برای استخراج روغن گل پامچال بهره گیری می شود. این روغن غنی از اسیدهای چرب اساسی مثل اسید لینولئیک

 

و اسید گاما لینولئیک هست، که متعلق به خانواده اسیدهای چرب امگا 6 هست. چنین اسیدهای چرب اساسی میتوانند به تنظیم جذب انسولین، کاهش وزن و پیشگیری از دیگر دشواری های سلامتی کمک کنند.با این حال، این روغن به علت اثرات آن روی باروری بسیار پرطرفدار شده هست.

 

روغن گل پامچال و باروری
روغن پامچال توسط زنان برای برخی دشواری های متعارف سلامتی مثل علایم یائسگی، پره اکلامیسی «فشار خون بالا ناشی از بارداری»، سندرم پیش از قاعدگی، درد پستان، کیست پستان و همین طور سرطان پستان بهره گیری میگردد. این روغن می تواند باعث بازگشت تعادل هورمونی در زنان شود.

 

این روغن هم‌چنین می تواند به افزایش باروری با بهبود کیفیت ترشحات گردن رحم یا موکوس کمک کند. مخاط دهانه رحم که بارور هست مثل سفیده تخم مرغ به نظر میرسد. از جانب دیگر، مایع غلیظ و خشک دهانه رحم بارور در نظر گرفته نمی شود، چون میتواند حرکت اسپرم را مختل کند، و در نتیجه مانع لقاح و بارداری شود.

 

اهمیت ترشحات در باروری
مایع یا موکوس ترشح شده توسط گردن رحم کمک می کند تا اسپرم به لوله فالوپ برسد تا باعث باروری تخمک شود. اما ترشحات زمانی می توانند به طور کارساز به این هدف برسند که نازک، روشن، آبکی و به راحتی قابل کشش باشند. یکی دیگر از عملکردهای مهم ترشحات گردن حفظ اسپرم و عاملی برای حرکت آزادانه به سمت دهانه رحم و رسیدن به لوله‌هاي فالوپ که در آن لقاح صورت می گیرد هست.

 

چنین ترشحات باروری میتوانند اسپرم را به مدت چند روز زنده نگه دارند. از جانب دیگر مایع ضخیم، تیره و خشک در گردن رحم میتواند از حرکت اسپرم‌ها پیشگیري کند. مقدار ترشحات معمولاً پس از تخمک‌گذاری افزایش مییابد. بافت ترشحات نیز در این زمان دستخوش تغییرات شده و لغزنده‌تر می گردد.

 

اما گاهی اوقات، بدن ممکن هست پیروز به ساخت مقدار کافی از مایعات گردن رحم نشود و یا ترشحاتی که نمی توانند بارور شوند را فرآوری میکند. بعنوان نتیجه، احتمال لقاح به صورت قابل توجهی کاهش مییابد. برای رویارویی با این دشوار، شمار زیادی از زنان از روغن استخراج شده از دانه‌هاي گل پامچال بهره گیری می کنند، چون تصور می شود که این روغن باعث افزایش ساخت مایع بارور گردن رحم میشود.

 

هم‌چنین بعنوان منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری، این روغن میتواند باعث ساخت اکثر مایعات بارور در گردن رحم شود. هم‌چنین می تواند فرآوری پروستاگلاندین را تحریک کند. پروستاگلاندین یک گروه از مواد شبه هورمونی هست که باعث تحریک زایمان و انقباضات رحمی می شود. برای افزایش باروری، این روغن معمولاً از قاعدگی تا تخمک‌گذاری بهره گیری میشود. پس از تخمک‌گذاری، میتوان از روغن دانه کتان بهره گیری کرد

 

این روغن هم‌چنین برای کاهش طیف گسترده‌اي از مریضی‌ها و اختلالات، از جمله اگزما، برونشیت، دیابت، سندرم خستگی مزمن، چاقی ، پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید، آسم، مریضی‌هاي قلبی عروقی و پسوریازیس بهره گیری می شود. اگر از این روغن برای افزایش باروری یا برای دیگر اهداف درمانی بهره گیری می کنید،

 

در این صورت مطمئن شوید که با دکتر مشورت می کنید. مصرف بیش از اندازه روغن می تواند باعث ایجاد برخی عوارض جانبی شود. بنابراین مطمئن شوید که دوز تجویز شده‌اي را مصرف می کنید که توسط دکتر تجویز شده هست.