پارس ناز پورتال

خواص مالیدن روغن سیاه دانه به شکم

خواص مالیدن روغن سیاه دانه به شکم

مالیدن روغن سیاه دانه به شکم دارای مزایای درمانی بسیاری است که اثر آن در جهت بهبود علائم بسیاری از عوارض بیماری ها به اثبات رسیده است. خواص دارویی سیاه دانه به قدری بالا است که قرن هاست از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها به صورت خوراکی یا استعمال روغن آن بر روی پوست استفاده می شود.

 

روغن سیاه دانه چیست؟

این ماده از دانه های تخم سیاه دانه گرفته می شود که به آن زیره سیاه هم گفته می شود. این گیاه کوچک در آسیا و خاورمیانه به وفور یافت می شود و به دلیل خواص بسیار غنی درمانی که دارد برای شفای طیف وسیعی از بیماری ها به کار گرفته می شود.

 

روش مصرف

نحوه مصرف روغن سیاه دانه به صورت موضعی با توجه به نوع بیماری می تواند متفاوت باشد. روغن سیاه دانه را به صورت مکمل خوراکی به شکل قرص یا روغن نیز می توانید مصرف کنید. مصرف موضعی این روغن بر روی پوست و مو بیشتر رایج است.

 

به طوریکه با ماساژ دادن آن بر روی پوست در نواحی مختلف بدن به خصوص شکم می توان به بهبود بسیاری از بیماری ها کمک نمود.طعم دانه های سیاه دانه تند و کمی تلخ است. اما با این حال از آن به عنوان ادویه و طعم دهنده داخل غذا نیز استفاده می شود. چای یا جوشانده این دانه نیز مصارف گوناگونی در طب سنتی دارد.

 

چطور روغن سیاه دانه را تولید کنیم؟

 

این روغن مغذی و درمانی را می توانید در منزل نیز تهیه کنید. یکی از این روش ها آسیاب کردن سیاه دانه در کنار دانه های بادام تلخ است که به روغن گیری هر چه بهتر آن کمک می نماید. البته با جوشاندن دانه های سیاه دانه داخل آب و ترکیب کردن آن با روغن زیتون نیز می توانید به روغن سیاه دانه دست پیدا کنید.

 

اما بهترین روش تهیه روغن سیاه دانه آسیاب کردن دانه های آن به وسیله دستگاه های روغن گیری صنعتی است که ترکیب خالصی از این روغن را به دست می دهد.

 

فواید ماساژ روغن سیاه دانه بر روی شکم

 

در طب سنتی این روش دارای مزایای فراوانی است و به درمان انواع بیماری ها کمک می نماید. به طور مثال:

 

  • کمک به تقویت سیستم ایمنی
  • درمان بیماری های گوارشی
  • درمان بیماری های رحم
  • بهبود فرآیند هضم غذا
  • کاهش استرس
  • کمک به سلامت پوست
  • کمک به سلامتی چشم ها
  • چربی سوزی شکم
  • تسکین دردها
  • بهبود کیفیت خواب
  • کمک به دردهای قاعدگی
  • و …

 

برای اینکه بهترین نتیجه را از این روش سنتی درمانی بگیرید بهتر است از روغن های با کیفیت و خالص استفاده کنید.

 

۱- چربی سوزی در ناحیه شکم

با استفاده از ماساژ روغن سیاه دانه روی شکم می توانید فرایند چربی سوزی در این ناحیه را سرعت ببخشید. این ماده به طور محسوسی به کاهش وزن و کاهش چربی های ذخیره در بدن کمک می نمایند. بنابراین اگر به اضافه وزن مبتلا هستید می توانید برای کاهش شاخص توده بدن، کاهش اندازه دور کمر و کوچک کردن شکم خود از این روش سنتی استفاده کنید.

 

۲- بهبود درد های شکمی

مالیدن این روغن در اطراف ناف دردهای شکمی که ناشی از عوامل مختلفی هستند را تسکین می دهد. به ویژه زمانی که این دردها ناشی از سوء هاضمه یا یبوست باشند. البته این روش برای تسکین دردهای قاعدگی نیز بسیار موثر و کارآمد است و با تحریک جریان خون در این ناحیه به بهبود سریع تر و تسکین دردها کمک می نماید.

 

۳- بهبود درد مفاصل

ماساژ این روغن در اطراف ناف خواص شگفت انگیزی در بهبود دردهای مفصلی دارد. زیرا به کمک رگ های وریدی و شریان های اصلی که در اطراف ناف وجود دارند، این روغن به سرعت جذب می شود. با ماساژ دادن در این ناحیه، روغن سیاه دانه به بهبود گردش خون، کاهش التهاب و درمان درد مفاصل کمک می نماید.

 

۴- افزایش کیفیت هضم غذا

یکی از اصلی ترین کاربردهای روغن سیاه دانه استفاده از آن برای بهبود هضم غذاها است. با ماساژ دادن این روغن در اطراف ناف می توان سیستم گوارشی را تحریک نمود و عملکرد آن را بهبود بخشید. این روش برای درمان یبوست نیز کاربرد دارد.

 

۵- بهبود کیفیت خواب

افرادی که دارای بی خوابی هستند یا خواب آرامی ندارند با استفاده از مالیدن روغن سیاه دانه در اطراف ناف می توانند این مشکل را برطرف کنند. زیرا با این روش هورمون هایی در بدن ترشح می شوند که به بهبود کیفیت خواب کمک می نمایند.

 

مالیدن روغن سیاه دانه داخل ناف چه مزایای درمانی دارد؟

جالب است بدانید ناف یکی از مهمترین اعضای بدن است که محل اتصال چندین ورید در بدن است که بخش های مهمی در بدن متصل می باشد. بنابراین با تمیز نگه داشتن این ناحیه و ماساژ آن با روغن های درمانی می توانید کمک شایانی به درمان بسیاری از بیماری ها نمایید.

 

ناف مرکز تعادل بدن به شمار می رود که انرژی زیادی را در خود ذخیره دارد. بنابراین با روش های مختلف ناف درمانی که یکی از آنها ماساژ روغن سیاه دانه در اطراف یا داخل این ناحیه است، می توانید به درمان بیماری های مختلف کمک کنید. زیرا از این ناحیه بهترین حالت جذب اتفاق می افتد.

خواص روغن سیاه دانه برای تقویت قدرت باروری

 

تسکین دردهای قاعدگی

اگر دچار قاعدگی های دردناک می شوید، مالیدن روغن سیاه دانه در داخل ناف می تواند به شما کمک نماید. زیرا ناف شما به رحم متصل است و از طریق جذب این روغن، جریان خون در ناحیه رحم افزایش پیدا می کند. در نتیجه به کاهش درد در این ناحیه در دوران قاعدگی کمک شایانی می نماید. سایر فواید استفاده از این روغن در داخل ناف عبارتند از:

 

  • تقویت سیستم ایمنی بدن در مواجهه با بیماری های ویروسی و میکروبی

 

  • بهبود گردش خون

 

  • کاهش استرس و اضطراب با تقویت سیستم عصبی و کنترل آرامش ذهن

 

  • بهبود سلامتی عمومی

 

  • بهبود ظاهر پوست و جلوگیری از اختلالات پوستی نظیر اگزما، آکنه، پسوریازیس و …

 

  • کمک به رفع اختلالات تنفسی و بهبود عملکرد ریه ها با ترشح مخاط ریه و کاهش التهاب در این ناحیه

 

خواص روغن سیاه دانه برای تقویت قدرت باروری

 

فواید این روغن برای تقویت رحم و افزایش قدرت باروری زنان به اثبات رسیده است. زیرا ناف به اندام های تناسلی متصل است و با ماساژ این روغن در این ناحیه می توانید گردش خون در اندام های تناسلی را نیز افزایش دهید.

 

با استفاده موضعی و ماساژ روغن سیاه دانه در اطراف ناف می توانید رحم را گرم کرده از عوارض سردی رحم نظیر کیست تخمدان و دردهای قاعدگی پیشگیری کنید. همچنین تا حد زیادی نازایی در زنان را درمان نمائید.

 

جهت درمان بیماری های ناشی از تغذیه نادرست می توانید با متخصصین تغذیه مجرب در وبسایت غفاری دایت مشاوره نمائید و یک رژیم درمانی اختصاصی دریافت نمایید.