پارس ناز پورتال

خواص مفید گیاه دارویی گالگا برای افراد دیابتی

خواص مفید گیاه دارویی گالگا برای افراد دیابتی

خواص مفید گیاه دارویی گالگا برای افراد دیابتی 

بیماران دیابتی که قند خون بالایی دارند می‌توانند از گیاه دارویی خوب گالگا بهره گیری کنند که بسیار موثر هست و قند خون را کاهش می  دهد. گیاه گالگا کاربردهای بالینی زیادی دارد و از دیرباز از این گیاه برای درمان مریضی هاي گوناگون بهره گیری می شده هست. گیاه گالگا از قدیم به علف شیر آور مشهور بوده هست.

 

گیاه گالگا کاربردهای بالینی زیادی دارد و از دیرباز از این گیاه برای درمان مریضی هاي گوناگون بهره گیری می شده هست. گیاه گالگا از قدیم به علف شیرآور مشهور بوده هست و معمولاً به صورت خشک شده در طب سنتی کاربرد داشته هست.گیاه گالگا یکی از گیاهان دارویی هست که در طـب سنـتی اروپـا برای درمـان دیابـت مـورد بهره گیری قـرار می گرفته اسـت.

 

نام علمی این گیاه از دو واژه “Gala” به معنای شیر و “Ageiin” به معنای ساخت گرفته شده که به مفهوم ساخت کننده شیر هست. گیاه گالگا در دهـه هاي 1920 و 1980 نیز در ساخت چند داروی ضد دیابت در کشور آلمان به کار رفته هست. بر زمینه تحقیقات صورت گرفته، اثر این گیاه درکاهش قند خون به ثابت رسیده اس

 

بهره گیری از گیاه گالگا برای نظارت قند خون
عصاره استخراج شده از گیاه گالگا حاوی دو ترکیب شیمیایی به نام گوانیدین و گالگین هست که این دو ترکیب خواص نظارت کنندگی قند خون دارد و در درمان دیابت مثل داروی متفورمین عمل میکند.نتایج مطالعه اثر گیاه گالگا در نظارت قند خون در خرگوش‌ها نشان داد که 32 درصد از خرگوش‌هاي مبتلا به دیابت با مصرف این گیاه قند خونشان کاهش پیدا کرد.

 

همین طور محققین اینگونه نتیجه گیری کردند که گیاه گالگا در بزرگسالان دیابتی که مریضی‌شان در مراحل ابتدایی هست، اثر حمایت کنندگی دارد.مواد موثره موجود در پودر گالگا اثر انسولیـن را در بدن تقویـت نمـوده و با افزایـش ورود قند به ســلولها موجــب کاهش قند خون میشود.

 

ترکیبات موجود در این گیاه با پیشگیري از جذب قند روده و همین طور پیش گیری از روند ساخت بیوشیمیایی قند در بدن «گلوکونئوژنز» موجب کاهش قند خون می‌شوند.

 

مقدار و نحوه مصرف
پودر گیاه گالگا را هرروز 3 مرتبه و هر زمان ماست یا یک لیوان آبمیوه مخلوط نموده و میل نمایید.

 

«دقت: چنانچه این پودر را به منظور کاهش وزن مصرف می نمایید، یک پیمانه در روز کافی خواهد بود.»

 

آیا گیاه گالگا در کاهش وزن مؤثر هست؟
مطالعه اي که بر روی موش‌ها انجام شده بود نشان داد که گیاه گالگا با کاهش توده چربی در آن‌ها باعث کاهش وزنشان شده بود. در انسان‌ها اثر گیاه گالگا در کاهش وزن به مطالعات بیشتری نیاز دارد.

 

بهره گیری از گیاه گالگا برای افزایش شیر
در مطالعات حیوانی نشان داده شد که گیاه گالگا ترشح شیر را در گاوهای شیرده 35 تا 50 درصد افزایش میدهد. بنابراین گیاه گالگا در تحریک غدد شیردهی برای ترشح شیر مؤثر هست.همین طور این گیاه کاربردهایی نظیر ادرارآوری «تحریک غدد فوق کلیه»، ضد کرم، مؤثر در درمان مریضی هایي نظیر حصبه، تحریک کننده سیستم عصبی، محافظت از کبد، ضد تب دارد.

 

هنگام مصرف گیاه گالگا در چه مواردی باید احتیاط کرد؟
* اگر برنامه جراحی در پیش روی دارید، از دو هفته گذشته از جراحی حتماً مصرف گیاه گالگا را قطع نمایید.

 

* به این موضوع همواره دقت داشته باشید که گیاه گالگا میل به خونریزی را در بدن شما افزایش میدهد و سرعت تشکیل لخته خون را کاهش می‌دهد و ممکن هست با داروهای ضد لخته خون مثل وارفارین تداخل ایجاد نماید.

 

* اگر مبتلا به مریضی دیابت هستید و برای نظارت قند خونتان از گیاه گالگا و داروهای کاهنده قند خون بهره گیری می‌کنید مراقب کاهش بیش از حد قند خونتان باشید و قند خونتان را مرتب نظارت نمایید.

 

* در هنگام بارداری گیاه گالگا را مصرف ننمایید.