پارس ناز پورتال

روانشناسی شخصیت جالب رنگ ها

روانشناسی شخصیت جالب رنگ ها

روانشناسی شخصیت جالب رنگ ها

 بـه ما بگویید چه رنگی دوست دارید تا ما هم بـه شـما خصوصیات شخصیتی را بگوییم و ببینید درست است یا خیر؟ عشق ورزیدن بـه رنگ خصلتی است که خداوند در وجود مخلوقات خود، گذاشته است و انسان علاقه بسیاری بـه استفاده از رنگ هـای مختلف دارد. امروزه روانشناسان متوجه شده اند

 

که با کمک رنگ ها می توان بـه خصوصیات افراد پی برد و در حقیقت نوع رنگ انتخابی هر فرد تا حد بسیار زیادی گویای نوع شخصیت او میباشد.استفاده از رنگ بسیار حساس بوده و باید بـه گونه ای باشد که تاثیری مثبت روی فرد و یا اطرافیان او بگذارد. در این مبحث بـه رنگ ها و ارتباط آن با شخصیت افراد پرداخته شده است.

روانشناسی شخصیت جالب رنگ ها1- قرمز

رنگ قرمز بیانگر حرارت، خون، شهوت، عشق، گرمی، قدرت، هیجان و تهاجم است. رنگ قرمز میتواند فشار خون و تعداد تنفس هـای فرد را بالا ببرد و مردم رادر تصمیم گیری سریع و آنی تحریک کند. تعداد آرزو و خواسته ها را بالا می برد. توجه ها را بـه سرعت بـه خود جلب میکند و قدرت و انرژی را بـه افراد انتقال میدهد.

 

اشخاصی که خواهان رنگ قرمز هستند، عاشق هیجان و بسیار پرتحرک اند. خیلی راحت و راحت دست بـه کارهای مخاطره آمیز می زنند. روحیه ای بسیار آتشین و تهاجمی داشته و معمولاً با هرچیزی سر جنگ دارند و زود خشمگین میشوند. در انجام دادن کارهای شان بسیار شتاب میکنند و می‌خواهند

 

بـه سرعت بـه نتیجه برسند. عاشق پیشه و خونگرم اند و بـه راحتی دوست پیدا میکنند. درضمن روحیه ای مقتدر و توانمند دارند.

 

2- قهوه ای

قهوه ای رنگ زمین و چوب است. این رنگ آرامش بخش بوده و دارای قدرت و بالندگی است. همچنین رنگ قهوه ای انتقال دهنده اعتبار، استقامت و قدرت است. در عین حال فضا و محیطی راحت و بی طرف ایجاد میکند. افرادی که این رنگ را دوست دارند معمولاً روی محیط اطراف خود علاوه بر ایجاد آرامش میتوانند تسلطی کامل داشته باشند و اهل عمل هستند و قدرت پیشرفت در وجودشان بالقوه وجود دارد.

 

بـه این افراد می توان تکیه کرد زیرا قابل اعتمادند.انها معمولاً صادق و راستگو هستند. این اشخاص از احساس مسئولیت بالایی برخوردارند و بسیار خانواده دوست هستند. همچنین هر وقت یکی از دوستان شان بـه کمک نیاز داشته باشد، او را ناامید رها نمی کنند. از طرفی عاشق خرید وسایل مختلف و تزیین خانه شان هستند اما هرگز پول شان را بیهوده هدر نمی‌دهند.

 

3- صورتی

صورتی، رنگی لطیف و تسکین بخش است. این رنگ باعث آرام و مهربان شدن قلب ها میشود. در تحقیقی در واشنگتن، دیوارهای زندانی را صورتی رنگ کردند و این رنگ حالت تهاجمی زندانیان را کاهش داد. این رنگ باعث کم شدن سرعت عمل ماهیچه هـای قلب می شود و معمولاً از انرژی فرد می کاهد.

 

اشخاصی که بـه رنگ صورتی علاقه بیشتری دارند روحیه لطیف داشته و بسیار احساساتی ودلسوز می باشند و قلبی بسیار مهربان دارند. کمتر از دیگران می رنجند و بسیار بخشنده می باشند. معمولاً کارهای خود را با حوصله و اعصاب راحت انجام میدهند و اصلا عجول نیستند. روی هم رفته آرام و بدون سر و صدا هستند.

 

افرادی که رنگ صورتی را دوست دارند معمولاً از مراقبت کردن از دیگران لذت میبرند. انها پدر و یا مادرهای فوق العاده ای میشوند. این افراد، حتی اگر پا بـه سن بگذارند، از نظر دیگران همیشه جوان بـه نظر می رسند.
روانشناسی شخصیت جالب رنگ ها4- زرد

رنگ زرد روشن لیمویی بـه دلیل منعکس ساختن نور، چشمان را بسیار خسته میکند، اگر اتاق نوزاد را زرد رنگ کنید، مطمئن باشید که دفعات گریه کردنش بسیار زیاد شده و بـه سرعت خشمگین و ناآرام می شود. این رنگ سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد. فرد را هوشیارتر میکند و تمرکز حواس او بیشتر میشود. رنگ زرد نشاط آور، خلاق و گرم است و باعث نشاط و شادی میشود.

 

اشخاصی که رنگ زرد را دوست دارند، بسیار خلاق می باشند. همیشه در کارهای خود تنوع ایجاد میکنند و بـه زندگی خود روح می بخشند. وجودشان غنی از شور و اشتیاق و سرخوشی است. در کنار چنین افرادی همیشه احساس نشاط می کنید. با دیگران رفتاری بسیار گرم و صمیمی دارند و هرگز زندگی را سخت نمی گیرند. درون گرا و منطقی نیز هستند و می توانند فیلسوف هـای برجسته ای شوند.

 

5- نارنجی

رنگ نارنجی با گرمی، رضایت و خشنودی، ثمربخشی و خوش مزاجی و نشاط در ارتباط است. تاثیر بسیار زیادی روی محیط اطراف خود می گذارد. درضمن بهترین رنگ برای رستوران ها میباشد. چرا که اشتهای افراد را زیاد می کند. اشخاصی که رنگ نارنجی را بـه رنگ هـای دیگر ترجیح میدهند معمولاً افرادی شاد و سرزنده هستند.

 

هیچگاه از چیزی ناامید نمی شوند و اگر هم کمی کسل شوند، زود و خیلی سریع روحیه خوب خود را باز مییابند. افرادی برون گرا، خوش مشرب، اجتماعی و پر از حرارت و انرژی اند. انها بـه نظم و ترتیب اهمیت بسیاری میدهند و در منزل یا در محیط کار خود همیشه مرتب و منظم هستند.

 

6- آبی

آبی بیانگر خرد، اعتماد، وفاداری، تنهایی و اندوه است. این رنگ آرامش بخش اعصاب و هوشیارکننده انسان است. ذهن را فعال کرده و فرد را بـه تامل و تفکر وا می دارد. رنگ خوبی برای اتاق غذاخوری نیست زیرا سرکوب کننده اشتهاست. حتی در طبیعت، خوراکی هـای سمی آبی رنگ هستند و کپکی که بر روی غذا هـای فاسد ایجاد می شود نیز آبی است.

 

اشخاصی که بـه رنگ آبی علاقه مندند معمولاً صلح طلب و آرامش خواه هستند. کمتر بـه دنبال مسائل هیجان انگیزند و چندان خود را بـه دردسر نمی اندازند. در دوستی هـای خود بسیار ثابت قدم و وفادارند. درضمن اشخاصی متفکر و درستکار هستند و بـه تحصیلات نیز اهمیت زیادی میدهند. بیشتر مواقع نخبگان بـه این رنگ علاقه دارند.

روانشناسی شخصیت جالب رنگ ها7- بنفش

بنفش رنگ صداقت و وفاداری است و بیانگر محبت، حسی رومانتیک، ثروت و دلفریبی است و در طبیعت بسیار نادر و کمیاب میباشد. این رنگ با معنویات و تصورات در ارتباط است. در حقیقت تخیل افراد را بـه کار می اندازد و انها را وارد بـه درون نگری میکند و اجازه می دهد تا دید عمیق تری بـه خود و محیط زندگی خود پیدا کنند.

 

کسانی که بـه دنبال کشف حقیقت و معنای زندگی هستند، بهتر است محیط اطراف خود را بـه رنگ بنفش درآورند، زیرا این رنگ در انجام تفکر عمیق بـه آنها بسیار کمک میکند.اشخاصی که رنگ بنفش را دوست دارند با محیط اطراف خود بسیار سازگار هستند و معمولاً خود را با محیط و مسائل جدید بـه آسانی وفق میدهند.

 

افرادی هنرمند و عاشق زیبایی هستند. درون نگر و زیرک می باشند و بـه همه ی ي چیز با نگاهی فیلسوفانه می نگرند. البته کمی هم احساساتی اند.

 

8- سبز

رنگ سبز القاکننده روح زندگی، جوانی، طراوت، امید و اشتیاق است. رنگ سبز دید چشم را بهتر میکند و آرامش بخش است. طبیعتی نسبتا خنثی دارد و روی سیستم اعصاب انسان تاثیری مثبت می گذارد. این رنگ مناسب ترین رنگ برای اتاق هـای انتظار و اتاق جراحی است.سبز بیانگر نیرومندی، حفاظت، جاودانگی و صلح است.

 

اشخاصی که بـه رنگ سبز علاقه مندند، افرادی امیدوار بـه زندگی، ثابت قدم و محکم می باشند و از تعادل روحی بسیار مناسبی برخوردارند. بنابراین در کنار انها می توانید احساس امنیت کنید. درضمن این افراد بـه آداب و معاشرت اهمیت بسیاری میدهند و کاملا اخلاقی می باشند. بدین جهت معمولاً خوش نام و معتمد دیگران هستند.

روانشناسی شخصیت جالب رنگ ها9- طلایی

طلایی رنگ موفقیت، دستیابی و پیروزی است. با فراوانی و سعادت، رفاه، کیفیت و اعتبار و پچیدگی است. این رنگ بیانگر انرژی و قدرت خورشید است و قدرت مردانگی را نشان می دهد. برعکس رنگ نقره ای که با زنانگی در ارتباط است، رنگ طلایی خوشبینی و افکار مثبت در محیط خود را بالا میبرد و گرمی و صمیمیت را بالا میبرد.

 

افرادی که رنگ طلایی را دوست دارند، معمولاً از کاریزمای بالایی برخوردار بوده و شخصیت محکم و مقتدری دارند.با احساس مثبتی که بـه زندگی دارند میتوانند اثر بسیار خوبی روی محیط اطراف خود بگذارند سطح موفقیت خود و گروهی که در آن هستند را بالا ببرند.

 

این افراد معمولاً از سختی ها و پیچیدگی هـای زندگی لذت میبرند و هیچ ابایی از مشکلات ندارند. البته گاهی اوقات ممکن است اعتماد بـه نفس بیش از حد انها را بـه دردسر بیندازد.

 

10- سفید

رنگ سفید علامت خلوص، کمال، بی گناهی و پاکی است. این رنگ بـه طور کلی نشان دهنده رشد و خلاقیت، هوشیاری و البته گاهی میل بـه تنهایی و گوشه گیری است. افرادی که بـه این رنگ علاقه مند هستند همیشه ظاهری مرتب و تمیز دارند و بـه بهداشت شخصی و محیط زندگی شان بسیار اهمیت می دهند.

 

بسیار خوشبین هستند و مثبت فکر میکنند. عاقل و اندیشمند و معقول هستند. از اعتماد بـه نفس بالایی برخوردارند و در هر شرایطی می توانند احساسات خود را کنترل کنند. بـه طور کلی روشنفکر و منعطف هستند.