پارس ناز پورتال

ستاره های هتل نشانه چیست؟

ستاره های هتل نشانه چیست؟

هنگام برنامه ریزی برای سفر و جستجو در بین هتل ها ممکن است معیار و نحوه رتبه بندی هتل ها بر اساس ستاره برای شما سوال شده باشد که در این مطلب آن را بررسی می کنیم.رتبه بندی هتل و ستاره های آن ها می تواند بر تصمیمات گردشگران تأثیر بگذارد.

 

ستاره‌های هتل یک سیستم رتبه‌بندی است که ویژگی‌ها و امکانات موجود در یک هتل را ارزیابی می‌کند تا به مهمانان کمک کند بهترین هتل را برای اقامت و بودجه خود انتخاب کنند. چه مشتری به دنبال یک اتاق ساده باشد یا یک تجربه مجلل، مقایسه هتل ها بر اساس رتبه بندی ستاره آنها می تواند جستجوی فرد را با توجه به ویژگی های مورد نظر و امتیاز قیمت موجود محدود کند.

 

آنها همچنین ایده ای از سطح خدمات قابل انتظار در هنگام ورود ارائه می دهند.هتل ها می توانند از 1 تا 5 ستاره امتیاز بگیرند که 1 ابتدایی ترین و 5 ستاره بهترین آن ها است. این ستاره ها ویژگی ‌ها و امکانات موجود در یک هتل را ارزیابی می‌کند تا به مهمانان کمک کند بهترین هتل را برای اقامت و بودجه خود انتخاب کنند. در این مطلب بررسی می کنیم که ستاره های هتل چه مفهومی دارند.

ستاره های هتل نشانه چیست؟

هتل های سه ستاره

 

رتبه بندی هتل ها بر اساس ستاره

 

در ادامه ی این مقاله ما شما را با رتبه بندی هتل ها و نحوه گرفتن ستاره در هر هتل در تور بیش تر آشنا می کنیم، با ما همراه باشید.

 

هتل های یک ستاره

یک هتل یک ستاره دارای برخی از ابتدایی ترین امکانات رفاهی است. یک تخت، یک میز کنار تخت و یک حمام مشترک و سرویس بهداشتی با اتاق های دیگر دارد.
رتبه بندی یک ستاره اغلب به این معنی است که یک ملک هیچ ویژگی خاصی ندارد و فقط اقامتگاه های اولیه را ارائه می دهد.

 

رتبه بندی یک ستاره لزوماً به این معنی نیست که یک هتل کثیف و در موقعیت بد است. یک هتل یک ستاره به معنای یک مکانی برای استراحت با امکانات بسیار کم است. این هتل ‌ها که عموماً متعلق به یک مالک هستند، چیزی بیش از یک تخت و حمام ندارند هیچ رستورانی نیز در آن ها وجود ندارد. این هتل ها امکانات اضافی یا خدمات خاصی ارائه نمی دهند.

 

هتل های دو ستاره 

یک هتل دو ستاره رتبه ی بالاتری از یک هتل یک ستاره دارد. می توانید انتظار یک قفسه لباس ساده یا کمد، تلویزیون و میز پذیرش 24 ساعته را داشته باشید. حمام اختصاصی نیز بخشی از اتاق های هتل است. گاهی اوقات، این اقامتگاه ها می توانند صبحانه نیز ارائه دهند.

 

مانند هتل های یک ستاره، املاک دو ستاره معمولاً مقرون به صرفه تر از هتل هایی هستند که رتبه بالاتری دارند . شما می توانید با اقامت در این هتل ها تنها از امکانات اولیه یک هتل با کیفیت پایین تری بهرهمند شوید.

 

هتل های سه ستاره

هتل های سه ستاره معمولاً دارای امکانات منحصر به فردی هستند و خدمات با کیفیتی ارائه می دهند. هتل های سه دارای امکانات بیش تر و با کیفیت تری نسبت به هتل های دو ستاره هستند.

 

آن‌ ها در مقایسه با هتل ‌های یک و دو ستاره، اتاق‌ های جادارتری دارند، همچنین دارای تلویزیون، یخچال هستند و اقامت راحت‌ تری را با رستوران ‌ها و بارها به مهمانان ارائه می ‌دهند.

 

هتل ‌های سه ستاره معمولاً بخشی از هتل‌ های زنجیره ‌ای بزرگ‌ تر و مجلل‌ تر می باشند. این هتل‌ ها عموماً شیک ‌تر و دارای دکوراسیون و طراحی زیبا تری هستند.

 

هتل های سه ستاره علاوه بر امکانات داخل اتاق طیف وسیعی از امکانت دیگر مانند مرکز تناسب اندام، استخر، خدمات تجاری، رستوران در محل، سرویس اتاق، اتاق ‌های کنفرانس و خدمات پیشخدمتی را نیز ارائه می دهند.

 

اتاق ‌های هتل بزرگ ‌تر با مبلمان مدرن و باکیفیت ‌تر هستند و اغلب شامل وسایل جانبی فانتزی مانند تلویزیون ‌های صفحه ‌تخت با کابل طولانی هستند. اگر قصد رزرو هتل های استانبول یا هر شهر دیگری را دارید، توصیه می کنیم حتما به نظرات سایر مسافران قبلی هتل توجه داشته باشید.

 

هتل های چهار ستاره

هتل های چهار ستاره اغلب به دلیل کیفیت سطح بالا و راحتی فوق العاده مورد توجه قرار می گیرند. این هتل ها ارتقاء بزرگی نسبت به املاک سه ستاره هستند. هتل‌ های چهار ستاره که به عنوان هتل ‌های برتر نیز شناخته می ‌شوند، بسیار مجلل، با پرسنل کامل و مجرب و با هزاران امکانات اضافی هستند.

 

اتاق ‌های این هتل های بزرگ می باشند و شامل امکاناتی مانند دکور های زیبا و مجلل، تلویزیون، یخچال، مینی بار، مبل، اتاق های دو تخته و بزرگ تر، تلفن اتاق، رختخواب مجلل و محصولات حمام خوب است.

 

این هتل ها همچنین دارای خدمات و امکانات ویژه ای مانند سرویس اتاق،  رستوران و بوفه ی صبحانه، اتاق ‌های کنفرانس، خدمات دربان، استخرهای متعدد و جکوزی، مراکز تناسب اندام، پارکینگ، خدمات اسپا روزانه، خدمات لیموزین، و مجموعه ‌ای از سوئیت های ویژه را در اختیار میهمانان خود قرار می دهد.

 

هتل های پنج ستاره

یک هتل پنج ستاره خدمات بی عیب و نقصی را به مهمان ارائه می دهد، این هتل ها دارای اتاق های متنوع با خدماتی متعدد است. اتاق های این هتل ها دارای امکاناتی شامل تلویزیون، تلفن، مینی بار، میز و صندلی، مبلمان، چای ساز و … است.

 

هتل های پنج ستاره جزو لوکس ترین هتل های دنیا هستند. این هتل ها دارای طراحی مدرن و خدمات مجلل و  فوق العاده هستند.هر چیزی که یک مسافر می خواهد را می توانید در یک هتل پنج ستاره پیدا کنید.

 

اسپاهای مجلل، رستوران ‌های متنوع با غذاهای لذیذ، استخر، خدمات پیشخدمت، هدایای خوش‌آمدگویی، حمام ‌های بزرگ با وان، مجموعه ‌ای از بوفه صبحانه مجلل، لوازم بهداشتی حمام، این ها تنها امکانات اولیه ارائه شده در یک هتل پنج ستاره هستند.

 

هتل های پنج ستاره اغلب برای مهمانان خود پیشخدمت شخصی یا دربان تعیین شده ارائه می دهند. اتاق ‌های پنج ستاره بسیار بزرگ و مدرن هستند. اکثر هتل های آنتالیا پنج ستاره هستند و امکانات خوبی را ارائه می دهند.

 

اتاق های این هتل ها دارای امکاناتی همچون وان جکوزی، تلویزیون با صفحه‌ نمایش بزرگ، پخش‌کننده DVD، دسترسی به اینترنت پرسرعت رایگان، حمام مجلل، میز و صندلی، مبلمان راحت، تلفن، چای ساز و قهوه ساز، صندوق و… هستند.

 

هتل های پنج ستاره علاوه بر امکانات اتاق دارای امکانات و ویژگی های دیگری مانند دربان پارکینگ، زمین گلف، رستوران‌ های متنوع، مراکز تناسب اندام پیشرفته، استخرهای آب گرم، خدمات اسپا، جکوزی، زمین تنیس، و دسترسی به زمین گلف را نیز ارائه می‌دهند.

ستاره های هتل نشانه چیست؟

هتل CVK پارک بسفروس از هتل های 5 ستاره استانبول

 

هتل های هفت ستاره

همانطور که از رتبه بندی می توان حدس زد، هتل های هفت ستاره مجلل تر از هتل های پنج ستاره هستند و امکاناتی را ارائه می دهند که در هیچ هتلی نمی توانید آن را پیدا کنید.در واقعیت هیچ هتل هفت ستاره ای وجود ندارد. اما هتل برج العرب امارت متحده ی عربی به دلیل امکانات و کیفیت بالایی که دارد، به آن هتل هفت ستاره می گویند.

 

چگونه هتل ها ستاره دریافت می کنند؟

 

سیستم های رتبه بندی هتل های مختلفی در سراسر جهان وجود دارد. کشورهای مختلف سیستم های رتبه بندی متفاوتی دارند، اما اکثر آنها در رتبه بندی مشابه هستند.
یکی از مهم ترین چیزها در نحوه ستاره گرفتن هتل ها که باعث می شود یک هتل ستاره دریافت کند، موقعیت مکانی هتل است.

 

میهمانان یک هتل، هتل‌هایی را ترجیح می دهند که در یک منطقه تمیز و دور از بزرگراه ‌ها یا خروجی ‌های بزرگراه باشد.همچنین رستوران ها، امکانات و سایر جاذبه‌ های گردشگری در مجاورت یک هتل نیز می‌ تواند بر رتبه‌ بندی یک هتل تأثیر گذار باشد.

 

علاوه بر این، هر کشور دارای مجموعه قوانین متفاوتی در رتبه بندی هتل ها دارد. آن هتلی که در یک کشور ارزش پنج ستاره  را دارد، می تواند معادل رتبه سه ستاره در کشور دیگر باشد.به عنوان مثال، در هند، ستاره های هتل به چیزهایی مانند پارکینگ و تمیزی اتاق ها بستگی دارند.

 

تمام هتل های چهار و پنج ستاره باید دارای تهویه مطبوع در سراسر هتل داشته باشند و مساحت حمام یک هتل چهار ستاره نباید کمتر از 3.3 متر مربع باشد. و برای هتل های پنج ستاره، اجباری است که اندازه حمام نباید کمتر از 4.1 متر مربع باشد.

 

علاوه بر این، سازمان های مختلف مسئولیت رتبه بندی هتل ها در کشورهای مختلف را بر عهده دارند. به عنوان مثال، در ایالات متحده آمریکا، رتبه بندی هتل ها را سازمان AAA و Forbes Stars انجام می دهد.در کشور آلمان نیز برای رتبه بندی ها از HotelStars Union که یک انجمن تجاری برای هتل ها و رستوران ها است استفاده می کند.

 

ایتالیا، اسپانیا و یونان به دولت‌ اجازه می‌ دهند رتبه‌ بندی ستاره هتل را مشخص کنند. بریتانیا دارای انجمن (AA) و هیئت ‌های گردشگری بریتانیا، ولز و اسکاتلند سازمان‌ های اصلی هستند که هتل ‌ها را بر اساس امکانات و دیگر مشخصات رتبه‌ بندی می‌ کنند.برای کسب اطلاع از قیمت هتل های ترکیه به سایت الفبای سفر مراجعه کنید و هتل های مورد نظر خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

 

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.