پارس ناز پورتال

عوارض در معرض خورشید قرار گرفتن پوست

عوارض در معرض خورشید قرار گرفتن پوست

عوارض در معرض خورشید قرار گرفتن پوست 

باید بدانید که نور خورشید اگر به صورت مستقیم به پوست شما بتابد می تواند بسیار مضر باشد و عوارضی را به همراه خواهد داشت. آیا می‌دانید اگر در معرض امواج خطرناک خورشید قرار داشته باشید چه بر سر شما و پوستتان خواهد آمد؟

 

خال‌های جدیدی خواهید دید
هرچه بیشتر پوست شما مقابل نور خورشید قرار داشته باشید شاهد لکه‌های پوستی بیشتری خواهید بود. سلول‌های ملانین در پوست باعث تیره شدن پوست ما در زمان مواجه با امواج خورشید خواهند شد. اگر این سلول‌ها در یک جا انبوه شوند خال‌های جدیدی ایجاد خواهند شد. افرادی که رنگ پوستشان روشن است بیشتر در خطر کک‌ومک و خال‌ها خواهند بود.

 

دچار سوختگی می‌شوید

اولین نشانه‌ی آسیب نور خورشید برنزه شدن پوست است. سپس آفتاب‌سوختگی ایجاد خواهد شد. آفتاب‌سوختگی شامل سوختگی‌هایی روی سطح پوست است که نتیجه‌ی آن آشکار شدن نقاطی قرمز و خارش‌دار روی سطح پوست می‌باشد. بر اساس شدت سوختگی ممکن است شاهد تاول‌های پوستی نیز باشید. اگر هر بار که مقابل نور خورشید هستید دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوید باید شروع به استفاده از ضد آفتاب کنید

 

مسن‌تر دیده می‌شوید

90 درصد از پیری پوست بر اثر نور خورشید ایجاد می‌شود. افرادی که روزانه از ضدافتاب با حداقل spf 30 استفاده می‌کنند 24 درصد کمتر در خطر پیری پوست هستند. اگر می‌خواهید زیبایی و درخشش پوست خود را حفظ کنید باید روی استفاده از ضدآفتاب مقداری هزینه کرده و آن را مرتباً در طول روز تجدید نمایید.

 

خودتان را در خطر قرار می‌دهید

هر زمان که بدون داشتن ضدآفتاب یا یک محافظ مقابل نور خورشید باشید خود را در خطر قرار داده‌اید و نباید این موضوع را نادیده بگیرید. حتی کمی آفتاب‌سوختگی در طول زندگی خطر ابتلا به سرطان را زیاد خواهد کرد. بنابراین هیچ‌وقت بدون داشتن ضدآفتاب مقابل نور خورشید نمانید.

 

چگونه ضدآفتاب بزنیم

حالا که آماده‌اید ضدآفتاب را در زندگی روزانه‌ی خود بگنجانید باید با استفاده‌ی صحیح بیشترین بهره را ببرید. در ابتدا کرمی خوب تهیه کنید. همیشه ضدآفتاب را در دسترس داشته و آن را بخشی از روال صبحگاهی خود برای آماده شدن کنید. صورتتان را بشویید، دندان‌ها را مسواک بزنید و از ضدآفتاب استفاده کنید. بهتر است از ضدآفتاب های دارای SPF مناسب خریداری نمایید.

 

 به گزارش پارس ناز ضدآفتاب شما باید از هردو اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند. SPF آن باید حداقل 30 باشد. یک بطری کوچک از ضدآفتاب را در جایی قرار دهید که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید مثلاً داخل ماشین، کیف‌دستی یا کشوی میز اداره. هیچ‌وقت بدون ضدآفتاب جلوی نور خورشید نروید.