پارس ناز پورتال

عکس استوری پیاده روی اربعین 1402 برای پروفایل

عکس استوری پیاده روی اربعین 1402 برای پروفایل

عکس استوری پیاده روی اربعین 1402

دراین پست، گالری زیبایی از انواع عکس استوری پیاده روی اربعین 1402 رابه اشتراک گذاشته ایم. در روز اربعین حسینی، عاشقان این پیشوای شیعیان پای پیاده بـه سمت حرم او حرکت میکنند. چند سالی اسـت کـه پیاده روی اربعین بـه یکی از نمادهای شیعیان تبدیل شده اسـت. جالب اسـت بدانید کـه چندی پیش این پیاده روی، رکورد پرجمعیت ترین راهپیمایی جهان را شکست. در ادامه با پارس ناز همراه باشید.

 

استوری پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

استوری پیاده روی اربعین 1402

استوری پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

عکس استوری پیاده روی اربعین

درباره پیاده روی اربعین

پیاده‌روی اربعین مراسم و گردهمایی مذهبی اسـت کـه توسط مسلمانان شیعه و بصورت پیاده‌روی از مسیرهای منتهی بـه کربلا بـه‌منظور زیارت و جمع شدن همه ی انها در چهلمین روز پس از شهادت امام حسین در نبرد کربلا انجام می شود. این مراسم از بزرگ‌ترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان خوانده شده و از سال ۲۰۱۴ بـه بزرگ‌ترین پیاده‌روی و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده‌اسـت.

 

بیشتر بخوانید: 30 عکس پروفایل اربعین حسینی + متن ها و جملات تسلیت اربعین

 

تاریخچه پیاده روی اربعین

بـه گفتهٔ برخی پژوهشگران، راهپیمایی در روز اربعین از زمان امامان شیعه در میان شیعیان رایج بوده‌اسـت. سید محمدعلی قاضی طباطبایی، راهپیمایی اربعین را سنت و رفتار مداومِ شیعیان از زمان ائمه دانسته کـه در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس نیز بـه این حرکت پایبند بوده‌اند. گفته شده‌اسـت این سنت فراموش شده را محدث نوری احیا کرد.

عکس نوشته پیاده روی اربعین

عکس پروفایل پیاده روی اربعین

عکس پس زمینه پیاده روی اربعین

نویسندهٔ کتاب ادب الطف در گزارشی از مراسم اربعین در کربلا، اجتماع دراین مراسم رابه اجتماع مسلمانان در مکه تشبیه و بـه حضور هیئت‌هاي سوگواری در آن اشاره کرده کـه برخی بـه ترکی، عربی، پارسی و اردو مرثیه می‌خوانده‌اند. ادب الطف درسال ۱۳۸۸ق/۱۹۶۷م منتشر شده و نویسنده آن، جمعیت راهپیمایان اربعین را بیش از یک میلیون نفر تخمین زده‌اسـت.

 

بیشتر بخوانید : عکس پروفایل و عکس استوری پیاده روی اربعین + متن ها و شعرهای زیبا

 

توصیه های ایمنی برای پیاده روی اربعین

از انتخاب و استفاده از مسیرهای نشناخته و غیرمعمول جدا خودداری کنید. برای پیاده روی از همان مسیر همیشگی نجف تا کربلا استفاده کنید. بـه هیچ عنوان در طول مسیر با عراقی ها بحث سیاسی و مذهبی نکنید. حتا اگر فردی عراقی تلاش داشت سر صحبت رابا اختلافات رابا شـما باز کند. شـما بـه این صحبت ادامه ندهید و بگویید همه ی مـا زائران و عاشقان امام حسین هستیم و هدفی جز این ندارید.

عکس زائران کربلا

استوری اربعین ،عکس کربلا با کیفیت

عکس استوری حرم امام حسین

تصور نکنید چون عراقی ها عرب هستند از پارسی چیزی نمیدانند و می‌توانید هر حرفی بزنید. بسیاری حتا اگر عربی حرف بزنند، پارسی هم متوجه می‌شوند؛ بنابر این مراقب حرف زدنتان باشید. با وارد شدن نخستین نوع از خودرو‌ها بـه منطقه، سفر هـای کاروانی تعطیل شده و مسافرتها بـه گونه جدید شکل گرفت.

زیباترین عکس کربلا برای استوری

 

بیشتر بخوانید: دلنوشته و متن های زیبا درمورد اربعین حسینی

 

عکس کربلا برای تصویر زمینه

عکس پیاده روی اربعین با کیفیت hd

آنگاه پس از مدتی و با مطرح شدن سید محمود حسینی شاهرودی بعنوان یکی از استادان و مدرسان با نفوذ معنوی و قابل توجه حوزه نجف بعلت التزام و اصرار وی در پیاده رفتن بـه کربلا، مجدداً مسئله پیاده رفتن بـه کربلا بعنوان یک سفر مقدس در میان طلاب نجف رایج شد، ضمن این کـه بعضی از ایرانیان نیز در سفر عتبات احیاناً آنان را همراهی مینمودند.

 

بیشتر بخوانید: زیباترین اشعار پیاده روی اربعین حسینی

 

راه های دسترسی به نجف و کربلا

برای آن کـه در پیاده روی چند روزه اربعین شرکت کنید، ابتدا باید بـه شهر نجف بروید. برای رسیدن بـه شهر نجف، دو راه در پیش دارید. نخستین راه، راه هوایی اسـت. شـما از شهرهایی چون تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، اهواز، شیراز، ساری، کرمان، یزد و آبادان می‌توانید بـه صورت مستقیم بـه نجف پرواز کنید.

عکس کربلا جدید

با مفهوم ترین عکس نوشته های اربعین برای پروفایل، استوری، استاتوس، پست اینستا

استوری پیاده روی اربعین برای اینستاگرام

هم چنین، برای سفر زمینی بـه نجف، می‌توانید از پایانه هاي مرزی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی عبور کنید. مسافران پیاده عمدتا از مرزهای مهران و چذابه عبور میکنند. پس از عبور از مرز با استفاده از ماشین هاي گذری کـه زیاد هستند، خود رابه شهر نجف برسانید.

استوری پیاده روی اربعین برای تلگرام

 

بیشتر بخوانید : عکس پروفایل اربعین برای تلگرام و اینستاگرام + متن بیو برای اربعین

 

عکس استوری پیاده روی اربعین

زائران میتوانند روز شانزدهم ماه صفر حدودا 4 الی 5 روز قبل از اربعین را بعنوان تاریخ شروع پیاده روی کربلا 1402 درنظر داشته باشند. البته قاعده و قانون مشخصی برای پیاده‌روی اربعین وجود ندارد و همه ی چیز بـه برنامه ریزی زائران بستگی دارد. زائرانی کـه از مرز ایران و عراق بـه سمت کربلا میروند باید از مرزهای مهران، خسروی، چذابه و شلمچه وارد خاک عراق شوند.

 

مرزهای مشترک ایران و عراق کدامند؟

ایران و عراق 4 پایانه مرزی مشترک دارند کـه محل قرارگیری و دسترسی هر یک بـه شهر نجف متفاوت اسـت.

 

مهران:

مهم‌ترین و شلوغ ترین مرز اسـت کـه در جنوب استان ایلام قرار دارد. از این مرز تا نجف حدود 4 تا 6 ساعت راه در پیش دارید.

 

شلمچه:

در استان خوزستان قرار دارد و از این مرز تا شهر نجف 5 تا 8 ساعت راه پیش روی شماست.

 

چذابه:

این مرز نیز در استان خوزستان قرار گرفته و با شهر نجف فاصله اي 4 تا 7 ساعته دارد.

 

خسروی:

این مرز در استان کرمانشاه اسـت و با نجف فاصله اي 5 تا 7 ساعته دارد.