پارس ناز پورتال

مشکل اشتهای زیاد پس از تمرینات ورزشی

مجموعه : رژیم و تغذیه
مشکل اشتهای زیاد پس از تمرینات ورزشی

مشکل اشتهای زیاد پس از تمرینات ورزشی 

بعد از تمرینات سنگین ورزشی معمولا اشتها به شدت تحریک می شود و میل به غذا خوردن زیاد است و ممکن است منجر به پرخوری شود. اعتراف کنید شما وسوسه شده اید که بعنوان یک پاداش برای یک جلسه تمرین سخت، در خوردن یک بشقاب فتوچینی آلفردو یا یک کاسه بستنی کرمدار دوبل، زیاده روی کنید.

 

ورزش کردن می تواند کاری کند که شما گرسنه شوید و تحقیقات نشان می دهند که می تواند به پرخوری نیز منجر شود.اگر به دنبال کاهش وزن هستید، با پیروی از چند تاکتیک برای کمک به فرونشاندن اشتها پس از بازگشت از باشگاه، به نتایج بهتری دست خواهید یافت. در اینجا ۵ استراتژی هوشمندانه بیان می کنیم که مانع می شود به پرخوری پس از تمرین، تن دهید.
مشکل اشتهای زیاد پس از تمرینات ورزشیترفند شماره ۱: قبل از تمرین کار ذهنی انجام دهید

قبل از تمرین تان، صورتحسابها را پرداخت کنید، کمی کار اداری انجام دهید یا برای خواندن روزنامه وقت بگذارید. با توجه به یک مطالعه جدید که در Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شد، انجام کمی کار ذهنی قبل از آنکه ورزش کنید، باعث خواهد شد که در وعده بعدی تان حداقل ۱۰۰ کالری کمتر غذا بخورید.

 

جالب آن است که محققان همچنین دریافتند که انجام این نوع کارهای ذهنی و سپس لم دادن روی مبل، باعث خواهد شد که بیشتر غذا بخورید.

 

ترفند شماره ۲: هر ۳ تا ۴ ساعت یکبار، چیزی بخورید

فراهم کردن یک منبع ثابت از کالری برای بدن تان، سطوح قند خون را در طول ورزش و پس از آن، طبیعی نگه می دارد که به نوبه خود، هوس های غذایی را کنترل کرده و می تواند از پاسخ انسولین به شدت بالا که باعث افزایش چربی بدن می شود در دفعه بعدی که غذا می خورید، جلوگیری نماید.

 

مت تانبرگ، کایروپراکتر ورزشی و کارشناس قدرت و آمادگی جسمانی در فونیکس می گوید: بدن شما بعد از تمرین کردن، ضعیف شده است.این بدان معناست که اگر گرسنه هستید، مهم است که غذا بخورید. فقط اگر چند بار در روز غذا می خورید، مطمئن شوید که اندازه سهم های غذایی تان را تحت کنترل نگه می دارید.

 

برای اجتناب از مصرف کالریهای اضافه به دلیل آنکه به دفعات بیشتری غذا می خورید، وعده های غذایی را تا ۵۰۰ کالری یا کمتر و میان وعده ها را زیر ۲۰۰ کالری نگه دارید و کالری کل را به حدود ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ کالری در روز محدود کنید.

 

ترفند شماره ۳: در هر وعده غذایی، مقداری پروتئین بخورید

تانبرگ می گوید که پروتئین نه تنها سوخت عضلات شما را پس از تمرین، تامین می کند بلکه با تحریک هورمون های روده که به شما کمک می کنند احساس سیری کنید، حس سیری را نیز افزایش داده و به تحت کنترل نگه داشتن اشتها ی شما کمک می کند. گزینه های عالی برای پروتئین پس از تمرین عبارتند از تخم مرغ،

 

شیر، پنیر کاتیج، ماست و بلغور جو دوسر برای صبحانه. آجیل ، لوبیا، ماهی، گوشت بدون چربی، مرغ و بوقلمون، گزینه های مناسب برای سایر وعده ها و میان وعده ها هستند.

 

ترفند شماره ۴: اشتها را با فیبر را مهار کنید

غذاهای حجیم می توانند با تعداد کالریهای کمتر، شما را سیر کنند و تحقیق جدیدی از دانشگاه ایالتی جورجیا نشان می دهد که یک رژیم غذایی سرشار از فیبر محلول ممکن است سلامت روده را بهبود بخشیده و به شما کمک کند وزن کم کنید.

 

سعی کنید در هر روز ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر محلول مصرف کنید و در هر وعده غذایی و میان وعده حداقل ۵ گرم فیبر جای دهید. در وعده های غذایی، نصف فنجان لوبیای سیاه، یک فنجان سوپ لپه یا یک فنجان اسفناج بخار پز با نصف فنجان هویج خام مصرف کنید. برای میان وعده ها، یک سیب بعلاوه یک مشت آجیل یا یک نان ترد چاودار و یک گلابی را امتحان کنید.

 

ترفند شماره ۵: بخوبی هیدراته بمانید

ورزش احتمالا تشنگی شما را افزایش می دهد و بسیاری از افراد، تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. دفعه بعدی که می خواهید یک میان وعده پس از تمرین بخورید، اول سعی کنید اشتها یتان را با آب فرو بنشانید. تانبرگ می گوید: در حالیکه شما در هنگام تعریق، قطعاً الکترولیت از دست می دهید اما نباید از نوشیدنی های ورزشی شیرین که اغلب سرشار از کالری هستند، استفاده کنید.

 

در عوض، مقدار کمی نمک دریا به آب تان اضافه کنید و نصف یک موز را بخورید. و آب را فقط پس از تمرین تان ننوشید. او می گوید: در تمام روز یک بطری آب همراهتان داشته باشید، تا بتوانید هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، مقداری از آن را بنوشید. این، یک راه عالی برای جلوگیری از خوردن هله هوله است.