پارس ناز پورتال

معرفی بهترین برند قهوه ترک در سال ۱۴۰۱

معرفی بهترین برند قهوه ترک در سال ۱۴۰۱

قهوه ترک، همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد تفاوت بنیادین با دیگر قهوه‌ها ندارد و فقط یک شیوه‌ی دم‌آوری قهوه است. بنابراین شما می‌توانید برای تهیه‌ی این قهوه از هر نوع دانه‌ای استفاده نمایید. طبیعی است استفاده از دانه‌های قهوه‌ عربیکا به دلیل کیفیت بالاتر، نتیجه‌ی بهتری نیز خواهند داشت.

 

توجه داشته باشید پودر مورد استفاده برای تهیه‌ی قهوه ترک باید بسیار ریز آسیاب شده باشد و اکثر دستگاه‌های آسیاب خانگی توان انجام آن را ندارند، پس بهتر است برای دم کردن این قهوه، آن را به صورت پودر خریداری نمایید.برای خرید قهوه ترک می‌توانید مدل مورد نظر خود را از محصولات فروشگاه خوش کالا انتخاب کرده و با ارسال رایگان در تهران دریافت نمایید.

 

راهنمای خرید بهترین قهوه ترک

 

آیا با انواع قهوه آشنایی دارید؟ اکثر کاربران می دانند چه نوع قهوه ای می‌خواهند و هدفشان از خوردن قهوه را هم می دانند. برای مثال قهوه اسپرسو را انتخاب میکنند که در طول روز پر انرژی باشند.ولی بعضی افراد نمی دانند کدام قهوه مناسب آنها می باشد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمیدانید باید کدام قهوه را انتخاب کنید تا انتها با سبدت همراه باشید.

 

قهوه  ترک چیست؟

 

در تهیه‌ی قهوه ترک، مانند هر شیوه‌ی دم‌آوری دیگری از دو نژاد عربیکا و روبوستا استفاده می‌گردد. با توجه به ویژگی‌های بسیار متفاوت این دو نژاد و هم‌چنین زیرگونه‌های مختلف آن‌ها، انتخاب بهترین قهوه ترک، جدا از تکنیک‌های دم‌آوری، کاملا به سلیقه‌ی مصرف‌کننده ارتباط دارد.

 

معمولا ذايقه‌ی مردم ایران با قهوه‌ی ترکی سازگار است که غلظت و فوم مناسبی داشته باشد و تا حدودی طعم تلخی آن محسوس باشد. برای دستیابی به این نتیجه، معمولا قهوه‌های ترک بازار ایران با تناسب ۳۰ درصد عربکیا و ۷۰ درصد روبوستا تهیه می‌شود..

 

ویژگی ها و فواید قهوه ترک

* افزایش سطح انرژی و هوشیاری

* چربی سوزی

* بهبود عملکرد فیزیکی

* داشتن مواد مغذی

* کاهش خطر بروز دیابت نوع دو

* محافظت در برابر آلزایمر

* کاهش خطر بروز بیماری پارکینسون

* محافظت از کبد

* کاهش افسردگی

* کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها

* کاهش خطر سکته های قلبی

* افزایش طول عمر

* داشتن آنتی اکسیدان های مفید

 

معرفی انواع قهوه

 

قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو (Italian Espresso) قهوه ایتالیایی است. نسبت به قهوه های دیگر غلظت بیشتری دارد. البته این مورد را بدانید که اسپرسو نام قهوه نیست روشی برای درست کردن قهوه است.برای خرید قهوه اسپرسو، فرانسه و… می‌توانید مدل مورد نظر خود را از محصولات فروشگاه خوش کالا انتخاب کرده و با ارسال رایگان در تهران دریافت نمایید

 

قهوه دمی

برای لذت بردن از قهوه دمی، به تجهیزات خیلی پیچیده یا گران قیمتی نیاز ندارید. می‌توانید برای قیمت قهوه اقدام کنید یا تنها با تهیه‌ی یک فرنچ‌پرس و موکاپات، می‌توانید از طیف وسیعی از نوشیدنی‌ها مثل قهوه فرانسه، اسپرسو و نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو مثل لاته، کاپوچینو، ماکیاتو و … لذت ببرید. در انتخاب قهوه دمی نکات مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

معرفی بهترین برند قهوه ترک در سال ۱۴۰۱

قهوه فوری

شاید مثل خیلی افراد دیگر، اولین گزینه‌ای که به آن فکر می‌کنید تهیه‌ی قهوه فوری باشد. سرعت دم‌آوری و بی‌نیازی از ابزار یا تجهیزات خاص، از مزیت‌های اصلی استفاده از قهوه فوری است. از نظر مواد مغذی و کافئین هم تفاوت چندانی بین قهوه‌های دمی و قهوه فوری وجود ندارد.

 

بهترین مارک قهوه

 

انواع مختلفی از مارک‌ها و مدل‌های مختلف قهوه در بازار قابل تهیه است  و بهترین مارک یا مدل قهوه، موضوعی کاملا سلیقه‌ایست و پاسخ قطعی ندارد. ممکن است قهوه مورد علاقه‌ی یک شخص، برای فرد دیگری اصلا مطبوع نباشد.

 

برخی برندهای قهوه‌های بسته‌بندی شده در ایران

* ماگوش

* دانی در

* استلا

* تام کینز

* سانتوس

* رئیس

 

قهوه ماگوش

قهوه ماگوش از سال ۱۳۹۴ در زمینه‌ی تولید قهوه‌های فوری و دمی فعالیت دارد. قهوه‌های فوری این برند در بسته‌بندی‌های شیشه‌ای و ساشه‌ای قابل تهیه است. این برند ۳ مدل قهوه دمی دارد که برشته‌کاری دانه‌ی سبز آن‌ها در کشور ایتالیا انجام می‌پذیرد.

 

قهوه دانی‌در

برشته‌کاری دانی‌در از ۱۳۹۶ در زمینه‌ی تولید قهوه و پودرهای طعم‌دهنده آغاز به کار کرده است. محصولات این برند شامل پودر هات چاکلت، پودر چای ماسالا، پودر چای ثعلب، پودر وایت چاکلت و انواع قهوه‌های دمی با تناسب‌های متفاوت عربیکا و روبوستاست.

 

قهوه استلا

برشته‌کاری قهوه استلا طیف گسترده‌ای از لاین‌های مختلف قهوه‌های ترکیبی و تک‌خاستگاه را در سبد محصولات خود جای داده است. قهوه‌های ترکیبی با تناسب‌های متفاوت و قهوه‌های تک‌خاستگاه از کشورهای مختلف در محصولات این برند قابل خریداری است.

 

قهوه تام کینز

قهوه تام کینز با محصولات مقرون به صرفه و تنوع بالا، انتخاب مناسبی برای خریداران عمده است. این شرکت با قهوه‌های ترکیبی و تک‌خاستگاه مختلف، پاسخ‌گوی نیاز کاربران خانگی و هورکا است.

 

پودرهای طعم‌دهنده‌ی سانتوس

در کنار قهوه، چای ماسالا، هات چاکلت و … هم طرف‌داران بسیار زیادی دارد. برند سانتوس با قیمت‌ها و کیفیت مناسب، تولید کننده‌ی طیف گسترده‌ای از پودرهای طعم‌دار است.

 

قهوه رئیس

رئیس از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها برای دوست‌داران قهوه است. کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای این برند، پاتوق بسیاری از قهوه‌نوشان بوده و قهوه‌های تولیدی این شرکت در مدل‌های ترکیبی و تک‌خاستگاه از کیفیت بسیار بالایی برخودار است.

 

معرفی انواع برندهای ایرانی و خارجی

 

* قهوه ایلی

* قهوه استارباکس

* قهوه دانکین دوناتس

* قهوه لاواتزا

* قهوه ماگوش

* قهوه دانی در

* قهوه استلا

* قهوه تام کینز

* قهوه رئیس

 

قهوه خارجی بهتر است یا ایرانی؟

 

همه قهوه ها در اصل خارجی هستند. چون در ایران اصلاً کشت قهوه نداریم.بلکه قهوه به صورت دانه سبز وارد می‌شود و بعد فرآوری می‌شود (روست و بسته‌بندی می‌شود).

 

معرفی سیروپ

سیروپ چیست ، در زمینه‌ی خوراک و نوشیدنی (Syrup) مایعی غلیظ و شیرین شده است که به عنوان چاشنی، در مقادیر کم، به نوشیدنی و خوراکی‌ها اضافه می‌شود. سیروپ‌ها پاسخی به مشکل حل شدن شکر در نوشیدنی‌های سرد، کمبود میوه‌های فصلی در تمام طول سال و… هستند.

 

شما میتوانید برای خرید سیروپ از خوش کالا و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. خوش‌کالا با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین برندهای ایرانی قهوه، پاسخ‌گوی هر سلیقه و نیاز متفاوتی است.

 

فروشگاه آنلاین قهوه خوش کالا

 

شما می‌توانید برای خرید قهوه از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان خوش کالا بهره‌مند شوید. بیش از ۲۰۰۰ مدل قهوه از بهترین برندهای داخلی در مدل‌های قهوه فوری، خرید قهوه فرانسه،  خرید قهوه اسپرسو و… از وب ‌سایت خوش کالا قابل خریداری است.