پارس ناز پورتال

نظر شما درباره سفر به کشورهای اطراف ایران چیست؟

نظر شما درباره سفر به کشورهای اطراف ایران چیست؟

معمولا برای سفر‌های خارجی باید فاکتور‌‌های بسیاری را در نظر گرفت و برای همه قسمت‌های آن برنامه‌ریزی کرد. ایرانیان نیز مانند بسیاری از مردم دیگر نقاط جهان دوست دارند نقاط جدید را ببینند و از سفر به آن‌ها لذت ببرند.

 

کشور‌های اطراف ایران یکی از بهترین مقصد‌ها برای سفر خارجی هستند که هر‌ساله میزبان ایرانی‌ها و توریست‌های بسیاری از نقاط مختلف جهان هستند. عوامل زیادی باعث انتخاب کشور‌های همسایه به‌عنوان مقصد سفر می‌شود. در ادامه درباره کشور‌ها و شهر‌هایی که مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کنند، صحبت خواهیم کرد.

 

اگر دوست دارید درباره سفر به کشورهای اطراف ایران بیشتر بدانید یا قرار است بعد از تحقیق درباره قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول اقدام به رزرو بلیط کنید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کرده و آن را برای دوستان یا هم‌سفران خود نیز ارسال کنید.

 

ترکیه

یکی از کشور‌های محبوب برای سفر ایرانی‌ها ترکیه است. ترکیه در شمال غربی ایران و با مزایای بسیار، آماده پذیرایی از مسافران ایرانی است. افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان برای تماشای دیدنی‌ها و تفریحات فراوان به ترکیه سفر می‌‎کنند. خوشبختانه ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و همین موضوع هزینه‌های سفر به این‌کشور را تا حد بسیاری کاهش داده است.

 

اگر جستجویی ساده برای قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول داشته باشید با تور‌ها و پرواز‌های مختلفی به مقصد استانبول روبه‌رو می‌شوید که نشان‌دهنده علاقه ایرانی‌‌ها برای سفر به استانبول یا دیگر شهر‌های ترکیه است. یکی دیگر از دلایلی که ترکیه را به مقصدی محبوب برای ایرانی‌ها تبدیل کرده، نزدیکی فرهنگ مردم آن با ما است.

 

جالب است بدانید ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه با قرارد‌ادهای بسته‌شده میان دو کشور، نیازی به اخذ ویزا برای سفر به این‌کشور ندارند.اگر ترکیه را برای سفر خود انتخاب کنید، می‌توانید سفری ارزان به اروپا داشته باشید و از تفریحات و دیدنی‌های آن نهایت لذت را ببرید.

 

استانبول، کوش آداسی، وان، مارمارین و آنتالیا از‌جمله مقصد‌هایی هستند که به‌راحتی انواع تور‌ها را برای سفر به آن‌ها از شهر‌های مختلف ایران پیدا خواهید کرد. یکی دیگر از دلایل انتخاب ترکیه می‌تواند فروشگاه‌ها و امکان خرید انواع لباس و کالا‌ها با قیمت‌های مناسب و معقول در این‌کشور باشد. در ادامه کشور‌های دیگر و مزایای آن‌ها برای سفر را بیان خواهیم کرد.

نظر شما درباره سفر به کشورهای اطراف ایران چیست؟

دبی

سواحل خلیج زیبای فارس رونق زیادی به دبی داده و آن را به یکی از مقصد‌های مهم برای سفر ایرانی‌ها و بسیاری از مردم دیگر نقاط جهان تبدیل کرده است. دبی روی صنعت توریسم و گردشگری هزینه‌های زیادی کرده و توانسته جایگاه خوبی را در این‌صنعت در جهان به خود اختصاص دهد.

 

دبی مراکز خرید لوکس فراوانی دارد و ایرانی‌ها یکی از قسمت‌های مهم سفر خود را برای خرید از آن‌جا اختصاص می‌دهند. جاذبه‌های دیدنی دبی هم کم نیستند و به همراه بسیاری از تفریحات برای مسافران جذابیت‌های فراوانی را ایجاد کرده‌اند.

 

ارمنستان

احتمالا با نگاهی به تور‌های خارجی از ایران نام ایروان و تور ارمنستان را در رتبه‌های بالا مشاهده خواهید کرد. ارمنستان اگرچه مرز کوتاهی با ایران از قسمت شمال دارد ولی توانسته بخش زیادی از توجه‌ها را به سمت خود جلب کند. ایرانی‌ها برای سفر به ارمنستان نیازی به اخذ ویزا ندارند.

 

از دیگر مواردی که سفر به ایروان یا ارمنستان را برای ایرانی‌ها جذاب کرده، این است که با انواع وسیله‌های نقلیه مانند اتوبوس، هواپیما و حتی خودروی شخصی می‌توان به آن سفر کرد. به‌جز ایروان شهر‌های دیگری مانند وانادزور، دلیجان و گیومری نیز طرف‌‌داران خاص خود را میان مسافران دارند. جاذبه‌های گردشگری بسیاری در ارمنستان وجود دارد که شما را برای سفری چند‌روزه مجذوب می‌کند و جایی را برای خستگی و تکراری شدن روز‌ها برای شما قرار نمی‌دهد.

 

تایلند

اگر برای سفر به یکی از کشور‌های اطراف ایران تحقیق می‌کنید یا دوست دارید درباره قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول بدانید، بهتر است نگاهی هم به برخی کشور‌های نزدیک دیگر مانند تایلند داشته باشید. تور‌های بسیاری از ایران به مقصد تایلند برگزار می‌شود.

 

مسافران از شهر‌های خود یا از تهران با تور یا به‌صورت شخصی امکان سفر به تایلند را دارند. جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، تفریحات جذاب. سواحل دوست‌داشتنی از‌جمله مواردی هستند که تایلند را برای ایرانی‌ها به یکی از مقصد‌های محبوب برای سفر تبدیل کرده است.

نظر شما درباره سفر به کشورهای اطراف ایران چیست؟

سخن آخر

علاوه‌بر کشور‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، گرجستان و آذربایجان نیز از کشور‌های محبوب برای سفر‌های خارجی ایرانی در منطقه هستند. بسیاری از ایرانی‌ها برای دلایل مختلف از‌جمله نزدیکی فرهنگ و رفتار مردم، داشتن مراکز خرید و تفریحی عالی و مناسب و نزدیکی کشور‌ها همین کشور‌های همسایه را برای سفر‌های خود انتخاب می‌کنند.

 

سفر به این‌کشور‌ها می‌تواند سفری بی‌نظیر و با‌کیفیت باشد و شما را با بسیاری از شگفتی‌های دنیا آشنا کند. همه این‌موارد به همراه قیمت ارزان‌تر برای سفر به این‌کشور‌ها نکته خوبی برای مقایسه آن‌ها با تعداد دیگری از کشور‌های محبوب جهان برای گردشگران است.

 

حال با وجود نام‌بردن و بیان برخی توضیحات از کشور‌های همسایه ایران، شما کدام کشور‌ها را برای سفر خارجی خود می‌پسندید؟ به نظر شما سفر به کدام کشور‌ها را باید در اولویت سفر‌های خود قرار داد؟