پارس ناز پورتال

چرا تعداد افراد موفق در کاهش وزن کم است؟ (پنج دلیل اصلی)

چرا تعداد افراد موفق در کاهش وزن کم است؟ (پنج دلیل اصلی)

طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی که در سال 2016 انجام شد، 39 درصد بزرگسالان جهان دارای اضافه وزن و 13 درصد آن ها چاق هستند. از هر پنج نفر یک الی دو نفر در تلاش برای لاغری هستند و تنها 20 درصد آن ها موفق می شوند.

 

سوالی که برای همه حتی پزشکان و محققان پیش می آید این است که چرا تعداد افراد موفق کم است؟ پایبند نبودن به رژیم لاغری دلیل اصلی این موضوع است.

 

داشتن یک رژیم لاغری سخت است، اما پایبندی به آن سخت تر است. میزان پایبندی شما به رژیم کاهش وزن صرف نظر از اینکه چه نوع رژیمی می‌گیرید، عامل مهمی در موفقیت شماست.در این مقاله می‌خواهیم چند راهکار مهم را با هم بررسی کنیم که در پایبند بودن به رژیم کاهش وزن اهمیت زیادی دارند.

 

1- آیا می توانم رژیم کاهش وزن را طولانی مدت نگه دارم؟

 

چرا تعداد افراد موفق در کاهش وزن کم است؟ (پنج دلیل اصلی)

یکی از مهم ترین سوالاتی که قبل از شروع باید از خود بپرسید این است که آیا می توانم این رژیم کاهش وزن را طولانی مدت نگه دارم؟

 

اگر پاسخ این سوال منفی است، یک رژیم اشتباه را انتخاب کرده اید و احتمال اینکه لاغر شوید را خیلی پایین آوردید. حتی اگر در چنین رژیمی موفق هم شوید احتمال حفظ کردن وزن جدید برایتان سخت خواهد بود. زیرا چنین رژیم هایی هدف شان کاهش سریع وزن است و تغییری در سبک زندگی شما ایجاد نخواهد کرد.

 

2- برای شروع از افراد حرفه ای کمک بگیرید

 

شروع هرکاری معمولا با ترس و چالش های زیادی همراه است. حتی ممکن است احساس کنید که نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ رژیم ها و راه های زیادی برای انتخاب وجود دارد اما کدام برای شما مفید است؟

 

یک متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌های غذایی، گروه‌های غذایی، نیازهای روزانه‌تان به مواد مغذی و رژیم‌های غذایی ایمن را بشناسید و متناسب با شرایط خود دنبال کنید. همچنین می تواند به شما در ترک عادت های قدیمی و ایجاد عادت های جدید کمک کند. رژیم کاهش وزن بیگی فیت می تواند برای شروع مناسب باشد.

 

3- رژیم کاهش وزن را با ترجیحات غذایی و نیازهای تغذیه ای خود مطابقت دهید

 

چرا تعداد افراد موفق در کاهش وزن کم است؟ (پنج دلیل اصلی)

رژیم هایی که با رژیم معمول و عادات غذایی یک فرد متفاوت است، کمتر موفق می شوند. به همین دلیل است که افراد در طولانی‌مدت با رژیم‌های غذایی با محدودیت شدید کربوهیدرات دچار مشکل می‌شوند. به طور خلاصه، یک رژیم لاغری که انعطاف‌پذیر است و می‌تواند فردی و مطابق با ترجیحات غذایی فرد باشد، منجر به رعایت بهتر و طولانی تر می شود.

 

4- میزان غذای مصرفی خود را ثبت کنید

 

یکی دیگر از اهداف بالقوه برای بهبود پایبندی به یک مداخله غذایی، ثبت روزانه میزان غذای مصرفی است. خیلی از افراد چاق متوجه میزان غذایی که در طول روز می‌خورند نیستند و کنترلی روی مقدار غذایی که می‌خورند ندارند. روزنوشت های غذایی بیشتر باعث افزایش آگاهی فرد از میزان غذای مصرفی‌اش می شود.

 

5- دانش خود را افزایش دهید

 

هیچ رژیم غذایی نمی تواند به طور کامل همه فاکتورهای فردی را در نظر بگیرد اما داشتن دانش و اطلاعات ما را در انتخاب بهترین و مناسب ترین رژیم کمک می کند. بنابراین می توانید از سایت beige.fit و پیج اینستاگرام @beigi.fit که در این حوزه فعالیت می کنند کمک بگیرید. بیگی فیت در سایت و پیج اینستاگرامی خود روزانه مطالب و راهکارهای مفیدی را ارائه می دهد که می توان در مسیر سلامتی و تناسب اندام از آن ها کمک گرفت.

 

چند توصیه ساده دیگر برای اینکه به رژیمتان پایبندتر باشید

 

* خوراکی های مضر را در خانه نگه ندارید.

* میان وعده های سیرکننده را جایگزین میان وعده های با قند بالا کنید.

* کمتر بیرون غذا بخورید، و خودتان را در محیط های وسوسه کننده قرار ندهید.

* انگیزه تان را حفظ کنید مثلا به خودتان جایزه دهید.

* اراده و ذهنتان را تقویت کنید و از استرس دوری کنید.

* تنهایی رژیم نگیرید و از حس رغابت کمک بگیرید.

* ورزش کنید و خودتان را سرگرم کنید تا وقت کمتری برای خوردن و فکر کردن به آن داشته باشید.

 

به طور خلاصه اگر می‌خواهید جزء آن 20 درصد افراد موفق باشید بهتر هست که مسیر کاهش وزن را تنهایی طی نکنید و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. بیگی فیت با حضور کارشناسان و متخصصان تمام این استراتژی ها را به کار می برد تا شما بتوانید به رژیم کاهش وزن‌تان پایبند باشید و حتی بعد از رسیدن به هدف آن را حفظ کنید و به سبک زندگی سالم دست پیدا کنید.

 

با تشکر از مجموعه تخصصی تناسب اندام Beigi.fit که ما را در تهیه این مطلب یاری کردند.