پارس ناز پورتال

فصل ها و تغییرات و تطابق ها

فصل ها و تغییرات و تطابق ها

آرایش تان را پاک کنید، پاکسازی پوست را به طور مرتب انجام دهید، از شدت مرطوب کننده ها بکاهید، لوازم آرایشی تان را عوض کنید و عطر مناسب انتخاب کنید.

پوست زمانی که هوا آفتابی است مانند زمانی که هوا بارانی است واکنش نشان نمی‌دهد. زمانی که دمای هوا بالا می‌رود، تولید عرق شدت می‌یابد، این وضعیت باعث ایجاد چندین مشکل در مرحلۀ پاکیزگی اپیدرم و محافظت از آرایش می‌شود. برای رها شدن از این معضل، لازم است که گاهی اوقات لوازم بهداشتی تان را عوض کنید و فرمول های سبک تر و مناسب تر برای آن فصل را انتخاب کنید.

پاک کردن پوست

برای مثال در تابستان، به علت عرق و زندگی در هوای آزاد، پوست خیلی سریع تر کثیف می‌شود و آلودگی ها را به خود جذب می‌کند. بنابراین نیاز به پاکسازی بیشتر و عمیق تری دارد، برعکس برای زمستان باید از فرمول های سبک تر استفاده کنید. بهتر است در زمستان به جای استفاده از عنوان پاک کننده ها و شیر پاک کن ها، برای پاک کردن آرایش از آب بهره ببرید که کمتر از بقیۀ محصولات پوست را خشک می‌کند.

پاکسازی مرتب

در این دوره از سال، پاکسازی پوست نیز شدت می‌یابد و بخشی از اقدامات ضروری زیبایی آن هم یک بار در هفته به شمار می‌رود. پاکسازی ملایم (همیشه فرمول های ویژۀ صورت را انتخاب کنید)، کمک می‌کند تا آلودگی هایی که در سطح پوست گیر افتاده اند، بیرون ریخته شوند، ضمناً به یک دستی ِ برنزه شدن پوست هم کمک می‌کند. در صورت وجود نور، مانع آفتاب سوختگی هم می‌شود.

تسکین پوست با رطوبت

یک سازگاری ضروری دیگر که باید انجام شود، انتخاب کرم روز است. زمانی که هوا ملایم تر می‌شود، پوست تمایل کمتری برای خشک شدن و از دست دادن رطوبت دارد. بنابراین در چنین شرایطی کرم های مرطوب کننده باید از غنای کمتری برخوردار باشند، تا خطر ایجاد سبوره و جوش زدن از بین برود (به فرمول های مرطوب کنندۀ سبک تر، مانند فلوئید، و یا حتی اگر پوست تان چرب است به یک ژل، روی آورید).

تغییر لوازم آرایش

در مرحلۀ آرایش، رنگ چهره می‌تواند توسط یک کرم رنگی، یا حتی توسط یک آفتاب سوختگی «مصنوعی» که توسط برنزه کردن به دست آمده، تغییر کند. یادتان نرود که یک ریمل مقاوم در برابر آب انتخاب کنید، تا در صورت آب تنی یا تحت تأثیر دمای بسیار بالا، ریمل بر روی صورت تان جاری نشود.

انتخاب عطر مناسب

در نهایت باید حواستان به انتخاب یک عطر مناسب هم باشد. با وجود گرما، تولید عرق افزایش می‌‌یابد و پوست در تماس با عطر واکنش متفاوتی نشان می‌‌دهد، خصوصاً عطرهایی که رایحۀ گیاهان را دارند. بهتر است رایحه های ترش را انتخاب کنید. در واقع ترکیب عطر با اشعۀ UV می‌تواند لکه های قهوه ای پوست را تحریک کند. برخی محصولات آرایش بهداشتی، بر اساس عطرهای «ویژۀ خورشید» به هدف جلوگیری از این معضلات تهیه شده اند، اگر به استفاده از عطرهای «کلاسیک» ادامه می‌دهید، حواس تان باشد که عطر را فقط به لباس تان یا به قسمتی از بدن که در معرض نور آفتاب قرار ندارد، بزنید.