پارس ناز پورتال

بهترین توصیه ها برای افزایش وزن کودکان

بهترین توصیه ها برای افزایش وزن کودکان

بهترین توصیه ها برای افزایش وزن کودکان 

اگر کودکتان وزن کمی دارد باید به فکر متعادل کردن وزنش چاره اي بیندیشید، چراکه سلامت وی در این دوران بسیار حائز اهمیت هست. یکی از نگرانی هاي اصلی مادران کم بودن وزن نوزاد و یا کودک نو پای خود هست. حقیقت این هست که اگر یک نوزاد سالم باشد و تغذیه خوبی داشته باشد به هیچ عنوان جای نگرانی نیست ،اما اگر نگران کمبود وزن فرزند خود هستید، با غذا هاي پر کالری و مغذی می توا نید وزن بچه را افزایش دهید

 

شیر مادر، یا شیر کامل
شیر مادر برای تغذیه کودک بسیار بینظیر هست. نوزادان و کودکان نوپا نیاز به چربی در رژیم خوراکی خود دارند ، و برای این منظور باید مصرف شیر را در برنامه خوراکی خود داشته باشندشیر پرچرب حتما وزن کودک را افزایش خواهد داد.شیر سرشار از کلسیم و پر کالری هست. اگر به کودک بیش از یک سال هر روز صبح ، یک لیوان شیر پرچرب بدهید چاق خواهد شد.

 

موز
موز را می‌توان به نوزادان پس از ۶ ماهگی داد. از فیبر، پتاسیم، و ویتامین C و B۶ هست. موز انرژی دهنده و مغذی هست. موز را پوره کرده پس از هشت ماهگی به کودک بدهید، میتوانید آن ها را ساده یا با کوکتل هاي شیری مخلوط کنید.

 

خامه ماست
خامه ماست ، غذای خوبی برای افزایش وزن کودک هست. اگر کودک ماست میوه اي دوست دارد آن را با میوه ها مخلوط کرده و اسموتی درست کنید خطری برای کودک ندارد ولی از ماستهای میوه اي بیرون بهره گیری نکنید چون سرشار از مواد قندی میباشند که برای کودک مفید نیست.

 

ارزن
یکی از برترین مواد خوراکی برای افزایش وزن در کودکان هست. این دانه غنی از فیبر ، پروتئین، و ویتامین هاي B۱، B۲ و B۶ هست.آن را در فرنی کودک ریخته و به او بدهید.

 

تخم مرغ
پس از ۸ ماهگی به کودک تخم مرغ بدهید در ابتدا، فقط باید زرده بدهید. سفیده تخم مرغ را میتوان بعدا بعنوان پروتئین بدهید. سفیده در بعضی از کودکان ممکن هست ایجاد آلرژی کند.
سفیده تخم مرغ یک منبع بینظیر پروتئین، و زرده تخم مرغ سرشار از روی و ویتامین A، D، E و B۱۲ میباشند.

 

کره بادام زمینی
کره بادام زمینی یکی از مواد خوراکی بسیار فوق العاده برای افزایش وزن هست. اگر کودک بیش از یک سال دارد، میتوانید یک قاشق چای خوری کره بادام زمینی بر روی یک تکه نان مالیده و بدهید بخورد.

 

آوکادو
شما میتوانید آوکادو را به کودک پس از شش ماهگی بدهید . آوکادو غنی از فیبر هست و چربیهای سالم دارد. اگر برای نخستین بار بهره گیری می‌کنید به صورت پوره بهره گیری شود، و پس از یک سال، شما میتوانید انها را با کوکتل هاي شیری مخلوط کنید.

 

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین به نوزادان پس از شش ماهگی بدهید. دارای فیبر و یک منبع غنی از منیزیم، پتاسیم، ویتامین A، B۶ و C هست. به کودک به صورت پوره بدهید

 

 

بهترین توصیه ها برای افزایش وزن کودکان