پارس ناز پورتال

تحصیل در ترکیه و راهنما دریافت بورسیه تحصیلی

تحصیل در ترکیه و راهنما دریافت بورسیه تحصیلی

ترکیه، یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل در سطح جهان و خصوصاً برای ایرانیان به‌حساب می‌آید. ترکیه  دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برتری دارد که رتبه‌های بالایی را نیز کسب کرده‌اند.

 

مدارکی که در دوران تحصیل در ترکیه به دست می‌آورید اعتبار جهانی دارند و می‌توانید با دریافت اقامت ترکیه، به‌راحتی وارد بازار کار شوید.  این کشور می‌تواند پلی برای رفتن به کشورهای توسعه‌یافته اروپایی و آمریکایی شود.

 

تحصیل در ترکیه، گزینه‌ای مناسب و خوب برای مهاجرت دانشجویان مخصوصاً دانشجویان ایرانی است. هزینه‌های تحصیل و زندگی در ترکیه، در مقایسه با اغلب  کشورهای اروپایی  مقرون‌به‌صرفه‌تر و مناسب‌تر است. برای تحصیل در ترکیه، نیازی نیست  در آزمون‌های ورودی سخت و دشوار شرکت کنید؛ شما می‌توانید به‌راحتی در رشته دلخواه خود در بهترین دانشگاه تحصیل کنید.

تحصیل در ترکیه و راهنما دریافت بورسیه تحصیلی

قبل از کسب اطلاعات در مورد تحصیل در ترکیه بهتر است بدانید که زبان رسمی ترکیه، ترکی استانبولی است. پایتخت این کشور آنکارا است؛  بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه آنتالیا، استانبول، بورسا، آنکارا،  آدانا، ازمیر،  قونیه قاضیان تپ  و قیصریه  هستند. جمعیت ترکیه نیز حدود ۸۴ میلیون نفر است.

 

تحصیل در مدارس ترکیه

 

تحصیل  در مدارس دولتی به زبان ترکی و رایگان است؛ اما کسانی که در مدارس خصوصی و به زبان انگلیسی قصد تحصیل دارند، باید هزینه پرداخت کنند.  مدرسه بین‌المللی استانبول و مدرسه بین‌المللی MIF در شهر ازمیر  را می‌توان به‌عنوان برترین مدارس خصوصی ترکیه  نام برد.

 

مدارس در ترکیه به‌طورکلی به سه دسته خصوصی، دولتی و بین‌المللی تقسیم‌بندی می‌شوند. برای اینکه بتوانید در ترکیه  تحصیل کنید، در ابتدا باید وضعیت اقامت خود را  مشخص کنید. تحصیل در مدارس خصوصی یا دولتی در صورت اقامت دائم در ترکیه،  می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای شما باشد؛

 

  قابل‌ذکر است که  در ترکیه برای مهاجران ایرانی، مدارس ایرانی هم وجود دارد.  سیستم آموزشی این مدارس  مشابه مدارس داخلی ایران است و تمام مقاطع تحصیلی را داراست.  مدرسه “بهمن” در شهر آنکارا  و مدرسه “فجر” با  دو شعبه مختلف در استانبول از جمله این مدارس هستند.

 

برای آشنایی بیشتر با مدارس دولتی و خصوص در ترکیه می توانید عبارت “مدارس در ترکیه الو اپلای” را در گوگل جستجو کنید و مقاله مورد نظر که تهیه کرده ایم را مطالعه بفرمایید.

 

مزایای تحصیل در ترکیه

 

ترکیه  به دلیل داشتن موقعیت  جغرافیایی مناسب، در طول تاریخ  پلی بین آسیا و اروپا  بوده و با کشورهای زیادی در تعامل بوده است. علاوه بر شرایط جغرافیایی مناسب، رتبه علمی قابل‌قبول این کشور دانشجویان را ترغیب کرده است تا ترکیه را به‌عنوان  مسیری برای  پیشرفت ببینند و هرساله بر تعداد این دانشجویان اضافه می‌شود.

 

* ترکیه و ایران تاریخی مشترک با یکدیگر داشته‌اند و فرهنگ این دو کشور شباهت‌های زیادی به هم دارد؛ به همین دلیل دانشجویان ایرانی در ترکیه احساس تنهای و بدی ندارند. مردم کشور ترکیه مشهور به  مهمان‌نوازی‌اند.

 

مرمانی مهربان و  خوش‌خلق  که زندگی در کنارشان لذت آفرین است.  آب‌وهوای ترکیه وضعیت خوب و مطلوبی دارد و در مقایسه با آب‌وهوای سرد روسیه و کانادا یک مزیت به شمار می‌آید. 

 

* با  مقایسه ساده‌ای متوجه می‌شوید که هزینه‌های زندگی و تحصیل در ترکیه مقرون‌به‌صرفه‌تر از ایران است. هزینه حمل‌ونقل و اسکان و تغذیه برای دانشجویان  بین‌المللی  نسبت به دیگر افراد ارزان‌تر است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس دولتی خیلی کمتر از هزینه تحصیل در مدارس خصوصی است.

 

* دانشگاه‌های ترکیه طبق رتبه‌بندی‌های جهانی،  در بین  50 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. ترکیه عملکرد بسیار خوبی در جهت دسترسی به آموزش و کیفیت سطح آموزش داشته است. در این کشور بیش از 200 دانشگاه وجود  دارد که دانشجویان بین‌المللی را پذیرا هستند.

 

* جمعیت جوان و شاد این کشور ثابت‌کننده این است  که زندگی دانشجویی در آن کیفیت و استاندارد بالایی دارد. موضوع حائز اهمیت و مورد تأکید  دوره‌های تحصیلی دانشگاه‌های ترکیه این است  که سیستم آموزش عالی باید تمام تلاش خود را بکند تا سطح کیفی زندگی جامعه و استانداردهای آن را با ارائه آموزش در سطح بسیار بالا ارتقا دهد.

 

* در وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران اعتبار مدارک دانشگاه‌های  ترکیه  تأیید شده است. تحصیل در ترکیه یکی از انتخاب‌های دانشجویان ایرانی به این دلیل که می‌توان بدون کنکور در برخی دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کرد است.

 

مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه

 

* تحصیل و بیمه درمانی رایگان در ترکیه: وقتی شخصی موفق به دریافت بورس تحصیلی ترکیه می‌شود این بورس شامل تمام هزینه‌های تحصیل و می‌شود و دانشجویان در تمام طول تحصیل  هیچ هزینه‌ای در دانشگاه‌ها پرداخت نمی‌کنند. بیمه درمانی نیز شامل  هزینه‌های تحصیلی می‌شود.

 

* خوابگاه‌های  دانشجویی رایگان: اشخاصی که به دریافت بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه موفق می‌شوند به‌صورت رایگان در خوابگاه‌های دانشگاه‌های دولتی ترکیه  اسکان می‌یابند. اگر قصد استفاده از خوابگاه را ندارید، می‌توانید در هر مکان دیگری با هزینه خودتان سکنا گزینید.

 

* دوره زبان ترکی رایگان: برای دانشجویان بورسیه شده که زبان ترکی استانبولی را بلد نیستند، دوره‌ای یک‌ساله رایگان به‌منظور زبان‌آموزش ترکی استانبولی  ارائه می‌شود؛ حتی  دانشجویانی که  رشته آن‌ها  زبان‌های دیگر است   باید دوره زبان ترکی را نیز بگذرانند.

 

هزینه رفت‌وبرگشت به کشور: بورسیه تحصیلی ترکیه در ابتدا و انتها  شامل  هزینه سفر رفت‌وبرگشت از کشور دانشجو به ترکیه می‌شود.

تحصیل در ترکیه و راهنما دریافت بورسیه تحصیلی

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

 

در دانشگاه‌های مختلف ترکیه اخذ بورسیه تحصیلی امکان‌پذیر است.  نکته حائز اهمیت این است که تعداد متقاضیان بومی ترکیه برای  بورسیه و تحصیل در دانشگاه دولتی زیاد است.  به غیر از  کشور ایران، متقاضیانی از دیگر کشورها نیز اقدام برای اخذ ظرفیت اقدام می‌کنند.

 

  باید توجه کنید که بورسیه بر اساس تکمیل ظرفیت صورت می‌گیرد. تحصیل در آن جا به زبان ترکی است به همسن دلیل لازم است مدرک زبان ترکی  با نمره بالا دریافت کنید. برای  اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع دکتری نیاز است  مقالات ISI به‌صورت ژورنالی داشته باشید.

 

  از دیگر نکات مهم و ضروری داشتن سطح علمی مناسب و نمرات بالای تحصیلی است.برای مشاهده لیست کامل رشته های بورسیه ترکیه میتوانید عبارت “لیست رشته های بورسیه ترکیه الو اپلای” را در گوگل جستجو بفرمایید و مقاله جامع ای که در این خصوص تهیه کرده ایم را مطالعه بفرمایید.

 

شرایط مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی ترکیه

 

دانش‌آموزان سال آخر یا فارغ‌التحصیل شده،  دانشجویان سال آخر مقاطع و تمام فارغ‌التحصیلان  کارشناسی و ارشد در بورس تحصیلی ترکیه می‌توانند شرکت کنند. شرایط سنی متقاضیان بدین شرح است:

 

* متقاضیان بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی حداکثر ۲۱ سال

* متقاضیان بورسیه تحصیلی مقطع ارشد حداکثر ۳۰ سال

* متقاضیان بورسیه تحصیلی مقطع دکتری حداکثر ۳۵ سال

* متقاضیان بورسیه تحصیلی تحقیقی  حداکثر ۴۵ سال

 

مدارک لازم بورسیه تحصیلی ترکیه

1- آخرین مدارک تحصیلی، مدارک تحصیلی و ریز نمرات

2- تصویر پاسپورت و شناسنامه، عکس رنگی

3- نتیجه آزمون‌های بین‌المللی نظیر، نتایج ارزیابی‌ها و آزمون‌های علمی

4- توصیه‌نامه معتبر از اساتید دانشگاه برای مقاطع ارشد و دکترا

5- مدرک زبان (در صورت دارابودن)

6- انگیزه‌نامه و رزومه

تحصیل در ترکیه و راهنما دریافت بورسیه تحصیلی

ساده ترین روش دریافت اقامت ترکیه

 

همان‌طور که توضیح دادیم برای تحصیل در ترکیه مزایای بسیاری در نظر گرفته شده است؛ همچنین سطح علمی دانشگاه‌ها و مدارس ترکیه نیز بسیار بالاست. اگر قصد گرفتن بورسیه تحصیلی ترکیه را دارید و یا به طور کل قصد گرفتن اقامت آن را دارید، باید از یک مشاور و راهنمای خوب کمک بگیرید.

 

 الو اپلای یکی از معتبرترین مراکزی است که می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و خدماتی مانند دریافت اقامت ترکیه، خرید ملک در ترکیه، تحصیل در ترکیه، افتتاح حساب در ترکیه و بسیاری موارد دیگر به آن مراجعه کنید.

 

برای بهره مندی از این مزایا، تنها کافی است عبارت «الو اپلای» را در اینترنت جستجو کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مشاوران الو اپلای ارتباط برقرار کنید.