پارس ناز پورتال

چطور زمان درست خرید ارز‌های دیجیتال را تشخیص بدهیم ؟

چطور زمان درست خرید ارز‌های دیجیتال را تشخیص بدهیم ؟

با توجه به ریزش‌های اخیر بازار رمزارزها، سوال‌های بسیاری مطرح می‌شود : برای مثال چه زمانی مجددا می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرد ؟ چطور می‌توان زمان درست سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی را متوجه شد ؟

 

قبل از هر چیزی باید ریسک‌های بازار را بشناسیم. در واقع هر فردی که قصد سرمایه گذاری در بازارهای مالی مخصوصا بازار ارز دیجیتال را دارد، باید در نظر داشته باشد که باید اول از همه آموزش دیده باشد.

 

از طرفی باید گفت که آموزش دیدن به تنهایی کافی نیست. بلکه باید تجربه بازاری که در آن قصد سرمایه گذاری دارید را داشته باشید. در نتیجه در صورتی که در بازار ارز دیجیتال کم تجربه هستید لازم هست که با کمک استاد خود (یک فرد با تجربه و موفق) در این بازار شروع به فعالیت کنید.

 

بر اساس گفته خیلی از اساتید لازم است که حتی بدون سرمایه وارد بازار شده و تحلیل‌های خود را یادداشت کنید و بعد از مدتی تحلیل‌های خود را مورد بررسی قرار دهید. و پس از مدتی با تایید استاد خود، با سرمایه کم شروع به معامله کنید.

 

در ادامه با اشاره به مطلبی که در برنا نوشته شده است، به بررسی زمان درست سرمایه گذاری در بازارهای ارز دیجیتال و مطالب پایه می‌پردازیم :

 

ریسک‌های بازار ارز دیجیتال

یکی از مهم‌ترین نکات پیش از ورود به بازار ارز دیجیتال این است که اگر می‌خواهید سرمایه خود را وارد این بازار کنید از روی هیجان این کار را انجام ندهید و با آگاهی وارد بازار شوید. قیمت ارز دیجیتال دارای نوسان است و اگر صرفاً از روی هیجان و بدون آگاهی قبلی وارد این بازار شوید به احتمال زیاد ضرر می‌کنید.

 

 نکاتی وجود دارد که سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال را تبدیل به ریسکی برای شما می‌کند که در ادامه به طور خلاصه به این نکات اشاره می‌کنیم:

 

* کلاهبرداری

در این بازار نیز می‌توانند به راحتی سر شما را کلاه بگذارند؛ هنگامی که روی ارزی سرمایه‌گذاری می‌کنید ممکن است با یک کلاهبرداری عظیم مواجه شده باشید. گزارش‌ها حاکی از آن است که در نوامبر سال 2021 حدود یک میلیون کلاهبرداری رمزارزی در انگلستان توسط سرمایه‌گذاران گزارش شده است.

 

بنابراین موقع سرمایه‌گذاری به خوبی باید حواستان جمع باشد و در نتیجه می‌­توانید بیشتر روی ارزهایی سرمایه‌گذاری کنید که اطمینان بیشتری به آنها دارید و از صرافی‌هایی مثل والکس که معتبر هستند در زمان مناسب و با قیمت مناسب خریداری کنید.

 

* نوسانات قیمت‌های ارزهای دیجیتال

اگر بدون آگاهی و با هیجان وارد بازار ارز‌های دیجیتال شوید خیلی زود متوجه خواهید شد به علت نوسان قیمت ارز دیجیتال شما دچار ضرر شده‌اید. برای این‌که در این بازار سود کنید باید در سرمایه‌گذاری‌هایتان دقت داشته باشید و تا حد امکان تحلیل‌های درست را دنبال کنید. هنگامی که تحلیل‌های بازار نشانگر آن است که فعلاً قیمت ارز دیجیتال سیر سقوطی دارد نباید خریداری کنید. از صرافی‌هایی مثل صرافی ارز دیجیتال والکس که قیمت لحظه‌ای بیت کوین، اتریوم و دیگر ارز‌های موجود را ارائه می‌کنند، استفاده کنید و از اطلاعات این منابع برای سرمایه‌گذاری بهتر استفاده کنید.

 

قیمت و زمان مناسب خرید ارز دیجیتال

شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که قیمت مناسب ارز دیجیتال را چگونه می‌توانید حدس بزنید. برای این کار شما باید از تحلیل‌های مختلف و منابع آموزشی معتبر مثل سایت والکس استفاده کنید.

 

میزان کارمزد معاملاتی را در نظر بگیرید، اخبار حوزه‌های تأثیرگذار بر آن ارز را از منابع معتبری دنبال کنید و سپس تصمیم به خرید بگیرید. در این میان بهتر است روند تغییرات قیمت یک ارز را بررسی کنید و هدف خود را از خرید آن در نظر بگیرید.

 

برای خرید ارز دیجیتال هیجانی رفتار نکنید، وقتی ارزی با رشد چشم‌گیر مواجه است تصور نکنید که ممکن است این رشد ادامه یابد، وقتی ارزی در ضرر قرار دارد به سرعت آن را نفروشید و کمی صبر کنید.

 

نکات بسیاری در تعیین زمان و قیمت مناسب برای خرید ارز دیجیتال اهمیت دارد که بخش از آنها مربوط به بازار آن ارز و صرافی و بخشی دیگر مربوط به اهداف شخصی سرمایه‌گذار یا فروشنده است. بهتر است همانطور که عوامل تأثیرگذار بر بازار را بررسی می‌کنید،

 

به شاخص‌هایی که برای خودتان و اهدافتان اهمیت دارد نیز بپردازید و همواره این دو دسته عوامل را رصد کنید تا بتوانید زمان مناسب معاملات و قیمت مناسب را برای خودتان پیدا کنید.

 

آیا قیمت ارز دیجیتال در آینده بالا خواهد بود؟

 

چطور زمان درست خرید ارز‌های دیجیتال را تشخیص بدهیم ؟

پاسخ دادن به این سؤال آسان نیست اما اکثر تحلیل‌گران بازار‌های سرمایه معتقدند که بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال نقش مهمی در آینده اقتصادی جهان ایفا خواهند کرد. به نقل از سایت والکس آدنا فریدمن (Adena Friedman) که مدیر ارشد بورس نزدک (Nasdaq) نیز هست تصور می‌کند که ارز‌های دیجیتالی مثل بیت کوین در آینده جایگاهی مستقل و محکمی را داشته باشند. ایشان معتقد است که قیمت ارز دیجیتال و ارزش آن‌ها دوران طبیعی خود را سپری کرده است.

 

ابتدا عده‌ای که شاید آگاهی چندانی از این شرایط اقتصادی نداشتند این ارز‌ها را تشکیل دادند و بعد پس از دوره‌ای که گذشت شاهد این وضعیت بودیم که بسیاری از مردم به صورت آرام آرام با این ارز‌ها و قیمت ارز دیجیتال آشنا شدند و پس از آن عده زیادی برای خرید هجوم آوردند که سبب رشد چشمگیر بازار شد و در نهایت مرحله به زمانی رسید که ما با واقعیت قیمت ارز دیجیتال و ارزش آن مواجه شده‌ایم.

 

به نقل از صرافی والکس خانم فریدمن دو آینده مختلف را برای ارز دیجیتال پیش‌بینی کرده است. از طرفی باور دارد که ممکن است ارز دیجیتال عملی بودن و کارکرد داشتن خود را در جهان واقعی پیدا کند و پس از این‌که جایگاه ثابت خود را پیدا کرد و در ادامه به بخش ثابتی از زندگی مردم تبدیل شود.

 

در صورت دوم ایشان تصور می‌کنند که ممکن است ارز‌های دیجیتال نتوانند آن مقبولیت لازم را در میان افراد و سرمایه‌گذاران به دست بیاورند و به همین دلیل در حضور در عرصه اجتماع موفق نخواهند بود و حیاتشان در همان بازار‌های مالی باقی می‌ماند.

 

باید توجه کنیم که بسیاری از سرمایه‌گذاران و بزرگان صنعت تکنولوژی روی فضای ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. قیمت ارز دیجیتال روز به روز در حال پیدا کردن ثباتی است که حقیقت آن را نشان می‌دهد و این احتمال می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور شاید نه به آن سود‌های نجومی که مژده‌اش را می‌دهند بلکه به سودی معقول و کاربردی دست پیدا کنیم.

 

جمع بندی

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، هر کسی که بخواهد سرمایه گذاری را در بازار ارز دیجیتال شروع کند، باید علاوه بر آموزش دیدن از تجربه کافی برخوردار باشد و از یک منتور با رزومه مرتبط و موفق کمک بگیرد.