پارس ناز پورتال

نحوه عملکرد ارز دیجیتال ایاس چگونه است؟

نحوه عملکرد ارز دیجیتال ایاس چگونه است؟

ایاس، یک پروژه بلاک‌چین قرارداد هوشمند است که در ابتدا به‌عنوان قاتل اتریوم معرفی شد. EOS در سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرد و به‌سرعت به یکی از برترین ارز‌های دیجیتال بازار تبدیل شد. این پروژه بسیاری از ویژگی‌های اتریوم را دارد و از طرفی امکان پردازش میلیون‌ها تراکنش بر ثانیه را نیز فراهم می‌کند. به همین دلیل از سوی معامله‌گران به‌خوبی مورد استقبال قرار گرفت.

 

اگر قصد خرید eos را دارید، اما اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد آن ندارید یا نمی‌دانید قیمت ایاس چقدر است و از کجا بخرید؟ جای نگرانی نیست؛ در این متن همه آنچه را که باید در مورد این پروژه بدانید، به شما آموزش می‌دهیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

رمز ارز EOS چیست؟

 

EOS یک شبکه کاملا غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین است که توسعه، میزبانی و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز در مقیاس تجاری را امکان‌پذیر می‌کند. این پلتفرم، از تمام عملکرد‌های اصلی موردنیاز برای ایجاد dApps توسط کاربران، به روشی تقریبا مشابه با نحوه ایجاد برنامه‌های کاربردی وب سنتی، پشتیبانی می‌کند.

 

شبکه eos قابلیت ارائه دسترسی ایمن، امکان احراز هویت، مدیریت نحوه استفاده، میزبانی داده، مجوز و ارتباط بین برنامه‌های غیرمتمرکز و اینترنت را دارد. برخی کارشناسان حتی نحوه عملکرد EOS را با فروشگاه گوگل‌پلی یا اپ‌استور اپل مقایسه می‌کنند.

نحوه عملکرد ارز دیجیتال ایاس چگونه است؟

پروژه ایاس چگونه کار می‌کند؟

 

EOS به‌گونه‌ای طراحی شده است که عملکرد یک کامپیوتر واقعی را دارد، حتی خود نرم‌افزار نیز از مفاهیم محاسباتی عمومی استفاده می‌کند. به‌طورکلی، سه نوع منبع وجود دارد که بلاک‌چین EOS را پشتیبانی می‌کند:

 

* پهنای باند که مسئول انتقال اطلاعات در سراسر شبکه است.

 

* محاسبات (CPU) که قدرت پردازش واقعی موردنیاز برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) را تأمین می‌کند.

 

* ذخیره‌سازی حالت (RAM)؛ داده‌هایی را روی بلاک‌چین ذخیره می‌کند که می‌توان فورا به آن‌ها ارجاع داد.

 

کاربرد ارز دیجیتال EOS چیست؟

 

به‌طورکلی، کاربرد اولیه EOS، مشارکت در مکانیسم DPoS آن و مشارکت در حاکمیت شبکه این پروژه است. بااین‌حال، بسته به بازار، EOS می‌تواند هم به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری و هم به‌عنوان وسیله پرداخت با توجه به قابلیت تراکنش‌های آنی، به کار گرفته شود. اما با این اوصاف، EOS به‌اندازه برخی از ارز‌های دیجیتال دیگر مورداستفاده قرار نمی‌گیرد و این پلتفرم در بخش dApp تا کنون استفاده بسیار کمی داشته است.

 

هدف از ساخت پروژه ایاس چیست؟

 

پلتفرم EOS با هدف ساخت یک بلاکچین تمرکززدایی شده، توسط دنیل لارمیر و کمپانی بلاک، بنیان‌گذار و سرمایه‌گذار اولیه پروژه، ایجاد شد. مشکل اساسی و بزرگ بلاک‌چین‌ها، پردازش چندین میلیون تراکنش بر ثانیه است، به‌عنوان‌مثال؛ اتریوم، معروف‌ترین پروژه قرارداد هوشمند است که فعلا قابلیت پردازش ۱۵ تا ۲۵ تراکنش بر ثانیه را دارد. به همین دلیل، تا امروز پروژه‌های بسیاری برای رفع این مشکل به وجود آمده‌اند.

 

تصور کنید از خدمات یک پروژه بلاک‌چینی بزرگ در هر دقیقه حدود 100 هزار کاربر استفاده می‌کنند. مبادلات این معامله‌گران با همدیگر و با پلتفرم، نیاز به بستری دارد تا به‌خوبی از این تراکنش‌ها پشتیبانی کند. بلاک‌چین EOS علاوه بر امکان راه‌اندازی پروژه‌های قرارداد هوشمند، قصد دارد امکان انجام تراکنش‌های رایگان و سریع را نیز برای معامله‌گران فراهم کند. همچنین این پروژه می‌تواند مانند یک سیستم‌عامل، تمامی نیاز‌های اولیه کاربران را برطرف کند که این موضوع در آینده بر قیمت eos تأثیرگذار است.

 

با نحوه عملکرد EOS آشنا شوید!

 

همان‌طور که در بخش‌های قبل به آن اشاره کردیم، این ارز دیجیتال که به قاتل اتریوم نیز معروف شده، در نظر دارد ظرفیت پردازش میلیونی تراکنش را برای رفع نیاز بازار ارائه کند. همچنین این پروژه برای فعالیت خود از الگوریتم اثبات سهام استفاده کرده که هر چند عمر این نوع الگوریتم کوتاه بوده؛ ولی ظرفیت‌های زیادی را نیز از خود نشان داده است.

 

در مقابل بلاکچین اتریوم از الگوریتم اثبات کار استفاده کرده که هر چند اعتبار آن ثابت شده است؛ اما بسیار کند، پرهزینه و برای محیط‌زیست مضر است. به این گونه که اگر شما یک توکن بر بستر بلاکچین اتریوم داشته باشید، باید کارمزد انجام تراکنش‌های خود در این شبکه را با رمز ارز اتریوم پرداخت کنید. این کار علاوه بر اینکه هزینه زیادی به همراه دارد، تأیید تراکنش نیز زمان‌بر خواهد بود.

نحوه عملکرد ارز دیجیتال ایاس چگونه است؟

الگوریتم اثبات سهام EOS

نحوه عملکرد این الگوریتم به این گونه است که برای انجام و تأیید تراکنش به جای اینکه اعضای بلاکچین منابع و قدرت پردازش در اختیار شبکه قرار دهند؛ کاربران می‌توانند با توجه به میزان دارایی خود در نحوه اداره شبکه نقش ایفا کنند.

 

در یک مثال ساده می‌توان گفت، اگر برای انجام هر تراکنش، به ۲۰۰ تأییدیه از طرف شبکه نیاز باشد؛ سرمایه‌گذاران در بلاکچین، می‌توانند به هر تراکنش رأی دهند تا تأیید شود. به‌طورکلی قدرت رأی بر اساس میزان کوین‌های سهام‌دار مشخص می‌شود، هر چه میزان کوین بیشتری داشته باشد، قدرت رأی زیادتری نیز خواهد داشت.

 

به این نکته توجه داشته باشید که سهام‌داران به‌ازای مشارکت خود برای تأیید تراکنش‌ها، از شبکه پاداش نیز دریافت می‌کنند. همچنین اگر سهام‌دار، رفتاری مخرب از خود نشان دهد با یک سهام‌دار دیگر جایگزین شده و از فرایند رأی‌گیری خارج می‌شود.

 

کارمزد شبکه EOS چقدر است؟

 

همان‌طور که توضیح دادیم، در شبکه‌های بلاکچینی که از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کنند، افزایش تعداد سهام‌داران، باعث تسریع در انجام تراکنش و همچنین کاهش کارمزد آن خواهد شد. همچنین گردش سهام‌داران در شبکه امکان کسب درآمد و دریافت سود را برای همه فراهم می‌کند.

 

اما شما می‌توانید با خرید ایاس، به‌عنوان سهام‌دار شبکه، از امکان انجام تراکنش بدون پرداخت کارمزد بهره‌مند شوید. به‌طورکلی کارمزد شبکه ایاس تقریبا صفر بوده و زمان لازم برای انجام هر تراکنش نیز حدود ۳ ثانیه است.

نحوه عملکرد ارز دیجیتال ایاس چگونه است؟

سخن پایانی

 

EOS یکی از کاربرپسندترین و امیدوارکننده‌ترین پلتفرم‌ها در بازار کریپتو است؛ زیرا این پتانسیل را دارد که هم به‌عنوان وسیله‌ای برای پرداخت فوری و بدون هزینه و هم به‌عنوان یک پلتفرم پشتیبان dApp فعالیت کند. به همین دلیل برخی از تحلیلگران بازار، به آن لقب قاتل اتریوم را داده‌اند.

 

در نهایت اگر قصد معامله و خرید ایاس را دارید، بهتر است برای خرید eos از یک صرافی معتبر ارز دیجیتال استفاده کنید. والکس به‌عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال کشور با لیست‌کردن این ارز، امکان خرید ایاس را برای کاربران فراهم کرده است. امیدواریم مطالب ارائه شده در مورد این پلتفرم برای شما مفید باشد.