پارس ناز پورتال

این کارها عینا معادل خیانت به همسر است

این کارها عینا معادل خیانت به همسر است

این کارها عینا معادل خیانت به همسر است 

برخی از کارها در زندگی مشترک همسران میباشند که عینا معادل خیانت محسوب می‌شوند و اگر انجام دهید اشتباه بزرگی انجام داده اید. حتماً شما هم با شنیدن واژه خیانت به همسر تعجب می کنید و احتمالا با خودتان بگویید که خیانت به همسر تنها در مسائل جنسی خلاصه میشود اما دیدنی هست بدانید که شمار زیادی از رفتارهای شما در زندگی از نظر روانشناسان معادل خیانت به همسر تلقی میشود.

 

انتخاب شخص ایده آل برای زندگی مشترک کار دشواری هست. اما آن چه دشوارتر محسوب میشود, حفظ ارتباط و مدیریت درست آن هست. می‌دانیم عوامل بسیاری باعث جدایی می‌شوند که از جمله آن میتوان به خیانت, ناسازگاری ارزش هاي اجتماعی, ناسازگاری سلیقه و غیره اشاره کرد.

 

روانشناسان بر این باورند خیانت یکی از مهم ترین اتفاقاتی هست که در شمار زیادی از مواقع نقطه اتمام ارتباط را رقم می‌زند. عمل خیانت باعث از بین رفتن اعتماد زن و شوهر شده و زخم عمیقی را در دل آنان ایجاد می‌کند.با این حال, خیانت تنها یکی از عوامل ویرانگر ارتباط محسوب میشود و عوامل دیگری وجود دارند که درست به اندازه خیانت باعث سلب تعهد و امنیت ارتباط عاطفی می‌شوند.

 

روانشناسان ۷ اقدام زیر را معادل خیانت به همسر دانسته و تصور می‌کنند این عوامل درست به اندازه خیانت ارتباط را ویرانی میکند

 

۱.اهمیت اکثر به نیازها و خواسته هاي خود
ارتباط عاطفی باید بر مبنای مساوات و دوستی دوطرفه به جلو پیش رود. حتی عده اي میگویند” عاشق همه ي وقت معشوق را در جایگاه اول قرار می‌دهد. ارزش قائل شدن برای هم و غم همسر ارتباط زن و شوهر را تسهیل کرده و مهر و عاطفه را در دلشان تقویت می‌کند.

 

اهمیت ندادن به همسر و حذف او از اولویت ها به معنای ورود به سراشیبی ارتباط هست. دقت شود که منظور از اهمیت قائل شدن برای همسر این نیست که فرد از خواسته هاي خود بگذرد, بلکه باید بین نیازهای خود و خواسته هاي همسرش تعادل برقرار کند.فراموش نکنید دوست داشتن در “عمل” اثبات میشود, نه “حرف”.

 

2.گزینه همسر بدون علت و تشکیل زندگی بدون معیار
ارتباط عاطفی ممکن هست پس از مدتی به سمتی کشیده شود که در آن مهرورزی بین زن و شوهر به دست کم می‌رسد, زوج ها تمایلی برای خوشحال بودن ندارند و هنگام گفتگو کردن با یکدیگر از واژه هاي محترمانه اي مانند “لطفاً” بهره گیری نمیکنند. این وضع درست زمانی شکل میگیرد که زن و شوهر به یکدیگر به چشم صرفاً یک همخانه اي نگاه میکنند و ملاکی فراتر از آن برای ادامه ارتباط ندارند.

 

این حالت که کم کم زمان ایجاد می‌شود, بسیار خطرناک هست. زمانی که زوج ها کارهای منزل را بعنوان “وظیفه” همسر قلمداد کنند دلخوری ها اکثر و اکثر میشود. بالاخره تصور می‌کنند قربانی این ارتباط شده و انگار به جهان آمده اند تا همواره در اختیار همسرشان باشند.

 

3.پشتیبانی نکردن از همسر
زن و شوهر باید مانند یک تیم عمل کنند. زمانی که شخصی هم تیمی شما را مورد تمسخر قرار می‌دهد, قطعاً در صدد پشتیبانی از هم تیمی تان بر می‌آیید. همسر درست مانند هم تیمی هست که احتیاج به پشتیبانی دارد.روانشناسان در توصیف این عامل به روابط بی شماری استناد میکنند که در آنها عدم پشتیبانی از همسر منجر به از هم پاشیدگی ارتباط و جدایی شده هست.

 

۴.دروغ گفتن به همسر

دورغ گفتن به همسر حتی در مورد مسائل پیش پا افتاده آثار جبران ناپذیری در پی دارد. یک پزشک روان شناس در این باره می‌گوید:«دروغ گفتن مخصوصاً به افراد نزدیک مصداق بارز نقض دستمزد بشر هست».احتمالا بتوان گفت خیانت به این علت غیر قابل توجیه و ناشایست محسوب میشود که با مخفی کاری و دروغ همراه هست.

 

زمینه ارتباط پیروز بر پایه اعتماد, صداقت, احترام مشترک و آزادی فردی راسخ هست. انتخاب این سبک زندگی به معنای ادامه زندگی مشترک هست.

 

5.بهره گیری ابزاری از نقاط ضعف و حساسیت هاي همسر برای صدمه رساندن به او
رفتارهای بسیاری در زندگی زناشویی وجود دارند که سواستفاده از همسر به حساب می‌آیند. یکی از این رفتارهای ناشایست بازرسی همسر هست.سواستفاده از عواطف همسر به منظور بازرسی او معمولا بدین شکل صورت میگیرد که فرد دائماً از همسر خود انتقاد میکند و احساساتش را هدف قرار میدهد.

 

با مشخص شدن اهداف این فرد برای همسر, ارتباط سیر سراشیبی پیدا می‌کند, گفتگو ها و پیشنهادات فرد دیگر رنگی ندارد و ارتباط وارد مرحله جدایی می‌شود.

 

۶.دور شدن از لحاظ عاطفی
نادیده گرفتن همسر منجر به دور شدن زن و شوهر از یکدیگر میشود. منظور از فاصله, “جدایی عواطف” زوج ها هست که زندگی مشترک را به کلی مختل می‌کند.با کاهش مهرورزی زن و شوهر ارتباط در موقعیتی دلنازک قرار میگیرد. از جمله علامت هاي دور شدن احساسات زوج ها می‌توان به بی اعتنایی و گفتگو نکردن با همسر, بیش از اندازه وقت گذراندن با رفقا و همکاران و غرق شدن در مسائل کاری اشاره کرد.

 

۷.اعمال فشار بر روی همسر برای ایجاد تغییرات
همسرتان را با همه خصوصیت هایي که دارد, بپذیرید. گفتگو کردن در مورد رفتارهای آزاردهنده همسر مسئله اي هست که پیش از انتخاب همسر باید حل و فصل شود.تغییر رفتار زمانی امکان‌پذیر هست که خود فرد “بخواهد” رفتار خود را تغییر دهد. در این باره بد نیست به این موضوع اشاره کنیم

 

که افراد سیگاری یا افراد دارای اضافه وزن به خوبی میدانند مصرف دخانیات یا پرخوری مشکلاتی را برای سلامتی شان به وجود می آورد. اما این خودشان میباشند که نهایتاً باید تصمیم بگیرند تغییراتی را در زندگی شان ایجاد کنند.

 

فشار آوردن به همسر به منظور ایجاد تغییرات منجر به ناسازگاری و دلخوری میشود و در شدیدترین حالت خاتمه ارتباط زناشویی را در پی دارد. ابتدایی ترین اصل زندگی را می‌توان به این صورت بیان کرد که «ما فقط میتوانیم خود ما را تغییر دهیم».

 

فراموش نکنید که سازش با همسر لازمه زندگی زناشویی پیروز هست. در این روابط زناشویی پیروز, زوج ها به تدریج تغییرات مساعد و دلخواهِ همسر را در زندگی مشترک دلخواه قرار داده و آنها را به مرحله اجرا در می آورند. با این حال, این تغییرات با تمایل خود فرد صورت میگیرند.