پارس ناز پورتال

آموزش تهیه سوپ پیاز انگلیسی خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه سوپ پیاز انگلیسی خوشمزه

آموزش تهیه سوپ پیاز انگلیسی خوشمزه 

یک سوپ خوشمزه و عالی قبل از غذا می تواند بسیار عالی و لذت بخش باشد و برای خوردن یک شام یا نهار عالی ما را آماده کند. سوپ پیاز انگلیسی از مجموعه دستورغذایی های جیمی الیور است که ما طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم. این سوپ شما را نا امید نخواهد کرد، عاشق طعم و به خصوص لایه ی ترد روی آن خواهد شد.

 

مواد لازم:
کره قدری
روغن زیتون به میزان لازم
مریم گلی ۱ مشت
سیر ۶ حبه
پیاز قرمز ۵ عدد
پیاز سفید ۳ عدد بزرگ
موسیر ۳ عدد
تره فرنگی ۳۰۰ گرم
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
آب گوشت ۴ لیتر
نان تست ۸ برش
پنیر چدار ۲۰۰ گرم
سس ورچستر شایر به میزان لازم
آموزش تهیه سوپ پیاز انگلیسی خوشمزه

طرز تهیه:
1- کره را به همراه مقداری روغن زیتون، مریم گلی و سیر در قابلمه ای نچسب روی حرارت ملایم بریزید، آن را هم بزنید و بعد پیاز ها، موسیر و تره فرنگی را اضافه کنید. به آن ها کمی نمک و فلفل سیاه بزنید. درب قابلمه را به صورت نیمه باز بگذارید و اجازه دهید برای ۵۰ دقیقه بپزند. در ۲۰ دقیقه ی پایانی درب ظرف را بردارید. پیازها نرم و طلایی می شوند. آن ها را هر از گاهی هم بزنید. پیاز کم کم شیرین شده و طعم خوبی می گیرد، پس عجله نکنید.

 

2-وقتی پیاز و تره فرنگی نرم شد، آب گوشت (یا آب مرغ) را اضافه کنید و بجوشانید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قل بزند.

 

3-فر را با حداکثر حرارت گرم کنید. برش های نان را از هر دو سمت تست کنید. سوپ را بچشید و در صورت لزوم نمک و فلفل بیشتری به آن بزنید.

 

4-سوپ را در کاسه های تک نفره (که مناسب گذاشتن در فر باشند) بریزید و در سینی فر بچینید. نان های تست را تکه تکه کرده و روی سوپ ها را با آن ها بپوشانید. کمی پنیر چدار روی هر یک رنده کرده و مقداری سس ورچستر شایر به آن ها بزنید. به برگ های مریم گلی که کنار گذاشته بودید، کمی روغن زیتون بزنید و آن ها را روی سوپ ها بگذارید.

 

5-سینی را در فر بگذارید تا پنیر ها آب شده و طلایی رنگ شوند. مراقب باشید تا پنیر ها نسوزند. وقتی پنیر ها حباب زدند، با احتیاط آن ها را از فر خارج کنید و آن ها را سرو کنید.

 

نکاتی در رابطه با تهیه ی سوپ پیاز انگلیسی:

1- تعدادی برگ مریم گلی برای روی سوپ ها کنار بگذارید. می توانید از رزماری و یا آویشن هم استفاده کنید.

 

2- سیر و پیاز ها را پوست بگیرید و نازک خلالی کنید.

 

3- تره فرنگی ها را پاک کرده و بشویید و سپس خرد کنید.

 

4- می توانید از آب مرغ هم استفاده کنید.