پارس ناز پورتال

راهکارهایی برای کم شدن درد زایمان

راهکارهایی برای کم شدن درد زایمان

هیچ كس، پیش از آغاز زایمان، به درستی نمی‌داند زایمانش چگونه خواهد بود. برخی از مادران متوجه می شوند كه بدون مسكن یا با استفاده از مقدار كمی مسكن، زایمان قابل تحمل است؛ هرچند برخی دیگر احتمالا در یكی از مراحل زایمان به كمك بیشتری جهت كاهش درد نیاز خواهند داشت.

زایمان شما به هر صورت كه باشد، بهتر است نگاهی به مقالات ما در مورد انتخاب‌های موجود برای تخفیف و تسكین درد بیندازید. اگر پیشاپیش اطلاعاتی در مورد گزینه‌هایی كه می‌توانید استفاده كنید به دست آورید، بخصوص اگر بتوانید با پزشك و مامای خود در مورد روشهای كاهش دردی كه در بیمارستان مورد نظر و برای شما ممكن است در نظر گرفته شود صحبت كنید، برایتان مفید خواهد بود.

تكنیك‌های طبیعی برای كاهش درد زایمان طبیعی وجود دارند كه اگر بتوانید قبل از زایمان و در اواخر دوران بارداری در جلسات آموزشی مخصوص كه برای آمادگی زایمان برای خانمهای باردار و همسرانشان برگزار می شود شركت كنید و آنها را بصورت عملی فرا گیرید، بسیار مفید خواهد بود. بهتر است قبلا در این مورد كه همسر شما می تواند هنگام زایمان در كنار شما حضور یابد از ماما یا پزشك خود سوال كنید. شاید مجبور شوید از فرد دیگری مانند خواهر، مادر یا دوست صمیمی تان بخواهید كه شما را همراهی كند.

تعدادی از این تكنیك های طبیعی عبارتند از :

    تمرینات تنفسی برای زایمان
    تكنیك های آرامش بخشی
    ماساژ در مراحل مختلف زایمان

بعضی از اقدامات پزشكی و داروهای ضد درد هم ممكن است در مراحل مختلف زایمان مورد استفاده قرار گیرد كه بستگی به امكانات بیمارستان یا زایشگاه، تصمیم متخصص زنان و زایمان و متخصص بیهوشی و البته تمایل شما به كاهش درد دارد. بهتر است قبلا با پزشك یا مامای خود در مورد انتخابهای موجود در محل زایمان صحبت كنید. این داروها و روشها عبارتند از:

    اپیدورال (Epidurals)
    اپیدورال متحرك (Mobile Epidurals)
    انتونوكس یا گاز و هوا (Entonox)
    مپتید (Meptid)
    پتیدین (Pethidine)
    بی‌هوشی نخاعی (Spinal)
    تنز (TENS)