پارس ناز پورتال

مردی که هرثانیه 650 هزار تومان به ثروتش افزوده می شود

مردی که هرثانیه 650 هزار تومان به ثروتش افزوده می شود
مجله آمریکائی فوربس روز چهار شنبه 9-3-2011 در گزارشی نوشت کارلوس سلیم حلو مکزیکی لبنانی تبار با دارایی 74 میلیاردولاری خود مقام اول را در میان ثروتمند ترین های جهان دارد.


این دومین باری است که کارلوس حلو لقب ثروتمند ترین مرد جهان را در سال جاری به دست می آورد.
کارلوس حلو پس از اینکه دارایی اش در سال جاری از 53 میلیارد و پانصد میلیون دولار با میانگین 38% درصد افزایش یافت و به 74 میلیارد دولار رسید، مقام اول ثروتمند ترین مرد دنیا را بخود اختصاص داد . وبه این ترتیب برای اولین بار پس از شانزده سال تاج و تخت ثروتمندترین مرد جهان را از آمریکائی ها ربود.

در سال گذشته 20 میلیارد و 500 میلیون دولار بر ثروت وی افزوده شد. یعنی اینکه وی در یک ماه یک میلیارد و 708 میلیون و در یک هفته 380 میلیون دولار و در یک روز 56 میلیون دولار و در یک ساعت 2 میلیون و 340 هزار دلار و دریک دقیقه 39 هزار و 650 دلار در آمد دارد. با یک حساب سر انگشتی می توان چنین نتیجه گرفت که کارلوس حلو با هر دم و بازدم 650 دلار به جیب می زند!

مقام دومین مرد ثروتمند جهان از آن  بیل گیتس سهامدار و بنیانگزار شرکت مایکروسفت با سرمایه ای معادل 56 میلیارد دولار می باشد وپس از او خانم  وارن بوویت امریکایی با سرمایه ای معادل 50 میلیارد جای گرفته است . در مجموع ثروتمندان آمریکائی با سرمایه 460 میلیارد دلاری خود روی سکوی اول ثروتمندان جهان ایستاده اند آنها تقریبا 34% تا 40% از کل سرمایه جهان را در دست دارند.

جوانترین میلیارد در جهان یک جوان روس به نام داستن موسکوویچ 26 ساله می باشد . وی تقریبا هم سن و سال  مارک تزوکر برگ مؤسس فیس بوک است که بسیاری ها وی را محرک انقلاب های جهان عرب می نامند . او دارای سرمایه ای بالغ بر 13 میلیارد و 500 میلیون دلار است. پس از او  سیرجی بدینجوان میلیاردر موسس گوگل قرار می گیرد .

عربها با دارائی 117 میلیارد دلار همچنان جایگاه خود را میان ده ثروتمند جهان حفط کرده اند.

شاهزاده سعودی ولید بن طلال با داشتن 19 میلیارد دلار بین ثروتمندان جهان عرب مقام اول را دارد.

پس از سعودی ها به ترتیب ثروتمندان مصری، اماراتی، لبنانی، کویتی، سودانی وعراقی جای گرفته اند.

طبق بررسی های العربیه. نت"مصر در سال جاری توانست با سعودی از نظر تعداد ثروتمندان برابری کند.