پارس ناز پورتال

افزایش امنیت پیج اینستاگرام با این روش های ساده!

افزایش امنیت پیج اینستاگرام با این روش های ساده!

افزایش امنیت پیج اینستاگرام 

در این مطلب، راهکارهای افزایش امنیت پیج اینستاگرام را به شما خواهیم آموخت. شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، و… گنجینه‌ای برای هکرهایی هستند که به دنبال سرقت اطلاعات، ارتکاب کلاهبرداری یا تداوم سایر جرایم سایبری هستند. اگر حساب های رسانه های اجتماعی خود را به طور موثر ایمن نکنید، ممکن است یک شبه آنها را از دست بدهید.

 

هنگامی که این اتفاق می افتد، شما نه تنها نمی توانید با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنید، بلکه ممکن است داده های محرمانه و اطلاعات شخصی خود را نیز از دست بدهید. یک هکر حتی ممکن است از حساب شما برای انجام اقداماتی استفاده کند که ممکن است به تصویر و شهرت شما هم، آسیب برساند. اما آیا هک شبکه های اجتماعی قابل اجتناب است؟

 

1. رمز عبور قوی تعیین کنید

رمز عبور شما اولین خط امنیتی برای حساب های رسانه های اجتماعی شما است. استفاده از یک رمز عبور ضعیف یا آسان برای حدس زدن، هک کردن حساب شما را برای هکرها آسان تر می کند. بنابراین، ضروری است که رسانه های اجتماعی خود را با یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد ایمن کنید.

افزایش امنیت پیج اینستاگرام 

از رمزهای عبور قابل حدس مانند تولد یا نام همسرتان استفاده نکنید. توصیه می کنیم از رمزهای عبوری که شامل کاراکترهای خاص، حروف بزرگ، کوچک و اعداد هستند استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هر چه رمز عبور شما طولانی تر و پیچیده تر باشد، شکستن آن سخت تر است.

 

بیشتر بخوانید: دانستنی های جالب درباره اینستاگرام

 

2. اعلان ورود به سیستم پیامکی یا ایمیلی را فعال کنید

فعال کردن اعلان‌های ورود به سیستم در شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی یک راه مؤثر برای شناسایی فعالیت‌های مشکوک و توقف تلاش برای هک است. هنگامی که این گزینه فعال باشد، هر زمان که تلاش مشکوکی برای ورود به سیستم رخ دهد، یک هشدار ایمیل یا پیامکی دریافت خواهید کرد.

 

به عنوان مثال، یک اعلان از یکی از شبکه های اجتماعی به کاربری به نام Amouranth Siragusa کمک کرد تا هکری را که به حساب کاربری او دسترسی پیدا کرده و سعی در سرقت 900000 دلار داشت، متوقف کند. هنگامی که او این هشدار را دریافت کرد، بلافاصله اقدام کرده و قبل از اینکه هکر درآمد او را به سرقت ببرد، توانست حساب خود را بازیابی کند.

 

3. احراز هویت دو مرحله ای را نادیده نگیرید

استفاده از احراز هویت دو مرحله ای (2FA) راه قابل اعتماد دیگری برای محافظت از رسانه های اجتماعی شما در برابر دسترسی غیرمجاز است. 2FA به شما کمک می کند یک لایه امنیتی دیگر به حساب خود اضافه کنید. این خط دفاع اضافی می تواند یک قفل بیومتریک یا یک رمز عبور یک بار مصرف باشد.

 

هنگامی که از 2FA برای ایمن سازی حساب های اینستاگرام، فیسبوک، یا سایر پیج های خود استفاده می کنید، هکرها حتی اگر به رمز عبور شما دسترسی داشته باشند، نمی توانند وارد سیستم شوند. مانند اعلان‌های ورود به سیستم، این گزینه‌ها را در صفحه حریم خصوصی یا امنیتی پلتفرم رسانه اجتماعی خود خواهید یافت.

 

بیشتر بخوانید: 5 تا از قابلیت های جالب اینستاگرام که نمی دانستید!

 

4. از لینک ها یا تبلیغات غیرقابل اعتماد خودداری کنید

ارسال لینک های مضر یکی از روش های رایجی است که مجرمان سایبری اکانت قربانیان خود را هک می کنند. هکرها ممکن است از این پیوندها برای آلوده کردن دستگاه شما با بدافزار یا سرقت اطلاعات محرمانه مانند رمز عبور یا اطلاعات بانکی شما استفاده کنند.

بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

از این رو، باید از لینک ها یا تبلیغات مشکوکی که ممکن است شما را در معرض هک قرار دهند، اجتناب کنید. علاوه بر این، می‌توانید مسدودکننده‌های هرزنامه را در دستگاه خود فعال کنید. یا پیوندهای غیرقابل اعتماد را از طریق سایت‌های بررسی ایمنی پیوند قبل از کلیک بر روی آنها اجرا کنید.

 

5. از رمزهای عبور جداگانه در همه پلتفرم ها استفاده کنید

یکی از اشتباهات رایج مردم، استفاده از رمز عبور یکسان در تمام حساب های خود از گوگل، اسنپ چت و اینستاگرام گرفته تا توییتر است. اگرچه این گزینه برای کسانی که رمز عبور خود را فراموش می کنند گزینه خوبی به نظر می رسد، ولی ممکن است شما را در معرض حملات پر خطر قرار دهد.

 

به عنوان مثال، اگر از رمز عبور یکسانی در سراسر پیج های خودتان در شبکه های اجتماعی استفاده کنید، یک هکر با دسترسی به رمز عبور اینستاگرام شما می‌تواند به حساب‌های گوگل، توییتر، فیسبوک و سایر حساب‌های شما دسترسی داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران

 

6. مراقب برنامه های شخص ثالث باشید

اگر از برنامه‌های شخص ثالث برای مدیریت حساب ها در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، قبل از اتصال آنها به حساب خود، مطمئن شوید که اعتبار آنها را بررسی کرده‌اید. به طور خاص، مجوزهایی را که آنها برای پروفایل شما دارند بررسی کنید. علاوه بر این، قبل از اینکه به آنها اجازه دسترسی به حساب خود را بدهید، مشروعیت هر برنامه را بررسی کنید.

 

7. به دستگاه های غیرقابل اعتماد اجازه دسترسی ندهید

گاهی اوقات، دستگاه‌های ما غیرقابل دسترسی هستند و استفاده از یک دستگاه یا اتصال ثالث، اعتماد تنها گزینه است. در چنین شرایطی، اگر مطمئن نیستید که آن دستگاه یا شبکه محافظت می شود، توصیه می کنیم برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام تان، وارد حساب خود نشوید.

ترفندهای اینستاگرام

با این حال، زمانی که استفاده از این دستگاه‌های غیرقابل اجتناب است، باید بلافاصله پس از اتمام کار از سیستم خارج شوید. علاوه بر این، زمانی که بتوانید به دستگاه‌های خود دسترسی پیدا کنید، می‌توانید با تغییر رمز عبور خود اقدامات بیشتری انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای استوری اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن

 

8. رمز عبور خود را مرتباً تغییر دهید

کارشناسان امنیت سایبری توصیه می کنند رمزهای عبور خود را به طور دوره ای تغییر دهید، در حالت ایده آل هر سه تا چهار ماه یکبار. به این ترتیب، اگر رمز عبور شما به خطر افتاده باشد، اطلاعات خود را برای مدت طولانی در دست هکرها نمی‌گذارید. با این حال، شرایطی وجود دارد که در آن، دیگر تغییر فوری رمزهای عبور کارایی نخواهد داشت.

 

9. یک آنتی ویروس معتبر نصب کنید

شما می‌توانید با نصب نرم‌افزار آنتی‌ویروس معتبر بر روی دستگاه‌های خود، امنیت خود را به سطح بالاتری برسانید. این نرم افزار از شما در برابر حملات مخرب، تلاش های فیشینگ و موارد دیگر محافظت می کند. با این حال، داشتن یک سیستم آنتی ویروس به این معنی نیست که باید محافظت شخصی خود را کنار بگذارید. همچنان باید تمام نکاتی را که در بالا ذکر کردیم دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید: ادیت عکس ها در اینستاگرام | چگونه عکس ها را واضح تر کنیم؟

 

در صورت هک شدن اینستاگرام چه باید کرد؟

اگر هکرها به صورت غیرمجاز به حساب شما دسترسی پیدا کردند، اقدامات زیر را انجام دهید تا آسیب را به حداقل برسانید و در کوتاه ترین زمان اوضاع را به حالت عادی برگردانید. اولین قدم این است که هک شدن را به تیم پشتیبانی پلت فرم رسانه های اجتماعی گزارش دهید. مدرکی ارائه دهید که نشان دهد شما صاحب حساب هستید.

 

سپس، از آنها درخواست کنید که به شما در بازیابی آن کمک کنند. همچنین، به مخاطبان خود اطلاع دهید که حساب شما به خطر افتاده است. این باعث می شود هکرها نتوانند از فالوورهای شما سوء استفاده کنند. پس از بازیابی حساب خود، اقدامات امنیتی رسانه های اجتماعی خود را مجددا بررسی کنید.