پارس ناز پورتال

امکانات فوق العاده در خودرو بوگاتی شیرون 2018

امکانات فوق العاده در خودرو بوگاتی شیرون 2018

امکانات فوق العاده در خودرو بوگاتی شیرون 2018 

امروز می‌پردازیم به خودرو بوگاتی شیرون که واقعا به بهترین نحو ممکن عمل کرده است و امکانات بی نظیری در خود دارد. کمتر علاقه مندی به دنیای خودرو وجوددارد که نام بزرگ بوگاتی به گوشش نخورده باشد؛ نامی که در طی سال هاي اخیر برای دوستداران دنیای خودرو با بیشترین نهایت سرعت و قدرت همراه شده

 

و از طرفی می‌توان گفت در زمره هایپر کارها حرف اول را در شتاب و سرعت میزند. دراین پست سعی داریم تا برترین مشخصات و ویژگی هاي منحصر به فرد بوگاتی شیرون را مرور کنیم و با مشخصه هاي این غول 1500 اسب بخاری که قابلیت راندن در شهر را نیز دارد، آشنا شویم.

 

مشخصه‌ هاي یک قهرمان

– بوگاتی شیرون در زیر رینگ هاي خود دارای ترمز خاص سرامیکی و روکشی از جنسی سیلیکون کاربید کربن «CSIC» است که این مواد باعث می‌شود دیسک ترمز سبک تر باشد که منجر به التیام مقاومت در برابر خوردگی، عملکرد و دوام می‌شود.

 

– کالیپر ترمز جلو دارای 8 پیستون و کالیپرهای عقب هر کدام 6 پیستون دارند که به یک سنسور شبیه به کولیس مجهزند تا از سایش کامل سطح لنت ها بر روی دیسک ترمز خاطرجمعی حاصل کنند. گفتنی است هر پیستون ترمز این خودرو از پلاتینیوم خالص ساخته شده است.

 

– تایرهای جلو و عقب شیرون نسبت به ویرون می‌توانند به ترتیب 1÷4 و 12 درصد سطح تماس بیشتری با جاده داشته باشند. انها توانایی انتقال 5000 نیوتن متر گشتاور در زمان تماس با آسفالت را دارند و قادر هستند تا 3800 بار نیروی جاذبه را در سرعت 416 کیلومتر برساعت، بدون احتمال ترکیدگی تحمل کنند.

 

– برای خرید این خودرو 2.5 میلیون دلاری تیمی از کمپانی Maison Pur Sang 8 نوع فیبر کربن متفاوت، 31 مدل چرم و 8 رنگ جیر مختلف را پیش روی شما می گذارند تا از بین آن ها تریم داخلی شیرون شخصی خودرا انتخاب کنید. اگر در میان این همه ی گزینه متفاوت دچار تردید شدید مطمئنا مشاوران این تیم شما را راهنمایی می‌کنند.

 

– ساخت شیرون بیش از 9 ماه به طول می انجامد و برای رنگ آمیزی آن از 8 مرحله مختلف نقاشی خودرو استفاده میشود و پس از پایان هر مرحله کل بدنه پولیش می‌خورد و سپس مرحله بعدی رنگ آمیزی آغاز میشود. ضمنا شیرون هاي تماما فیبرکربن نیز فرآیند ساخت کاملا متفاوتی دارند.
امکانات فوق العاده در خودرو بوگاتی شیرون 2018

بوگاتی شیرون دارای یک سوییچ مکانیکی است

– طراحی داخلی خودرو توسط مهندسان کمپانی پورشه کشور آلمان صورت گرفته است اما سالن مونتاژ این خودرو در شهر مولشیم فرانسه قرار دارد. ضمن آنکه پیشرانه غول پیکرW شکل این خودرو نیز توسط فولکس واگن مونتاژ می‌شود. جعبه دنده دو کلاچه این خودرو نیز، 7 سرعته و ساخت شرکت ریکاردو در انگلستان است.

 

– برای اتصال قسمت عقب خودرو به شاسی که پیشرانه روی آن قرار دارد تنها به 14 پیچ تیتانیومی نیاز است تا آن رابه پشت کابین سرنشینان متصل کرد. درز بین تمامی پنل هاي بدنه و فلاپ ها به صورت اختصاصی توسط یک کارشناس با تلورانس بسیار دقیقی اندازه گیری میشود.

امکانات فوق العاده در خودرو بوگاتی شیرون 2018

– پیشرانه شیرون و متعلقات آن فقط 630 کیلو گرم وزن دارند. نکته حائز اهمیت آن است که پوسته موتور نهایتا 440 کیلو گرم وزن دارد. سرسیلندر و لوله هاي اصلی متصل به ورودی پیشرانه همگی از فیبر کربن ساخته شده اند تا وزن نهایی قوای محرکه کاهش یابد.

امکانات فوق العاده در خودرو بوگاتی شیرون 2018

– پیشرانه W شکل این خودرو مجهز به 4 توربو شارژر است که در دورهای بالا بیش از 60 متر مکعب هوار ا تنها دریک دقیقه مصرف می‌کنند!

 

– واسکازین و روغن موتور این خودرو بسیار اختصاصی تولید میشود و مورد استفاده هیچ خودروی دیگری در دنیا نیست. از طرفی صفحه کلاچ شیرون بزرگترین و قویترین کلاچی است که برای یک خودروی شهری در ادوار تاریخ خودروسازی ساخته شدهاست.

 

– مصرف سوخت این ابرقهرمان با پیشرانه 16 سیلندری بسیار زیاد است به طوری که برای مصرف تمامی سوخت درون باک شیرون در حداکثر سرعت تنها به 9 دقیقه زمان احتیاج دارید.

 

– 2 رادیاتور و 37 لیتر آب برای خنک کردن پیشرانه درنظر گرفته شده است که میتوانند در عرض تنها 3 ثانیه آب را یک دور کامل در مسیر بچرخانند و 1 رادیاتور و 12 لیتر آب برای توربورشارژرها درنظر گرفته شده است تا در مجموعه 800 لیتر آب در دقیقه در گردش باشد.

 

– LED هاي چراغ جلوی شیرون که به شکل 8 مربع ساخته شده اند تنها جاذبه زیبایی ندارند ودر کنار آن ها دریچه هوای فعال نیز وجوددارد.

امکانات فوق العاده در خودرو بوگاتی شیرون 2018

– به گزارش پارس ناز، برای پایین آوردن دمای روغن پیشرانه، گیربکس، دیفرانسیل و اکسل عقب نیز سیستم خنک کننده درنظر گرفته شده است. در سوی دیگر برای روغن هیدرولیک نیز رادیاتور ساده درنظر گرفته شده تا متخصصان بوگاتی تعداد رادیاتورهای این ابرقهرمان رابه شماره 10 برسانند.

 

– ترمزهای شیرون در سرعت 420 کیلومتر بر ساعت با کمترین دمای ایجاد شده قادرند تا خودرو را متوقف کنند ضمن آن که گفته میشود برای توقف کامل از سرعت 300 کیلومتر برساعت تنها 275 متر برای این خودرو نیاز است.

 

– کمپانی میشلن فرانسه سازنده تایرهای این خودرو که تایرهای ایرباس A380 را هم می سازد، برای این ساخت لاستیک هاي نهایی شیرون بیش از 200 جفت تایر را ساخته و بررسی کرده است.

 

– فناوری PAX میشلن به راننده این اجازه را میدهد تا در شرایطی که لاستیک پنچر شده و بدون باد هست، بازهم با این خودرو رانندگی کند و خودرا برای رفع این نقیصه به متخصصان بوگاتی برساند.

 

– سیستم تعلیق شیرون از نوع دوجناقی است که به صورت تماما اتوماتیک می‌تواند ارتفاع شیرون را در سرعت هاي مختلف در 5 حالت تنظیم کنند که در پایین ترین سرعت ارتفاع شیرون در بالاترین حالت از سقف تا زمین به 1.2 متر میرسد.

 

– حتماً با دینامومترهای غلتکی آشنا هستید. وسیله غلتکی مجهز به کامپیوترها و سنسورهای بسیار قوی که کمیت هاي خودرو مانند قدرت، گشتاور و.. را برای هر خودرو ارزیابی می‌کند. نکات جالب این است که بوگاتی برای تست شیرون وادار به ساخت قویترین دیناموتور غلتکی جهان شده است.

امکانات فوق العاده در خودرو بوگاتی شیرون 2018

– تولید اولیه شاسی شیرون با سیستم دالارا بیش از 4 ماه برای بوگاتی زمان برده است تا بتواند شاسی اي تولید کند که قادر به تحمل 4 تن فشار عمود در هر میلی متر باشد!

 

– در صورتی که از بین 5 حالت مختلف رانندگی مود EB را انتخاب کنید و اگر در کامپیوتر شیرون گزینه Easy Drift را برگزینید، میتوانید با خودروی 2.5 میلیون دلاری خود به اسانی دریفت کنید!

 

– پیشرانه ویرون را در نهایت سرعت تصور کنید؛ زمانی که سرعتی بیش از 400 کیلومتر در ساعت دارید! در آن هنگام 22 انژکتور با سرعت عمل فوق العاده در حال پاشش سوخت هستند.

 

– لوگوی بوگاتی در جلوی خودرو از نقره با عیار بسیار بالا تولید شده است که برای سازنده 550 میلیون دلار هزینه دارد و به شکل کاملا دست ساز آماده میشود.

 

– در نگاه اول به نمای عقب حتماً فکر میکنید که این خودرو دارای 4 خروجی اگزوز است! اما سخت در اشتباهید چرا که علاوه بر این 4 خروجی که دریک قاب بزرگ آلومینیومی قرار گرفته اند، 2 اگزوز دیگر در میان باله هاي عقب دیفیوزر زیر خودرو قراردارند.

 

– برای ساخت رینگ هاي شیرون از برترین تکنولوژی فورج کاری در دنیا استفاده شده و بالانس آن ها نیز به وسیله چندین لیزر صورت میگیرد. همچنین متخصصان بوگاتی گفته اند که پس از 2 بار تعویض تایر شیرون باید رینگ ها نیز تعویض شوند که برای یک دست رینگ باید مبلغ 70 هزار دلار بپردازید.

امکانات فوق العاده در خودرو بوگاتی شیرون 2018

– باله عقب خودرو در هر 5 حالت رانندگی شیرون تغییر وضعیت می‌دهد، ضمن آنکه می‌تواند در ترمزهای ناگهانی تا 90 درجه به سمت بالا خم شود و بعنوان ترمز هوایی عمل کند که متخصصان بوگاتی نام آیرودینامیک فعال را برای آن انتخاب کرده اند.

 

– در ساخت پیشرانه شیرون از 3 واترپمپ غول پیکر استفاده شده است. تمامی گشتاور حاصل از عملکرد قلب تپنده شیرون تنها در دو موتور 2000 دور در دقیقه کاملا در معرض راننده خواهدبود.

 

– هر شیرون دارای دو دکمه است که اولی برای آماده شدن این خودرو تا سرعت 381 کیلومتر و دیگری برای مهیا شدن شیرون برای کسب نهایت سرعت کارایی دارد.

 

– بوگاتی برای این خودرو تولید محدودی را درنظر گرفته است و تنها 500 دستگاه شیرون ساخته خواهدشد.

 

– بوگاتی برای کاهش وزن، استفاده از ادوات داخلی عجیب‌وغریب را محدود کرده است اما جالب است بدانید برای شفافیت هرچه بیشتر صدا در هر اسپیکر این خودرو یک قیرات الماس استفاده شده است.

امکانات فوق العاده در خودرو بوگاتی شیرون 2018

– هر بوگاتی قبل از تست به فرودگاه برده می‌شود و تا سرعت 250 کیلومتر بر ساعت آزمایش میشود ودر حدود 50 تا 80 کیلومتر تست رانندگی داخل شهر را میگذارند و پس از تعویض دوباره روغن گیربکس و پیشرانه تحویل مشتری میشود.

 

– هر جایی از دنیا که مالک شیرون باشید، متخصصان بوگاتی میتوانند درصورت بروز مشکل در خودرو با یک پرواز خودشان رابه شما برسانند.

 

– سرعت شیرون به صورت الکتریکی روی 420 کیلومتر برساعت محدود شده است اما در پیست مخصوص فولکس واگن و با همراهی مهندسان بوگاتی می‌توانید تا مرز 440 کیلومتر بر ساعت حرکت کنید.

 

– متخصصان بوگاتی برای آزمایش هاي نهایی قبل از تولید 460 هزار کیلومتر با این خودرو رانندگی کرده و بیش از 1000 شماره تایر مصرف کرده اند.