پارس ناز پورتال

اندروید و راه های بهبود و رفع نقص آن

اندروید و راه های بهبود و رفع نقص آن

اندروید و راه های بهبود و رفع نقص آن

شاید بزرگترین مشکل اندروید در حال حاضر مصرف باتری بالا باشد که منجر به خالی شدن سریع شارژ می شود و بهتر است که رفع گردد. اندروید طی چند سال گذشته پیشرفت بسیاری داشته. سیستم عاملی که قبلا زشت و کند بود حالا پالوده شده و به شکل گسترده ای مورد استفاده است.

 

البته نقش کاری که گوگل برای اندروید کرد را نمی توان انکار کرد. اندروید هنوز کامل نیست، چیزهایی هست که می تواند ساده تر انجام شود. در ادامه به شش مورد که اندروید می تواند خود را در آنها بهبود ببخشد می پردازیم.

 

عمر باتری

اندروید و راه های بهبود و رفع نقص آن

طی چند سال اخیر در پردازنده و تکنولوژی صفحه نمایش گام های بلندی دیده شده است، که کمک زیادی به عمر باتری ها کرده. اما سخت افزار به تنهایی نمی تواند بازی را عوض کند. گوگل نیز با مواردی مانند Doze mode به سختی روی بهینه سازی مصرف باتری اندروید کار می کند.

 

گوشی های Galaxy S7/S7 Edge هر دو عمر باتری فوق العاده ای دارند – به راحتی یک روز کامل را جواب می دهند. اما این چیزیست که ما برای همه گوشی های اندروید می خواهیم، عمر مفید باتری چیزیست که کاربران آیفون همیشه به رخ اندرویدی ها می کشند و حق هم دارند!

 

شرکت اپل به خوبی توانسته iOS را در مصرف باتری بهینه سازی کند، پس خیلی خوب می شود که گوگل هم بتواند چنین بهینه سازی را روی اندروید انجام دهد.

 

قابلیت اتصال به بلوتوث

اندروید و راه های بهبود و رفع نقص آن

بلوتوث چیزی است که همیشه از آن استفاده می کنم، اما فقط به این خاطر که انتخاب ساده تر و بهتری وجود ندارد. دوست داریم قابلیت اتصال به بلوتوث با ثبات تر و کاربردی تری از اندروید ببینیم، با اشتراک گذاری متا دیتا بیشتر بین دو دستگاه متصل شده. برای مثال وقتی یک دستگاه iOS را به یک بلندگوی بلوتوثی متصل می کنیم،

 

اطلاعات باتری اسپیکر را می توانید در نوار وضعیت دستگاه مشاهده کنید. این یک ویژگی فوق العاده است که درک نمی کنم چرا در اندروید انجام نشده.بلوتوث از قبل در اندروید کمتر مورد اعتماد بوده است. بسیاری دوست دارند اتصالات قابل اعتماد تر و با ثبات تری در دستگاه های اندروید ببینید، اما متاسفانه این چیزی بیشتر از مشکل اندروید است. بلوتوث به خودی خود نیاز دارد که بهتر شود.

 

نصب برنامه ها و راه اندازی دستگاه

اندروید و راه های بهبود و رفع نقص آن

اگر تا به حال یک گوشی جدید خریده باشید و از گوشی قدیمی خود برای راه اندازی آن استفاده کرده باشید، همین حالا می دانید می خواهم اینجا از چه چیزی صحبت کنم. اگر خوب از پلی استور مراقبت نکنید تا مطمئن شوید همه چیز نصب شده، بی شک جایی بین راه گیر خواهید کرد.

 

هنوز نمی دانم چرا این اتفاق رخ می دهد، ولی پیش می آید – هر بار هم پیش می آید. گوگل پلی به طور کلی در نصب فله ای برنامه ها بد است.برای اینکه یک گام فراتر برویم، اندروید خود در نصب برنامه ها بد است. این چیزیست که گوگل خود از آن آگاه است، چون با اندروید N فرآیند دانلود و نصب را بهینه سازی کرد.

 

تجهیزات جانبی کاربردی

اندروید و راه های بهبود و رفع نقص آن

این کاملا تقصیر اندروید نیست، اما بیشتر چیزهای خوب برای iOS است. برای مثال، لوازم جانبی و نرم افزارهای ساخت موسیقی، مانند JamUp فقط روی iOS در دسترس هستند. برنامه هایی مانند IK Multimedia در این زمینه کارهایی برای اندروید انجام داده اند اما واقعا با آنچه iOS دارد قابل مقایسه نیست.

 

بسیاری از کمپانی هایی که برای iOS چنین برنامه هایی تولید می کنند آنچنان علاقه ای به ارائه نسخه اندروید همان برنامه را ندارند.اما این فقط یک مثال است. اندروید اینجا در مرحله اول در حال ضرر کردن است چرا که طیف گسترده ای از سخت افزار و سایزهای دستگاه ها موجود است.

 

برای تولید کنندگان لوازم جانبی کار کردن با iOS راحت تر است چرا که در مقایسه با اندروید دستگاه ها و سایزهای کمتری دارد. iOS در مقایسه با هزاران نوع دستگاه اندروید تنها پنج یا شش دستگاه دارد. حتی اگر کمپانی بخواهد فقط روی اندروید های شناخته شده کار کند باز هم نسبت به iOS کار بیشتری پیش رو دارد. بنابراین برای بیشتر تولید کنندگان کار روی اندروید ارزش دردسرهایش را ندارد.

 

Bloatware

اندروید و راه های بهبود و رفع نقص آن

بیشتر گوشی های معتبری که می خرید با خود چندین برنامه دارند ( که نمی شود پکشان کرد ) این برنامه ها علاوه بر سرعت باتری گوشی را هم می گیرند. متاسفانه تمام سازنده ها به این کار معتاد شده اند، مثلا من S Health و S Voice را نمی خواهم اما سامسونگ آنها را تحمیل می کند.

 

بهتر است به جای تحمیل سامسونگ یا هر سازنده دیگر این برنامه ها را در اپ استور قرار دهد تا هر کسی دلش خواست آنها را روی گوشی خود نصب کند. گاهی می توان این برنامه ها را غیر فعال یا پاک کرد و گاهی هم هیچ راهی جز تحملشان ندارید.هیچکس دوست ندارد گوشی بخرد که قبل از حتی یک برنامه حافظه داخلی اش تا نصف پر شده باشد!

 

آپدیت های سریعتر

اندروید و راه های بهبود و رفع نقص آن

این خاری است که از روز اول در چشم اندروید بوده، با این تفاوت که از لحاظ فنی واقعا تقصیر اندروید نیست، بلکه تقصیر سازندگان است. گوگل کد منبع ورژن جدید اندروید را برای شرکایش نظیر LG و سامسونگ ماه ها قبل از معرفی رسمی ارسال می کند، تا آنها بتوانند ساخت جدید اندروید را برای دستگاه هایشان پیاده سازی کنند،

 

اما این کار هم نتوانسته کمکی بکند. در برخی موارد آپدیت جدید اندروید تا آمدن محصولات بعدی معرفی نمی شود. و این یعنی بعضی دستگاه ها یا آپدیت جدید نمی گیرند و یا خیلی طول می کشد.متاسفانه مطمئن نیستم که برای این مشکل راه حل مناسبی پیدا شود.

 

آپدیت های به موقع برای بسیاری از کاربران اندروید مهم است، در حال حاضر اگر می خواهید سریعتر از همه نسخه جدید اندروید را بدست بیاورید داشتن Nexus است.