پارس ناز پورتال

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب 

برای بهبود روند خواب گجت هایي اختراع شده هست که می‌تواند بسیار کاربردی باشد و ما را در داشتن خواب راحت کمک کند. امروزه محققان فناوری‌هاي جدیدی را به منظور داشتن خواب بهتر طراحی کرده‌اند. در این مقاله، 10 گجت مناسب خواب را معرفی خواهیم کرد. این گجت‌ها در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس معرفی شده بودند.

 

در حال حاضر، تکنولوژی به کمک انسان‌ها آمده و نقش مهمی را در بهبود زندگی افراد ایفا میکند. اکنون قصد داریم 10 گجت مناسب خواب را معرفی کنیم که در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس معرفی شدند.نگاهی به 10 گجت مناسب خواب

 

1. لباس خواب هوشمند

در بافت این لباس خواب، مواد تسکین‌دهنده‌اي به کار رفته که حرارت ساطع‌شده از امواج مادون قرمز بدن را می گیرد و دمای بدن را برای داشتن خواب بهتر، کاهش میدهد. این لباس شامل یک شرت و شلوار هم میشود و حدود 80 دلار قیمت دارد.

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب

2. دستگاه تنفسی هوشمند

گجت هوشمند 2Breath در واقع یک حسگر تنفسی هست که بر روی سینه قرار میگیرد و اطلاعات به دست آمده از الگوهای تنفس را به اپلیکیشن همراه ارسال می کند. پس از آن، موسیقی ملایمی توسط حسگر اکران خواهد شد که این امر تعداد بازدم‌هاي کاربر را طولانی‌تر کرده و موجب کاهش اضطراب و تسریع روند خواب میشود. این دستگاه هوشمند، 10 دقیقه بعد از خوابیدن کاربر به صورت خودکار خاموش میشود. قیمت این فناوری حدود 180 دلار هست.

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب

3. کپسول هاي رایحه هوشمند

دستگاه AromaCare از کپسول‌هایي تشکیل شده که مواد ارگانیک اسطوخودوس، نعناع، لیمو، اکالیپتوس، پرتقال شیرین و روغن رزماری در آن قرار گرفته هست. رایحه این کپسول‌ها موجب بهبود کیفیت خواب و از بین رفتن خستگی میشود. قیمت این دستگاه از 89 دلار شروع شده و برای هر کپسول اضافی باید 10 دلار اکثر پرداخت کنید.

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب

4. اپلیکیشن موسیقی ReNu

ReNu یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هاي مخصوص خواب هست که از ضربان دو موبایل آرامش‌بخش و صداهای نوروآکوستیک برای ایجاد آرامش و تمدد اعصاب بهره گیری میکند. این فناوری توسط دکتر نوروپاتیک توسعه یافته و شامل یک هدفون بلوتوثی و یک چشم‌بند می شود و قیمت آن نیز 89 دلار هست.

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب5. بالش هوشمند

این گجت مناسب خواب یک بالش هوشمند به نام Advansa 1 X21 هست که حسگرهایی برای بازرسی بر حرکات بدن، الگوهای خواب و سر و صدای محیط در آن قرار دارد. این بالش با دقت به کیفیت خواب در شب‌هاي گذشته و با کمک اپلیکیشن همراه خود، دستورالعمل‌هاي خاصی را برای داشتن خواب بهتر ارائه می دهد. همین طور این گجت هوشمند دارای هشدارهایی مبتنی بر چرخه خواب هست.

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب6. دستبند ردیاب سلامت

دستبند ردیاب سلامت Motive از یک حلقه تیتانیوم ضد آب تشکیل شده که بر روی ضربان قلب، قدم‌ها، کالری مصرفی و مسافت بازرسی می کند. این گجت مخصوص خواب دارای یک اپلیکیشن همراه هست که اطلاعات به دست آمده به آن ارسال می شود. همین طور Motive دارای حسگرهای نوری ضربان قلب و یک باتری منحنی کوچک هست

 

که تا 5 روز می توان از آن بهره گیری کرد. این فناوری به همراه یک پایه مغناطیسی مخصوص شارژ به قیمت 199 دلار عرضه میشود.

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب

7. دستگاه رزونانس مغناطیسی

این دستگاه بزرگ که Magnesphere نام دارد دارای حلقه‌هاي عمودی به طول 1.8 متر هست که تمام بدن را تحت رزونانس مغناطیسی قرار می دهد. این دستگاه، ضربان قلب کاربر را بهبود می‌بخشد و بین سیستم‌هاي عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک تعادل برقرار می کند. این امر موجب کاهش استرس و داشتن خواب آرام میشود. قیمت این دستگاه 3 هزار و 50 دلار هست.

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب8. تشک هوشمند

این گجت مخصوص خواب در واقع یک حسگر Emfit QS هست که در زیر تشک قرار می گیرد. این حسگر، ضربان قلب و ریتم تنفس را اندازه‌گیری میکند و میزان آرامش و یا بی‌قراری و عمق خواب را تعیین کرده و به کاربر اطلاع میدهد. Emfit QS کیفیت خواب و میزان آرامش و دفع خستگی و بازیابی بدن در زمان خواب را مورد بررسی قرار میدهد. قیمت این تشک هوشمند 299 دلار هست.

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب9. بند الکتریکی هوشمند

بند الکتریکی Quell Relief به دور پا بسته میشود و با ایجاد محرک الکتریکی به گیرنده‌هاي عصبی اپیویید مغز کمک کرده و مواد مسکن طبیعی را در سراسر بدن منتشر می کند. به گفته سازندگان، با بهره گیری از این گجت میتوان دردهای مزمن در زمان خواب که در روند خواب اختلال ایجاد می کند را کاهش داد. این فناوری با قیمت 249 دلار عرضه میشود.

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب10. تختخواب هوشمند

Sleep Number 360 دارای کویل‌هاي گرم‌کننده هست که در دو طرف تخت نصب شده و به طور خودکار مانع خر و پف کردن کاربر می شود. همین طور این دستگاه از حسگرهای فشار تشکیل شده که برترین حالت ممکن را برای خواب کاربر به وجود می‌آورد و ضربان قلب، تنفس و تعداد دفعات گردش از پهلوها را محاسبه کرده و در اختیار کاربر قرار می دهد. قیمت این تختخواب هوشمند 4 هزار دلار هست.

بهترین گجت های اختراع شده برای بهبود خواب