پارس ناز پورتال

اظهارات جنجالی جف بزوس درباره هوش مصنوعی

اظهارات جنجالی جف بزوس درباره هوش مصنوعی

اظهارات جنجالی جف بزوس درباره هوش مصنوعی 

جف بزوس مالک شرکت بزرگ آمازون اخیرا درمورد پیشرفت هوش مصنوعی اظهارات جالبی داشته هست که نشان از قدرت این تکنولوژی می باشد.جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون در نامه‌اي که برای سهام‌داران آمازون ارسال کرد، به آن‌ها گفت هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد تا یکی از مهم ترین و در عین حال تاثیرگذارترین مولفه‌هایي باشد که به پیشرفت شرکت‌هاي بزرگ در آینده‌اي نه عمده دور کمک خواهد کرد.

 

او در نامه‌‌‌ سالانه خود که برای سهام‌داران آمازون نوشت، به این نکته اشاره کرد که آمازون در حال حاضر از فناوری‌هاي مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور ارسال سریع‌تر محصولات، بهبود سطح قابلیت‌هاي دستیار آلکسا و دستگاه‌هاي جدیدی که بر مبنای پردازش ابری کار می کنند بهره گیری می کند.

 

دومین مرد ثرومند جهان در این نامه 1700 کلمه‌اي که روز چهارشنبه منتشر کرد، به تغییراتی اشاره کرد که به واسطه هوش مصنوعی رخ خواهد داد و به شرکت‌ها کمک خواهد کرد از طریق الگوریتم‌هاي یادگیری ماشینی به سراغ مشکلاتی بروند که در قبل هیچ راه‌حلی برای آن‌ها وجود نداشته هست. بزوس بر این باور هست

 

که به‌کارگیری فناوری‌هاي هوشمندانه همچون الگوریتم‌هاي یادگیری ماشینی در آینده قادر میباشند به شرکت‌ها در دستیابی به چشم‌اندازه‌هاي از پیش تعیین شده کمک کنند. دیدنی‌تر آن‌که این الگوریتم‌ها حتا قادر میباشند به پیش‌بینی تحولاتی بپردازند که ممکن هست بر آینده شرکت‌ها تاثیرگذار باشند.

 

در این نامه بزوس از اصطلاحات و ادبیاتی بهره گیری کرد که برای تعداد زیادی از کارمندان و سهام‌داران آمازون آشنا هست. او در این نامه نوشت، در دنیای تجارت باید به اندازه کافی سریع باشید تا با اتکا بر ذهنیت، توانایی‌هاي شخصی و ابزارهای موجود و بر زمینه اطلاعات محدود تصمیمات مهمی را اتخاذ کنید. تاکید او در این نامه بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بود.

 

جف بزوس در نامه خود به این نکته نیز اشاره کرد که آمازون تمام تلاش خود را به کار گرفته هست از این فناوری‌هاي هوشمند حداکثر بهره گیری را برده و در همین ارتباط سرمایه‌‌گذاری‌هاي کلانی را انجام خواهد داد. آمارها نشان میدهد صنایع مختلفی همچون اتومبیل‌سازی به دنبال آن میباشند از هوش مصنوعی در تولید خودرو‌هاي خودران به برترین شکل بهره گیری کنند.

 

امروزه شرکت‌هاي بزرگ در ارتباط با پهبادهایی که به منظور ارسال کالاها مورد بهره گیری قرار میگیرند، دستیاران مجازی که از مکانیزم‌هاي تشخیص گفتار بهره گیری می کنند، موتورهای جست‌وگری که نتایجی نزدیک به تفکرات کاربران را ارائه میکنند از الگوریتم‌هاي یادگیری ماشینی بهره میبرند. آمازون نیز از الگوریتم‌هاي یادگیری ماشینی

 

در ارتباط با اکو بلندگوی صوتی، پهبادهای تحویل کالا و صندو‌ق‌دار خود موسوم به Amazon Go که اواخر سال قبل میلادی در سیاتل از آن رونمایی کرد بهره گیری میکند.در بخشی از نامه بزوس آماده هست: «یادگیری ماشینی این پتانسیل را دارد تا در حوزه‌هاي مختلفی همچون پیش‌بینی وضعیت جوی، تشخیص و شناسایی جرم، ترجمه، موتورهای جست‌وجوگر، پیش‌بینی معاملات، شناسایی تقلب، و…. مورد بهره گیری قرار گیرد.

 

 به گزارش پارس ناز امروزه از هوش مصنوعی به منظور شناسایی مریضی‌ها و افزایش عملکرد محصولات بهره گیری میشود. در حالیکه تعداد زیادی از شرکت‌ها هنوز هم به درستی توانایی‌هاي هوش مصنوعی را درک نکرده‌اند اما بدون شک در آینده نزدیک هوش مصنوعی به مرکز سقل تعداد زیادی از فعالیت‌ها و ابزارها تبدیل خواهد شد. »