پارس ناز پورتال

جوان ترین دختر خلبان هواپیمای بوئینگ در جهان

مجموعه : مجله خبری روز
جوان ترین دختر خلبان هواپیمای بوئینگ در جهان

جوان ترین دختر خلبان هواپیمای بوئینگ در جهان 

خلبان شدن در سنین جوانی آن هم برای هدایت هواپیمای بوئینگ کار آسانی نیست اما دختری به نام آنی دیویا اینکار را انجام داده هست. عنوان جوان‌ترین خلبان زن بوئینگ ۷۷۷ درجهان گزینه شد.آنی دیویا که یک زن هندی می باشد سی سال سن دارد و با این سن کم به به درجه کاپیتانی رسیده و عنوان جوانترین خلبان زن بوئینگ گزینه شده هست.وی با تلاش و کوشش به موفقیت رسید و به آروزی خود که پرواز و خلبانی بود رسید.

 

آنی توانست بر زندگی معمولی خود غلبه کند و به دنبال هدف و آرزویی برود که تحقق آن برای یک زن در جامعه عجیب و بیگانه بود.این خلبان زن پس از کسب این عنوان گفت: «با این که به والدینم گفته می‌شد که مرا به آموزشگاه پرواز نفرستند، اما خوشبختانه آن ها خیلی از من حمایت کردند. فشار اطرافیان خیلی چندان بود؛ بویژه به دلیل شهریه‌ها که در آن زمان برای والدینم خیلی سنگین بود.»

 

 به گزارش پارس ناز او اهل «ویجایاوادا» در ایالت «آندرا پرادش» هند هست و در «کندریا ویدیالایا» تحصیل کرده هست. اکثر همکلاسی هایش میخواستند پزشک یا مهندس شوند اما او مسیر متفاوتی را برای خودش گزینش کرد.

 

آنی دیویا گفت: «از کودکی می خواستم خلبان شوم، با وجود این که هیچ اطلاعی نداشتم چگونه باید به این هدف برسم.” او با حمایت والدینش مسیرهای سنتی تحصیل را پس زد و با ۱۷ سال سن به مدرسه پرواز «اوران آکادمی» رفت. او به سختی تلاش کرد و در ۱۹ سالگی آموزش مقدماتی را به اتمام برد و به استخدام شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا» در آمد.

 

آنی دیویا سپس در اسپانیا آموزش هدایت بوئینگ ۷۲۷ را گذراند

جوان ترین دختر خلبان هواپیمای بوئینگ در جهان

و بعد در لندن پرواز با بوئینگ ۷۷۷ که بزرگ ترین هواپیمای دوموتوره دنیا هست را آموخت.او به گفته خودش این امکان را داشت که خلبان بوئینگ ۷۳۷ شود اما بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی بود که آرزوی هدایتش را داشت.به همین علت، آنی دیویا همزمان با کار در «ایر ایندیا» «هواپیمایی هند» مدرک هوانوری BSC را کسب کردو با درآمدش هزینه تحصیل برادر و خواهرش در خارج از کشور را بر عهده گرفت و برای والدینش یک منزل خرید.