پارس ناز پورتال

اگر خانم ها رابطه جنسی نداشته باشند چه خواهد شد؟

مجموعه : حذف شده است
اگر خانم ها رابطه جنسی نداشته باشند چه خواهد شد؟

اگر خانم ها رابطه جنسی نداشته باشند چه خواهد شد؟ 

امروز به رابطه جنسی خانمها در طول زمان زندگی می‌پردازیم ،تعداد زیادی از زنان اگر رابطه جنسی نداشته باشند زندگی زناشویی شان به خطر خواهد افتاد. 

 

چرا دختری که مدتی است رابطه اي ندارد، کلا سرد میشود؟
پرسش: خانمی هستم 32 ساله. 4 سال پیش به دلایلی از همسرم جدا شدم,. حدود 6 سال است که رابطه زناشویی نداشتم. هم اکنون احساس میکنم سیستم بدنم کلا خاموش شده دراین زمینه احساس نیاز به ازدواج نمی کنم! نمی‌دونم اگر ازدواج کنم این حسم خوب میشه یا نه؟

 

جواب از پزشک شکیب

ما انسانها قابلیت هاي شگفت انگیزی در وجود مان هست و از جمله آن، قدرت تطابق ماست با شرایط محیطی.

 

میل به رابطه زناشویی هم حاوی همین قاعده است. وقتی «شرایط» فراهم نیست غالباً، خود بخود این میل محدود می‌شود و برعکس وقتی شرایط فراهم است و تجربه هاي خوب در معرض، میل جنسی بیشتر خود نشان میدهد.

 

این «شرایط» الزاماً شرایط بیرونی نیست. میل به رابطه زناشویی ما تحت تاثیر محرک هاي داخلی و خارجی است. محرک‌هاي بیرونی احساسات و ادراکات ما را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

اما عوامل درونی محرک‌هاي شیمیایی «هورمون‌ها» ست و شرایط روانی و ذهنی ما؛ که اگر چه تحت تاثیر عوامل محیطی بیرونی هم هست اما مستقل ازآن هم نیروهای محرکه یا بازدارنده خودش را دارد.

 

مثلاًْ استرس باعث کاهش میل به رابطه جنسی میشود چون کورتیزول «هورمون استرس» بالانس منفی دارد با تستوسترون و تحریک سمپاتیک سیستم پاراسمپایتک را مهار میکند و نتیجه همه ی این‌ها میشود این که آمادگی ذهنی و روانی ما برای رابطه جنسی پایین می‌آید.

 

فردی که پریشان است و یا مبتلا به نوعی اختلال اضطرابی مانند وسواس، ممکن است به همه ی این دلایل نتواند رابطه جنسی خوبی داشته باشد و همین فقدان تجرب هاي خوب، تدریجی میل وی را کم میکند. این دیگر تاثیر بازخوردهای منفی و مکانیسم هاي شرطی سازی ذهن است.

 

نتیجه این که: نباید نگران باشید اگر مدتی است تجربه هاي جنسی خوب نداشته اید. وقتی امکان تجربه هاي لذت بخش فراهم شود، میل جنسی هم شکوفا میشود.