پارس ناز پورتال

خواندن ذهن کاربران توسط کارمندان فیسبوک

خواندن ذهن کاربران توسط کارمندان فیسبوک

خواندن ذهن کاربران توسط کارمندان فیسبوک 

اینکه چه در ذهن کاربران فیسبوک هنگام کار کردن با این شبکه اجتماعی مي گذرد برای مدیران این شرکت بسیار مهم هست. در کنفرانس موسوم به F8 رگینا دوگان از مدیران فیس‌بوک گفت 60 نفر در فیس‌بوک از متخصص شبکه‌هاي عصبی گرفته تا کارشناسان «یادگیری خودرو» استخدام‌شده‌اند تا بتوانند سیستمی را خلق کنند تا بتواند در یک دقیقه 100 کلمه «5 برابر سریع‌تر از انسان» تایپ کند.

 

 به گزارش پارس ناز فیس‌بوک قصد دارد تا با توسعه سنسورهای غیرتهاجمی صدها فعالیت مغزی را در کسری از ثانیه انجام دهد و سیگنال‌هاي مغزی را با زبان مخصوص خوانش کرده و در آنِ واحد پاسخ‌دهی مناسب کند. در حال حاضر چنین فناوری‌اي وجود ندارد.

 

در این پروژه مي‌خواهند از تصویربرداری نوری با کمک لیزر بهره گیری کنند و سیگنال‌هایي که باعث مي‌شوند تا ما بخوانیم را کپچر کرده و در سکوت از فردی به فرد دیگری منتقل شود. اگر این عملیات با موفقیت انجام شود، درواقع خواندن فکر دیگران محقق شده و پاسخ مناسب به آن از سوی خودرو انجام خواهد شد.دوگان تأکید کرد که آن ها فقط قصد خواندن افکاری را دارند که فرد مي‌خواهد بر زبان جاری کند و کاربران نباید واهمه به دل راه دهند.

 

به‌زودی بدون اینکه تلفن همراه را در دست‌گیرید به دوستتان پیام فرستاده و از اینکه در پارتی نمیتوانید حضورداشته باشید معذرت‌خواهی مي‌کنید! و این کاری هست که این 60 نفر مي‌خواهند آن را به واقعیت تبدیل کنند.