پارس ناز پورتال

سرطان پوست کدام قسمت های بدن را درگیر می کند؟

سرطان پوست کدام قسمت های بدن را درگیر می کند؟

سرطان پوست کدام قسمت های بدن را درگیر می کند؟ 

از بین سرطان ها,سرطان پوست یکی از بدترین و آزاردهنده ترین انها میباشد.بخش هایی از پوست که مستعد سرطان پوست هستند را برای شما لیست کرده ایم. در حالی که هر کسی می تواند بر روی هر قسمت از بدن دچار سرطان پوست شود، برخی از قسمت های پوست بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند .

 

هنگامی که خودتان به معاینه می پردازید با توجه به رنگ پوستتان، مناطقی از بدن نیازمند توجه بیشتر می باشند.سرطان پوست مرگبارترین سرطان برای آمریکایی های آفریقایی تبار است . کارسینوم سلولی شایع ترین نوع سرطان بدخیم پوستی در آمریکایی های آفریقایی تبار و آسیایی های هندی است .

 

این شکل از سرطان عمدتا در پاها رخ می دهد و اطراف لب و اندام تناسلی نیز از محل های مستعد می باشند. کسانی که رنگ پوست تیره دارند اغلب در قسمت هایی که معمولا سرطان رخ نمی دهد مثل کف دست ها، کف پاها و در زیر ناخن سرطان پوست می گیرند. بسته به رنگ پوست شما عوامل دیگری به غیر از اشعه ماورای بنفش در سرطان پوست تاثیر گذارند مثل عوامل ژنتیکی.

 

۸۹ درصد از کسانی که مبتلا به کارسینوم سلولی هستند در مناطق پوست سر و گردنشان دچار می شوند.

 

بنابراین پوشیدن کلاه و شال گردن و استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.. یکی دیگر از انواع سرطان ها ملانوم ( مرگبارترین شکل سرطان پوست ) اغلب در آسیاییها، فیلیپینی ، اندونزیایی، و بومیان هاوایی در قسمت هایی نظیر کف دست ها، کف پاها و زیر ناخن ها رخ می دهد. در هنگام بررسی ناخن ها بدون لاک بررسی کنید که زیر ناخن هایتان به صورت راه راه نشده باشد.

 

پوستی که به راحتی در آفتاب نمی سوزد و فقط در مقابل آفتاب رنگ می گیرد در معرض خطر بیشتری است . اغلب افرادی وجود دارند که با درجه تیرگی پوست متوسط عادت به آفتاب گرفتن برای تغییر رنگ پوست خود دارند ناحیه هایی مثل خط رویش مو ، گوش، پوست سر ، پلک ها ، اطراف لب را ضد آفتاب نمی زنند و این ناحیه ها بیشتر در معرض خطرند .

 

سرطان پوست اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است بنابراین نسبت به خال های عجیب و غریب و تغییرات عجیب روی پوستتان حساس باشید و مهم نیست که درجه تیرگی پوست شما چقدر است از SPF های معمول روزانه استفاده کنید تا پوستتان را محافظت کنید.