پارس ناز پورتال

سنگ پا ابزاری برای مراقبت از پوست

سنگ پا ابزاری برای مراقبت از پوست

سنگ پا ابزاری برای مراقبت از پوست 

سنگ پا می‌تواند بعنوان ابزاری خوب برای مراقبت از پوست به کار گرفته شود، سعی کنید در حمام حتما از سنگ پا بهره گیری نمایید. همه ي ما با کاربردهای سنگ پا در شستشو و نظافت بدن آشنا هستیم. این وسیله از قبل بعنوان یک لایه بردار برای پاشنه پا مورد بهره گیری قرار می‌گرفته هست. سنگ پا نوعی سنگ آذرین هست

 

که از سرد شدن به مرور گذاره‌هاي آتشفشانی به وجود می آید و با گازهایی که از این گدازه‌ها متصاعد می شود داخل آن حالت متخلخل به خود می گیرد. بهره گیری از سنگ پا از زمان یونان باستان متعارف بوده و به تدریج به خاورمیانه رسیده هست. در این مطلب درمورد کاربردهای سنگ پا و نقش آن در مراقبت از پوست و روش نگه داری از سنگ پا مطالبی را بیان خواهیم نمود.

 

لایه برداری با سنگ پا

پوست خود را در آب گرم خیس کنید: سنگ پا همانطور که از نامش پیداست اکثر برای از بین بردن سلول‌هاي مرده در کف پا به خصوص پاشنه پا کاربرد دارد اما برای قسمت‌هاي دیگر مانند آرنج یا زانو که دچار خشکی شدید و تیرگی و ترک شده باشند میتوان از آن بهره گیری کرد. اینکار را میتوانید در انتهای استحمام خود انجام دهید تا اینکه ناحیه مورد نظر خود را در آب گرم خیس کنید و مطابق دستورات زیر عمل کنید.

 

صبر کنید تا پوست خشک و مرده نرم شود: چند دقیقه ناحیه مورد نظر را داخل آب گرم نگه دارید تا سلول‌هاي مرده سطح پوست نرم شوند و جدا کردن آن‌ها آسان‌تر شود. اگر همچنان سطح پوست خشک هست باز هم صبر کنید و در صورت نیاز مجددا آب را گرم کنید.

 

سنگ پا را خیس کنید: خیس کردن سنگ پا کمک میکند تا بهتر روی سطح پوست حرکت کرده و به پوست آسیبی نرساند. برای خیس کردن سنگ پا آن را زیر شیر آب گرم بگیرید و یا همزمان با پوست خود آن را نیز داخل آب بیندازید.

 

آن را به آرامی روی ناحیه خشک بمالید: حال سنگ پا را بردارید و روی پوست خیس خورده خود بکشید. خواهید دید که سلول‌هاي مرده پوست به آرامی از سطح آن جدا میشوند و پوست تازه از زیر آن بیرون می آید.پوست را آبکشی کرده و مجددا تکرار کنید: اگر هنوز از نتیجه راضی نیستید پوست و سنگ پا را آبکشی کنید و مرحله قبلی را مجددا تکرار کنید. این بار از سطح دیگر سنگ پا بهره گیری کنید چون سطحی که در مرحله قبل به کار بردید کارایی کمتری دارد.

 

از مرطوب کننده بهره گیری کنید: پس از آن که پوست‌هاي مرده کاملا از سطح بدن جدا شد آن را بشویید و خشک کنید سپس بالافاصله از یک مرطوب کننده قوی مانند روغن نارگیل یا وازلین بهره گیری کنید تا رطوبت و نرمی پوست به سرعت از بین نرود. اینکار را چند وقت یک بار انجام دهید تا پوست صاف و سالمی داشته باشید.

 

مراقبت از سنگ پا

پس از بهره گیری آن را بشویید: سلول‌هاي مرده سطح پوست با سابیده شدن توسط سنگ پا در داخل روزنه‌هاي آن نفوذ می کنند به همین علت ضروری هست که پس از هربار بهره گیری آن را بشویید تا سلول‌ها و آلودگی‌هاي دیگر از آن جدا شود. از یک برس مناسب بهره گیری کنید و سطح سنگ پا را با آن بشویید تا کاملا تمیز شود. کمی صابون هم به آن بزنید و سپس آبکشی کنید.

 

اجازه دهید خشک شود: پس از بهره گیری از سنگ پا آن را خیس در محل مرطوبی قرار ندهید. لازم هست سنگ پا را خشک کنید و در جایی خشک قرار دهید تا رطوبت جذب نکند چون در این صورت باکتری و قارچ داخل آن رشد خواهد کرد.

 

در صورت نیاز آن را بجوشانید: اگر سنگ پای شما با روش‌هاي معمول تمیز نشد آن را داخل یک ظرف آب قرار دهید و در حرارت به مدت پنج دقیقه بجوشانید تا آلودگی‌هاي آن از بین برود. سپس آن را از آب خارج کنید و بگذارید کاملا خشک شود سپس در قفسه حمام یا جای خشک دیگری قرار دهید.

 

سنگ پا را عوض کنید: اگر احساس کردی سنگ پای شما ساییده شده و یا آلودگی‌هاي ان به هیچ روشی از بین نمیرود زمان آن رسیده که سنگ پای جدیدی تهیه کنید.

 

دیگر کاربردهای سنگ پا

در از بین بردن مو هاي زائد نقش دارد: یکی از کاربردهای سنگ پا که کمتر شناخته شده هست از بین بردن موها زائد بدن هست. یونانیان باستان از سنگ پا برای اینکار بهره گیری میکردند و هنوز هم این کاربرد وجود دارد. بهره گیری از سنگ پا یک روش طبیعی نمونه تیغ برای اینکار هست که بر خلاف تیغ هیچ عارضه‌اي ندارد و موها را با ملایمت از بین می برد.

 

برای اینکار کافی هست سنگ پا را با حرکات دورانی به مدت سی ثانیه روی ناحیه دارای مو بمالید و شاهد قطع موها را از ریشه باشید. ار هیچ دردی ندارد به شرطی که با ملامیت انجام گیرد.

 

در جدا کردن پرز از لباس کاربرد دارد: یکی از کاربردهای سنگ پا در مراقبت از لباس هست. اگر لباس‌هاي پشمی شما پرز داده و دون دون شده باشد می توانید با سنگ پا آن پرزها را جدا کنید بدون آن که آسیبی به لباس شما برسد. اینکار را با ملایمت انجام دهید تا الیاف لباس پاره نشود.

 

برای تمیز کردن سنگ توالت می توان از آن بهره گیری کرد: اگر حاشیه‌هاي سنگ توالت خانه شما از زنجیره‌هاي سبز رنگ پوشیده شده هست برترین وسیله برای از بین بردن آن سنگ پا هست. سنگ پا را با حرکات رفت و برگشتی روی ناحیه مورد نظر بسابید تا آلودگی کاملا از بین برود. در کنار آن میتوانید از لکه بر هم بهره گیری کنید اما فراموش نکنید سنگ پایی که برای این منظور بهره گیری شده را دیگر برای بدن خود بهره گیری نکنید.