پارس ناز پورتال

شرورترین هکر جوان 20 ساله جهان زندانی شد

شرورترین هکر جوان 20 ساله جهان زندانی شد

شرورترین هکر جوان 20 ساله جهان زندانی شد

آدام ماد هکر جوان که حدود یک میلیون و هفتصد هزار حمله سایبری را رهبری کرده بود به زندان افتاد و باید دوسالی در آن جا بماند.آدام ماد «Adam Mudd» نام هکر جوانی هست که به تازگی بازداشت و به جرم 1.7 میلیون حمله سایبری به 2 سال حبس در زندان محکوم شده هست. این پسر جوان زمانی که فقط 16 سال داشت، برنامه دیداس «Ddos» تایتان استرس «Titanium Stress» را توسعه داد.

 

با سایت پارس ناز همراه باشید تا مروری بر جزئیات این خبر و سوابق آدام ماد داشته باشیم.آدام ماد جوان 20 ساله‌اي هست که به تازگی به 2 سال حبس در زندان محکوم شد. علت حبس وی به بیش از 1.7 میلیون حمله سایبری به سایت‌ها و سرورهای گوناگون در سراسر جهان عنوان شده هست.

 

آدام ماد با ساختن نام و آدرس‌هاي غیرواقعی برای خود در منچستر انگلستان به سایت‌هاي مختلفی دستبرد زد که از جمله مهم ترین آن‌ها میتوان به سایت شرکت مایکروسافت، سونی، ایکس باکس لایو «Xbox Live» دانشگاه کمبریج اشاره کرد.آمادم ماد در سپتامبر سال 2013 و زمانی که فقط 16 سال داشت، برنامه تایتان استرس را توسعه داد که یک برنامه دیداس «Ddos» قدرتمند و ویران کننده هست.

 

وی به جرم سه تخلف در راستای سوء بهره گیری از تکنولوژی‌هاي کامپیوتری در انگلستان و چند پول شویی مربوط به سود مالی نامشروع بازداشت شده هست. با این وجود همان طور که اشاره داشتیم، حملات سایبری این هکر از مرز 1.7 میلیون بار قبل هست!

 

آدام ماد در ماه مارس سال 2015 بازداشت شده بود و سپس به 2 سال فعالیت در موسسه متخلفین جوان اولد بیلی «Old Bailey» محکوم گردید. اما ظاهرا این محکومیت هیچ تاثیری بر روی عملکرد و رفتار وی نداشته هست و او همچنان به رفتار ناشایست خود ادامه می دهد. زمانی که این جوان فقط 18 سال داشت،

 

توانست مبلغ واقعی و بیت‌کویین با ارزشی در حدود 386 هزار یورو را از طریق فروش برنامه اختصاصی که برای حملات سایبری توسعه داده بود، در سراسر جهان کسب کند.بدافزاری که وی توسعه داد، چیزی در حدود 112،000 کاربر رجیستر شده و فعال داشت. این کاربران به بیش از 666،000 آی‌پی آدرس در سراسر جهان حمله کرده بودند.

 

دیدنی هست بدانید که فقط 53،000 نفر از قربانیان این ماجرا ساکن بریتانیا میباشند و سایر آن‌ها در دیگر نقاط جهان سکونت دارند. وبسایت‌هاي گیم نظیر Minecraft، TeamSpeak و RuneScape بیش از سایر وب‌سایت‌ها آماج این حملات بودند.. ظاهرا RuneScape بیش از 25،000 بار از طریق برنامه‌هاي مخرب آدام ماد مورد حمله قرار گرفت که این آمار چیزی در حدود 1.4 درصد از کل حملات انجام شده را شامل می شود.

 

دادستان پرونده آقای جاناتان پولنی «Jonathan Polnay» عقیده دارد که دانشگاه کمبریج با دیدن حملات وارد شده چیزی در حدود 157،000 یورو از درآمدهایش را صرف مبارزه با این حملات کرد که تمام به واسطه آدام ماد ترتیب داده شده بودند. دیدنی هست بدانید که بنا به عقیده پزشکان آدام ماد از سندرم آسپرگر رنج می‌بر‌د که نوعی

 

از مریضی عصبی و روانی هست. وی در جریان تحصیل خود در دانشگاه وست هرتز «West Herts College» و به علت به نقض امنیت مورد بازخواست قرار گرفته بود.بنا به اطلاعات به دست آمده، آدام علاقه خاصی هم به حملات سایبری به دانشگاه‌ها داشته هست. ظاهرا وی به بیش از 70 دانشکده و دانشگاه از قبیل دانشگاه کمبریج،

 

 به گزارش پارس ناز دانشگاه اسکس و دانشگاه شرق آنجلیا هم حمله‌ور شده هست. آقای پولنی عقیده دارد که آدام اکثر به علت مسائل روحی و روانی دست به انجام این اقدامات میزند و کسب درآمد تنها بخش ناچیزی از اهداف وی بوده هست!نکته دیدنی‌تر این هست که آدام ماد در یک خانواده بزرگ و کاملا قابل احترام به جهان آمده هست. وی حملات سایبری

 

و تمام اقدامات نام برده شده را در منزل و احتمالا از طریق کامپیوتر شخصی خودش مدیریت کرده هست. در هر صورت فعلا آدام به 2 سال حبس در زندان محکوم شده هست و مراجع قضایی امیدوار میباشند با این حبس تجربه‌اي برای آدام به بار آورد تا درک کند که انجام اقدامات این چنینی شوخی نیست و نقض حقوق افراد در سراسر جهان محسوب می شود.