پارس ناز پورتال

معرفی بهترین درمان های خانگی جای جوش

معرفی بهترین درمان های خانگی جای جوش

معرفی بهترین درمان های خانگی جای جوش 

برترین درمان هاي خانگی برای درمان کردن جای جوش را به شما آموزش خواهیم داد که می‌توانید در ادامه آنها را بیاموزید و به کار گیرید.جای جوش ها در واقع لکه هاي قرمز یا قهوه اي رنگی میباشند که تا مدت ها پس از این که خود جوش از بین رفت، روی پوست نمایان میباشند. جای جوش ها را می‌توان در مطب یک متخصص پوست درمان کرد، اما درمان جای جوش به این روش ممکن هست هزینه بالایی در بر داشته باشد و نیازمند درمان هاي متعددی باشد.

 

درمان خانگی جای جوش پوست به وسیله آبلیمو : با بهره گیری از کمی آب لیمو و روزی دو بار مالیدن آن روی قسمت هاي تیره پوست میتوان جای جوش را درمان کرد. آب لیموی تازه از عصاره آن بهتر هست و تأثیر بیشتری دارد، اما هر دوی انها به روشن تر شدن پوست کمک می‌کنند. این روش دقیقاً مطابق روشن کردن موها با آب لیمو پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید هست.

 

درمان خانگی جای جوش پوست به وسیله سیر: برای درمان جای جوش بعنوان یک جایگزین قوی تر، دو حبه سیر را له کرده و آن را روی پوستتان بمالید. بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. پس از بهره گیری از هر گونه درمان خانگی، منطقه تحت درمان را به طور کامل با پاک کننده هاي فاقد چربی پاک کنید.

 

درمان خانگی برای رفع کک و مک
اگرچه کک و مک از این نظر که هر دو به نوعی تغییر در رنگ پوست میباشند، شبیه جای جوش هست، با این حال کک و مک ممکن هست در هر سنی ایجاد شود و الزاما منجر به بروز لکه نشود. برای روشن تر کردن کک و مک، یک کف دست روغن کرچک را به صورت هرروز به پوست خود بمالید.

 

روغن کرچک ممکن هست باعث ایجاد واکنش هاي آلرژیک در برخی ها شود. در صورتی که متوجه خارش یا تورم در پوست خود شدید، فورا با بهره گیری از پاک کننده بدون چربی، روغن کرچک را از پوست خود پاک کنید و در صورت تداوم مشکل با دکتر تماس بگیرید.

 

درمان خانگی برای رفع لکه هاي پیری
 به گزارش پارس ناز لکه هاي پیری به علت قرار گرفتن در معرض نور خورشید همواره تشدید میشوند؛ از این روز لازم هست که هنگام بیرون رفتن از خانه و به منظور جلوگیري از تشدید لکه هاي پیری پوست و بروز لکه هاي اخیر حتما از کرم ضد آفتاب فاقد چربی بهره گیری کنید. لکه هاي پیری پوست را می‌توانید با مالش هرروز یک تکه پیاز قرمز روی لکه ها در خانه از بین ببرید.

 

پیاز قرمز شامل همان اسید روشن کننده اي هست که در آب لیمو موجود هست؛ از این رو میتوانید از آب لیمو بعنوان جایگزینی برای پیاز قرمز و یا برعکس بهره گیری کنید. اگر میخواهید داروهای بدون نسخه را امتحان کنید، تمامی محصولات حاوی «هیدروکینون» نیز ظرف چند ماه پوست را روشن تر میکند. در نهایت، پس از بهره گیری از درمان خانگی برای روشن کردن لکه هاي پیری پوست، منطقه تحت درمان را با بهره گیری از پاک کننده بدون چربی پاک کنید.