پارس ناز پورتال

همکاری کودکان در انجام کارهای منزل

همکاری کودکان در انجام کارهای منزل

همکاری کودکان در انجام کارهای منزل 

بهتر است به محض اینکه کودکان توانایی کمک در کار منزل را پیدا کردند از انها کمک بگیریم و درس همکاری در خانواده را به وی بدهیم. در هر خانه‌ای تمام اعضای خانواده موظف هستند که تمیزی را رعایت کنند نه فقط مادر. کودکان، از زمانی که توانایی انجام کوچک‌ترین کار را دارند باید شروع به کمک کنند.

 

حتی یک کودک دو ساله می‌تواند وسایل بازیش را جمع کند یا چیزی را برای شما بیاورد. بیشتر بچه‌ها دوست دارند که به مادرشان کمک کنند. می‌توانید در ازای کاری که باید انجام دهد به او پول بدهید تا انگیزه بیشتری پیدا کند. حتی می‌توانید پس‌انداز کردن را نیز به او بیاموزید.

 

شاید برای یک کودک سخت باشد که کارهای روزمره‌اش را به خاطر بسپارد. یک برنامه برای او بنویسید و ساعت هر کاری را مشخص کنید. در مورد کودکانی که مدرسه می‌روند و وقتشان حسابی با کلاس‌های مختلف پر شده است بهتر است برنامه‌ای برای آخر هفته تنظیم کنید.

 

انجام کارهای روزمره را برای او جذاب کنید. یک موسیقی بگذارید و با آن بخوانید. از او بخواهید با شما همراهی کند. اگر روز جمعه است از همسرتان نیز بخواهید تا کمکتان کند. به این ترتیب کارها زودتر تمام می‌شوند. کارهای منزل همیشه جزو آن دسته از کارهایی هستند که به تعویق می‌افتند اما با این روش و با همکاری اعزای خانواده به یک کار لذت‌بخش تبدیل می‌شوند و زودتر تمام می‌شوند.