پارس ناز پورتال

توجه هکرهای پسورد به نوع تایپ کردن شما

توجه هکرهای پسورد به نوع تایپ کردن شما

دقت هکرهای پسورد به نوع تایپ کردن شما 

هکرها از راه هاي اقدام به هک پسورد شما می کنند که خودتان هم نمی‌توانید حدس بزنید، دیدنی هست بدانید که هکرها حتی به نحوه تایپ کردن شما نیز دقت دارند.بر زمینه یک مطالعه صورت گرفته از سوی محققین دانشگاه نیوکاسل مشخص شد هکرها قادرند پسورد و یا پین کد یک گوشی تلفن همراه را طبق نحوه تکان دادن انگشتان کاربر حین تایپ کردن کرک کنند.

 

شاید تشخیص رمز گوشی تلفن همراه به این روش کار عجیب و نشدنی به نظر برسد، اما بد نیست بدانید محققین، حین انجام این مطالعه توانستند پین‌‎‌هاي عددی و چهار رقمی گوشی هاي هوشمند را در اولین بار امتحان با دقت هفتاد درصد کرک کنند. بیشترین تعداد امتحان برای کرک کردن تمامی رمزهای عبور به این روش پنج بار بوده هست.

 

دیدنی هست بدانید محققین برای تشخیص رمز گوشی تلفن همراه به هیچ ترفند و روش خاصی روی نیاورده و تنها به جمع‌آوری داده از سنسورهای حرکت و جهت‌گیری بسنده کردند. محققین دانشگاه نیوکاسل اعلام کردند کرک شدن رمز عبور گوشی هاي هوشمند به این روش اتفاق کاملا جدیدی نیست و گوشی‌ ‎سازان مدت‌ها هست به وجود این رخنه امنیتی پی برده‌اند

 

به همین علت انتظار داریم به زودی شاهد ارائه راهکاری برای مقابله با این ترفند از سوی آن‌ها باشیم. اما چگونه تشخیص رمز گوشی تلفن همراه تنها با اتکا بر نحوه تکان دادن انگشت کاربر روی صفحه ممکن هست؟ هکرها برای اینکار به طور پنهان داده‌هایي را از حسگر ژیروسکوپ شتاب‌ سنج گوشی جمع‌آوری می کنند.

توجه هکرهای پسورد به نوع تایپ کردن شما

پزشک مریم مهرنژاد بعنوان رهبر تیم تحقیقاتی دانشگاه نیوکاسل در این مطالعه عنوان کرد مشکل از آنجا ریشه می گیرد که تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ هاي گوشی و حتی وب سایت‌ها، برای دسترسی به اکثر سنسورهای گوشی اجازه نمی گیرند. به همین علت، برنامه‌هاي مخرب قادر میشوند به استراق سمع پرداخته و داده‌هاي مورد نظرشان را از سنسورها جمع‌آوری کنند.

 

اما این ترفند تشخیص رمز گوشی گوشی دقیقا چگونه کار میکند؟همان طور که از ردیابی نحوه جابه‌جایی ماوس می توان فهمید کاربر مشغول انجام چه کاری در سیستم کامپیوتری هست، با دنبال کردن حسگر چرخش گوشی گوشی نیز میتوان دریافت آیا کاربر در حال اسکرول کردن، نگه داشتن انگشت بر روی صفحه نمایش و یا ضربه زدن بر روی آن هست.

 

علم بر این موارد شاید به درد هیچ هکری نخورد، اما متاسفانه با ردیابی داده‌هاي سنسور چرخش گوشی، میتوان متوجه شد کاربر چه قسمت‌هایي از صفحه نمایش را لمس کرده هست. پزشک مریم مهرنژاد در این باره گفت :ما به این نتیجه رسیدیم که اگر در بعضی مرورگرهای تلفن همراه، یک صفحه وب حاوی این دسته از کدهای مخرب را باز کرده

 

و به گزارش پارس ناز  سپس صفحه دیگری را نیز باز کنید، از آن پس تمامی اطلاعات وارد شده توسط شما در گوشی به وسیله ضربه زدن بر روی صفحه نمایش، به سرقت خواهند رفت. متاسفانه در بعضی موارد، مادامی که به طور کامل از شر این تب‌ها و کدهای مخرب راحت نشوید، باز هم مورد جاسوسی قرار خواهید گرفت، حتی اگر صفحه نمایش گوشی هوشمند قفل شده باشد.

 

تمامی کاربران با شنیدن این دسته خبرها، از جاسوسی از دوربین جلویی گوشی خود نگران میشوند، چرا که ممکن هست شخصی‌ترین لحظات زندگی‌شان توسط دیگران و بدون اطلاع آن‌ها ثبت شود. گفتنی هست این تیم تحقیقاتی دانشگاه نیوکاسل، نتیجه یافته‌هاي مطالعه خود درمورد این روش تشخیص رمز گوشی تلفن همراه را به کمپانی‌هاي بزرگ و مهم جهان تکنولوژی گزارش داده‌،

 

اما متاسفانه هنوز پاسخی از آن‌ها دریافت نکرده‌ هست. شاید بهتر باشد برای فراهم سازی حداکثری امنیت گوشی گوشی، همانند کاربر ویدیو زیر اقدام کنیم!