پارس ناز پورتال

پیشنهاد افزایش قیمت اینترنت پرسرعت

مجموعه : مجله خبری روز
پیشنهاد افزایش قیمت اینترنت پرسرعت

 پور رنجبر با اشاره به اینکه مدت زمان تقریبا زیادی از ارسال پیشنهاد افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گذرد، اظهار کرد: در این پیشنهاد براساس رنجی که شورای رقابت سال گذشته تعیین کرده بود رفتار کرده‌ایم و تقریبا پیش از عید بود که درخواست خود را برای کمیسیون فرستادیم اما تا به حال هیچ اتفاق خاصی نیافتاده و مسئولان رگولاتوری امروز و فردا می‌کنند.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود پیشنهاد افزایش تعرفه به رگولاتوری، باز هم تغییر در فرمول شورای رقابت را به این مرکز فرستاده‌اید؟ گفت: برای افزایش تعرفه مجبور بودیم طبق قانون و مصوبه شورای رقابت عمل کنیم. شورا فرمولی را برای مخابرات در نظر گرفته که خودمان به صورت سالانه می‌توانیم تعیین تعرفه کنیم و تنها آن را به سمع و نظر شورای رقابت برسانیم و دیگرنیازی نیست که هر سال تغییر در فرمول به وجود آید.
 
مدیر عامل مخابرات ادامه داد: با توجه به نوسان شاخص‌های اقتصادی در جامعه و افزایش نرخ تورم مجبور بودیم که این فرمول را تا اندازه‌ای با شرایط روز سازگارتر کنیم و بر این اساس با تغییر در برخی شاخص‌ها و تدوین فرمول نهایی از شورای رقابت درخواست بررسی فرمول جدید را دادیم که باید ظرف امروز و فردا این فرمول قطعی و از سوی شورای رقابت اعلام شود.
 
او درباره میزان افزایش تعرفه‌ها بعد از قطعی شدن این فرمول گفت: با توجه به مباحثی چون کیفی سازی خدمات و تطابق با نرخ تورم، افزایش تعرفه بین چهار تا 12 خواهد بود.
 
وی درباره افزایش دیگر پارامترهای خدماتی توسط شرکت مخابرات نیز عنوان کرد: صوت، اینترنت پرسرعت و آبونمان در این پیشنهاد دیده شده است و در صورت تصویب با در نظر گرفتن شرایط رقابتی به اعمال تعرفه‌های جدید می‌پردازیم.
 
پوررنجبر در پاسخ به سوال دیگری که مگر تعرفه‌های ADSL سال گذشته واقعی‌ و عادلانه‌تر نشد، پس چرا مخابرات مجددا درصدد افزایش تعرفه اینترنت پرسرعت است؟ نیز عنوان کرد: با مصوبه تنظیم مقررات، تعرفه‌ها واقعی‌تر شد اما شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، تغییری چشم‌گیری در رویه خود به دلیل بالا بودن نرخ پهنای باند ندادند تا رضایت مشترکان را جلب کنند ثانیا آنکه در آن زمان رسانه‌ها با پیش کشیدن احتمال افزایش قیمت اینترنت، شاخک کاربران را تیز کرده بودند و انجام هر کاری به ضرر شرکت‌ها بود.
 
او در پایان خاطر نشان کرد: شرکت مخابرات به دلیل عدم توانایی بخش خصوصی وارد ارائه خدمات اینترنت پرسرعت شد و در حال حاضر نیمی از بازار را در اختیار دارد و مسلما در اعمال تعرفه‌های خود شرایط رقابتی را لحاظ خواهد کرد؛ پیشنهاد افزایش صرفا به منزله افزایش قطعی قیمت نیست و ممکن است اعمال نشود.