پارس ناز پورتال

زندگینامه ی اسماعیل یورت سِوَن کاردِشلَر

زندگینامه ی اسماعیل یورت سِوَن کاردِشلَر

در خانواده ای با ۵ فرزند (یک دختر و ۴ پسر)، اسماعیل که کوچکترین انهاست ساعت ۵ صبح بدنیا آمد. برادر و خواهرانشان همه در کار موسیقی بودند و به همین خاطر اسماعیل نیز به آنها پیوست و چیزهای بسیاری از برادر و خواهرانش یاد گرفت و موسیقی را با تمام وجودش حس کرد.

چون نام فامیلی آنها "یورت سِوَن" بمعنای وطندوست "Yurtseven" است گروه آنها تحت نام "Yurtseven kardeşler" یعنی برادران وطندوست نامیده میشود. اسماعیل هر جا که دوست داشت از مدرسه و کلاس گرفته تا کوچه و خیابان ترانه میخواند (!) با تمام شدن درسهایش در دبیرستان تمام وقتش را به موسیقی اختصاص داد. دز سالهای 1985 و 1987 بصورت غیر حرفه ای (آماتور) دو آلیوم وارد بازار کردند. در سال 1988 از طرف تلویزیون ZDF


آلمان در برنامه "Nachbarn in Europa" از آنها دعوت بعمل امد. با کمک یورت سون کاردشلر (برادران وطن دوست) اولین آلبوم حرفه ای "Solo" اش را با نام "شاپور شوپور" – "Şappur Şuppur" وارد بازار کرد که مثل بمب منفجر شد و با همان آلبوم اسماعیل در صدر آهنگهای پر فروش و خواننده های محبوب قرار گرفت. آلیومهای اسماعیل و گروه یورت سون کاردشلر از طرف کمپانی "Avrupa Müzik" تهیه و توزیع میشود.

علت انتشار یک آلبوم جداگانه :

آهنگهایی پر حرارت و ترانه هایی که از قیل در ذهنش یود و همچنین توانایی رقابت با دنیای موسیقی با آلبومی متفاوت؛ باعث شد یورت سون کاردشلر اولین آلیوم خود را به این صورت و با آهنگهایی شاد توام با رقص و تحرک زیاد برنامه ریزی کرده وارد بازار کنند. اسماعیل نیز با این فکر برادرانش موافق بود. البته شایان ذکر است که بین برادران این خانواده ارتباز تنگاتنگ و توام با احترام در همه زمینه ها وجود دارد.

اسماعیل یورت سون کاردشلر که خود از یک خانواده مهاجر تُرک در آلمان است در ترکیه از خیلی جهات دارای تفاوت است؛ از نظر سبک موسیقی، لباسهایی که میپوشد، صحنه اجرای ترانه ها و بسیاری موارد دیگر با دیگر خواننده های ترکیه تفاوت دارد و چه بسا همین متفاوت بودن سبب جلب طرفداران بسیار در مدت زمان کوتاهی برای او شده باشد.

البته در ترکیه حدود ۳ سال و نیم برای پر کردن این خلاء تلاشهای او بی ثمر نبوده است. تمام هرف اسماعیل این بود که در ترکیه نیز (همانند آلمان/اروپا) بتواند با این طرز موسیقی نظرها را جلب کند. آلبوم اول او با نام "شاپور شوپور" در سال ۲۰۰۴ که در سطح اروپا و ترکیه با استقبال روبرو شد باعث شد که از طرف MÜYAP در سال 2005 جایزه بزرگی به او داده شده از اسماعیل قدردانی شود.

همچنین در سال 2006 آلبوم Bombabomba.com عنوان پر فروشترین آلیوم سال ترکیه را از آن اسماعیل کند و دو مدال دیگر در موسیقی به او داده شود و نیز بعنوان پر فروش ترین آلومهای خواننده از طریق اینترنت نیز شناخته شود و به همین سبب سومین مدال نیز به اسماعیل اهداء شد.

DİSKOGRAFİ : 
آلبوم های اسماعیل شامل :
Şappur Şuppur 2004
Bombabomba.com 2006
Bas Gaza 2008

آلبومهای گروه برادران یورتسون شامل :
‌Bir Tek Sen
Toprak
Of Anam Of
Şimdi Halay Zamanı
?Sen Hiç Aşık Oldun Mu