پارس ناز پورتال

چگونگی ترک کامل خود ارضایی

چگونگی ترک کامل خود ارضایی
 

همه پزشکان معتقدند برای ترک هر نوع عادت قبل از هر چیز اراده و تصمیم لازم است و این موضوع را اصلا نباید دست کم گرفت .

 

در زیر به مواردی اشاره میکنیم که عمل به ان میتواند شما را از این رفتار پر خطر که جسم و روحتان را می آزارد نجات دهد
 

 

عادات سالم را در خود تقویت کنید: از تصاویر محرک جنسی اجتناب کنید، به جوک های مبتذل گوش ندهید، دوستان سالم برای خود انتخاب کنید و از پوشیدن زیر پوش های تنگ و چسبان خودداری نمایید.
 

 

از مصرف بیش از اندازه ی گوشت گاو، به ویژه در وعده غذایی شام خودداری کنید. مصرف یک وعده غذای حیوانی آن هم در نهار کافی است.
 

 

اجتناب از هر گونه تحرک جنسی : اگر کسی انتظار داشته باشد که هر شب در برابر برنامه جنسی و فیلمهای مستهجن باشد و قمست مهمی از وقت گرانبهای خود را به مطالعه رمانهای عشقی باشد و در کوچه و خیابان به اندام دختران و زنان نگاه کند و با این حال بخواهد که هیچ گونه آلودگی پیدا نکند سخت در اشتباه است . این گونه تحریکات مصنوعی که هیچ گونه ضرورتی ندارد مسیر فکری هر جوانی را از مسائل اصولی تغییر می دهد و به سوی مسائل جنسی حاد می کشاند . این تحریکات دائمی بهترین فصول زندگی یعنی دوران جوانی را بر باد می دهد و اعصاب جوانان را در هم می کوبد . پس لازم است که همه مبتلایان بشدت از این امور بپرهیزند و از دیدن این فیلمها و مطالعه رمانها و عکسها و چشم چرانی های بی مورد و عمدی اجتناب کنند و اعصاب نیرومند خود را بااعصاب دائمی تضعیف نکنند . و برای این کار لازم است خود را به کارهای دیگری مثل ورزش ، مطالعه ، و… سرگرم کنند .
 

 

پرهیز از تنهائی: این گونه افراد باید بدون هیچ قید و شرطی از تنهائی بپرهیزند و بشدت از آن دوری کنند و هرگز تنها نباشند ، در خانه تنها نمانند ، شب در اتاق تنها نخوابند ، تنها برای مطالعه و یا کار دیگری به نقاط خلوت نروند و به محض این که در محیطی احساس تنهائی کردند از این محیط بیرون روند . و اگر نخستین تحریکی متوجه انان شد بلافاصله خود را سرگرم کار دیگری کنند . و این یکی از مهمترین و موثر ترین راه مبارزه این عمل استمنا است و باید از تنهائی بپرهیزند.
 

 

ورزش: معروف است که ورزشکاران نسبت به مسائل جنسی کم علاقه هستند چون ورزش مقدار فراوانی از انرژی های فکری و بدنی خود را به ورزش اختصاص می دهند به همین دلیل برای جلو گیری از تحرکات جنسی برنامه ورزشی بسیار مهم است . افراد معتاد به این عمل معمولا آدمهای منزوی و کم تحرک و گوشه گیری هستند که همین عوامل تحرک جنسی را در آنها تشدید می کنند که راه مبارزه با آن ورزش است .
 

 

تلقین و اراده و تقویت آن :برای این که این عادت ترک شود نخست باید اراده را تقویت نمود و به گفته پزشکان باید تلقین را بصورت چندین روز پشت سر هم انجام دهند . همه روزه در محل آرامی که چیزی فکر آنها را به خود مشغول نسازد فکر خود را متمرکز ساخته و به خود تلقین کنند و از مطالعه کتابهای روانی برای تحکیم و رشد شخصیت غفلت نورزند .
 

 

عادتی باید جانشین شود: این مورد را خودتان بهتر از بنده می دانید که برای ترک هر عادتی باید عادت دیگری جایگزین ان شود و به عبارت دیگر انرژی خاصی که تحت تاثیر انگیزه عادت در آنها ایجاد می شودباید به سمت دیگری کشیده شود تا شاهد هیچ گونه واکنش نامطلوبی نباشد.
 

 

رژیم غذائی مناسب : ترک این عمل و داشتن رژیم مناسب غذائی کامل و سالم موجب تقویت عمومی می گردد و نیز در مبارزه با این عادت که عامل ضعف اعصاب است سرچشمه می گیرد تاثیر قابل توجهی دارد . استحمام با آبا سرد اگر هوا اجازه می دهد خیلی مفید است .
 

منبع:سلامت نیوز