پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل تریپل اچ

بیوگرافی کامل تریپل اچ

پاول مایکل لِیوسک (به انگلیسی: Paul Michael Lévesque)‏ کشتی گیر حرفه‌ای آمریکایی متولد ۲۷ ژوئیهٔ ۱۹۶۹ در Nashua, New Hampshire است که در شرکت WWE کشتی می‌گیرد.

لقب(ها) : HHH – Hunter Hearst Helmsley – Jean-Paul Levesque – Terra Ryzing – Triple H

قد معرفی‌شده : ۶ پا ۴ اینچ (۱٫۹۳ متر)

وزن معرفی‌شده : ۱۱۶ کیلوگرم

زادروز : ۲۷ ژوئیهٔ ۱۹۶۹

Nashua, New Hampshire

محل زندگی : Greenwich, Connecticut

معرفی‌شده از : Greenwich, Connecticut

مربی(ها) : Killer Kowalski

آغاز به کار : مارس ۲۴, ۱۹۹۲

 

زندگی

پاول مایکل لِیوسک (به انگلیسی: Paul Michael Lévesque)‏ کشتی گیر حرفه‌ای آمریکایی متولد ۲۷ ژوئیهٔ ۱۹۶۹ در Nashua, New Hampshire است که در شرکت WWE کشتی می‌گیرد. تریپل اچ یکی از نوابغ کشتی جهان و یکی از تاثیر گذارترین قهرمانان این رشته بشمار می‌رود. او شوهر استیفن مَکمن دختر وینس مکمن صاحب شرکت WWE است و همچنین در سال ۲۰۱۱ از طرف مستر مکمن مدیر عامل WWE شد. وی تا به امروز موفق به کسب سیزده عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان شده است و پس از ریک فلیر پرافتخارترین مرد این رشته ورزشی است. او همچنین در چند فیلم سینمایی مثل بلید ترینتی و چَپرون ایفای نقش کرده است.

 

ورود به دنیای کشتی

او در یک روز تابستانی در یک باشگاه پرورش اندام ثبت نام کرد در حالی که ۱۴ سال بیشتر نداشت زندگی او به کلی تغییر یافت. تا سه سال بعد او هر روز به باشگاه می‌رفت و تمام عضلات او رشد خوب و قابل توجهی کرده بود و کلا بدن او تغییر پیدا کرد و حالا او ۲۱۰ پوند (کیلوگرم ۹۵) داشت. در سال ۱۹۸۷ پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان پا به مسابقات پرورش اندام گذاشت و توانست پیروزی‌ها و مدالهای بیشماری رو در منتطقه خودش بدست بیاره از می‌توان به قهرمانی نوجوانان اقای New Hampshire در سال ۱۹۸۸ اشاره کرد.(بخاطر همین دلایل بود که Triple H دو سال متوالی مجری مسابقات Mr.Olympia در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ بود). حالا او دیگر یک جوان ۱۹ ساله بود. در حالی که در ورزش خودش فرد موفقی بود با این حال با خودش گفت:"آینده من در پرورش اندام رقم نمیخوره بلکه آینده من در World Wrestling Entertainment هست" او در جوانی از طرفداران کشتی حرفه‌ای بود و ریک فلیر کشتیگیر مورد علاقه او بود به همین خاطر در مدرسه آموزش کشتی حرفه‌ای Killer Kowalski ثبت نام کرد. آینده تریپل اچ در تمرینات چهار روز در هفته زیر نظر کیلر کووالسکی رقم خورد. سپس روزهای هفته او بین کشتی گرفتن به شکل مستقل و اداره کردن باشگاه خودشان بنام باشگاه طلایی در Nishua تقسیم شد. اما او به شکل خیلی غیر منتظرانه تصمیم گرفت به سمت آتلانتا در سال ۱۹۹۳ پرواز کند و به باشگاهی که بوسیله اریک بیشاف اداره می‌شد رفت و در آنجا بود که نام او در فهرست قهرمانان کشتی حرفه‌ای دنیا قرار گرفت. خوشبختانه او استعدادهای نامحدود خودش رو در WCW به همه نشان داد و بسرعت در May سال ۱۹۹۵ و با نام Hunter Hearst Helmsley به WWF منتقل شد.

 

ورود به کشتی مسابقات قهرمانی جهان (۱۹۹۵-۱۹۹۴)

در اوایل ۱۹۹۴ تریپلچ قراردادی ا ساله را با WCW امضا کرد. او در اولین مسابقه با نام ترور رایسین حضور یافت و توانست کیت کول را شکست دهد. نام او در رینگ به سرعت به نام ترا رایزینگ تغییر کرد تا اواسط سال ۹۴ از ان به بعد او را ژان پاول لیوسک می‌نامیدند تدبیر این نام ریشه فرانسوی نام خانوادگی او بود و او هم از این به بعد باید با لهجه فرانسوی صحبت می‌کرد اما برای او انجام اینکار خیلی سخت بود. در طول این مدت، او شروع کرد به استفاده از حرکت پایانی خود بنام شجره نامه یا همان (Pedigree).

در اواخر سال ۹۴ و اوایل سال ۹۵ تریپلچ مدت کوتاهی را با ویلیام ریگال تیم بودند اما قرارداد او رو به اتمام بود و با تمام تمایلاتیکه مسئولین WCW برای تمدید قرار داد او داشتند در ژانویه ۱۹۹۵ او درخواست World Wrestling Federation را پذیرفت و World Championship Wrestling را ترک کرد و در ماه می همان سال به طور رسمی در WWF شروع به کار کرد.

 

دی اکس (۱۹۹۷-۱۹۹۹)

گروه دی اکس برای اولین بار در بیستم سپتامبر سال ۱۹۹۷ در Pay Per View وان نایت اونلی که در کشور انگلستان برگزار شده بود تشکیل گردید. اولین اعضای تشکیل دهندهٔ این گروه شان مایکلز، تریپل ایچ و چاینا بودند. در سیزدهم اکتبر سال ۱۹۹۷ این اعضا رسما نام گروه خود را "دی جنریشن اکس" معرفی کردند. این گروه تا رسلمنیا سال ۱۹۹۸ با همین نفرات فعالیت داشت (البته ریک راد سوپراستار اسبق WWF هم برای دو هفته در این گروه حضور داشت که بعد به لیگ WCW منتقل شد، ریک راد در بیستم آپریل سال ۱۹۹۹ در سن ۴۰ سالگی در اثر حمله قلبی دار فانی را وداع گفت). در این مدت هانتر توانست عنوان king of the ring را با شکست دادن منکایند




بدست آورد. پس از مصدومیت شان مایکلز در رستلمانیا ۱۳، تریپل اچ کاپیتان گروه شد و چند عضو جدید را به گروه اضافه کرد:اکس پاک – بیلی گان – رودداگ هانتر با دی اکس به اوج رسید و توانست خود را به عنوان یک چهره مدعی در کمپانی معرفی کند… در سامراسلم ۱۹۹۸ در یک بازی ماندگار نردبان دراک را شکست داد تا کمربند اینترکانتینتال را بدست آورد… حرکت وی به اوج همچنان ادامه داشت… او در سامراسلم ۱۹۹۹ برای اولین بار بر سر کمربند دبلیو دبلیو اف وارد رقابت شد، در آن مسابقه سه نفره منکایند، استیو آستن و تریپل اچ با هم درگیر شدند که در نهایت منکایند برنده مسابقه شد. اما تریپل اچ دست از تلاشش برنداشت و سرانجام توانست تا در ۲۳ آگست ۱۹۹۹ در شو راء با شکست منکایند کمربند دبلیودبلیو اف را برنده شود برای اولین بار قهرمان سنگین وزن جهان شود. چندی بعد هانتر در نبردی ۶ نفره در آنفورگیون موفق شد تا برای دومین بار قهرمان دبلیو دبلیو اف شود. گروه دی اکس تا سال ۲۰۰۰ و همزمان با اخراج رود داگ از کمپانی پابرجا بود.

 

دوران مکمن-هلمزلی (۲۰۰۰-۲۰۰۱)

به دلیل رابطه بین هانتر و استفانی مکمن این دوران از حرفه هانتر به دوران مکمن-هلمزلی شهرت یافت. استفانی در اغلب نبردهای تریپل اچ در کنار رینگ حضور داشت و بسیاری از اوقات به هانتر کمک می‌کرد. در اغاز این رابطه بود که تریپل اچ درسال۲۰۰۰ در یکی از شوهای راو بیگ شو را شکست داد و برای سومین بار قهرمان جهان شد، سپس دشمنی اش باکاکتوس جک آغاز شد. این دو در رویال رامبل آن سال در نبرد استریت فایت با یکدیگر روبرو شدند. در پایان تریپل اچ با دوبار اجرای فن معروف خود پدیگری موفق شد تاکاکتوس جک را شکست دهد و از عنوان قهرمانی اش دفاع کند. این مسابقه تا به امروز زیباترین استریف فایت تاریخ کمپانی بوده است. رقابت بین این دو سوپراستار تا نو وی اوت ادامه داشت. جایی که هانتر در نبرد هل این سل باردیگر کاکتوس جک را شکست داد و علاوه بر دفاع از عنوان قهرمانی اش به حرفه ۱۵ ساله میک فولی (کاکتوس جک) خاتمه بخشید. سپس وی در رستلمانیا مقابل بیگ شو و دراک و باردیگر فولی قرار گرفت. فولی حاضر شده بود تا یکبار دیگر در رینگ حاضر شود.




اما هانتر این بار هم سربلند بیرون آمد و با پین کردن راک توانست از عنوان قهرمانی اش دفاع کند. اما در بکلش کمربند خود را به د راک واگذار کرد. نبرد آیرون من مسابقهٔ بعدی بود که در جادجمنت دی بین هانتر و د راک برگزار شد. داور این مسابقه شان مایکلز بود. در پایان این مسابقه که با دخالت اکس پک، رود داگ، شین مکمن و بازگشت آندرتیکر همراه بود، هانتر توانست برای چهارمین بار قهرمان جهان شود. اما این قهرمانی دیری نپائید چرا که د راک در کینگ اف درینگ باز هم کمربند رااز هانتر پس گرفت. بر دیگر هانتر و استیو آستین شروع به درگیری کردند، تا اینکه تریپل اچ در no way out استیو آستین را شکست سختی داد. او سپس تصمیم گرفت تا در رستلمانیا ۱۷ با پیروزی بر آندرتیکر، رکورد شکست ناپذیری تیکر در رستلمانیا را بشکند اما در این کار ناموفق بود. شب بعد از رستلمانیا در حین مسابقه استون کلد و دراک، او وارد رینگ شد و با پتک ضربه سختی به دراک وارد کرد. این آغاز دوستی وی با استون کلد بود. هانتر به همراه استون کلد و استفانی مکمن گروهی را تشکیل دادند که به پاور تریپ یا همان مثلث قدرت معروف شد. هانتر و استون کلد موفق شدند تا در بکلش ۲۰۰۱ با شکست دادن آندرتیکر و کین عنوان قهرمانی تگ تیم جهان را هم بدست آورند. اما موفقیت‌های پاورتریپ با مصدومیت شدید تریپل اچ از ناحیه زانو به پایان رسیدو این پایان تاخی بود برای دورانی که از آن به عنوان دوران مکمن-هلمزلی یاد می‌شود.

 

بازگشت از مصدومیت و دشمنی با شان مایکلز (۲۰۰۲)

تریپل اچ پس از مدتها دوری از رینگ بخاطر مصدومیت، در ۷ ژانویه ۲۰۰۲، در سالن مدیسن اسکوار گاردن، به راء بازگشت. پس از پیروزی در مسابقه رویال رامبل، موفق شد تا کریس جریکو را در رستلمانیا آن سال شکست دهد و عنوان قهرمان شکست ناپذیر را بدست آورد. این قهرمانی وی تا یک ماه بعد ادامه داشت. در مسابقه که بین تریپل اچ و هالک هوگان انجام می‌شد،آندرتیکر وارد رینگ شد و با زدن تریپل اچ موجبات شکست وی از هالک را فراهم آورد. بعد از این ماجرا تریپل اچ ازآندر تیکر انتقام گرفت و او را در اینسارکسشن (پی پی وی که آن موقع در اروپا برگزار می‌شد) شکست سختی داد. پس از این تریپل اچ دشمنی اش با کریس جریکو راتا مسابقه هل این سل در جادجمنت دی ادامه داد و در آنجا توانست تا بار دیگر جریکو را شکست دهد. بعد از آن تصمیم گرفت تا بازهم به سراغ قهرمانی سنگین وزن برود،بنابراین در کینگ آف درینگ با آندرتیکر و در گلوبال وارنینگ با دراک و براک لزنر روبرو شد اما تلاشش بی فرجام باقی ماند. در اگست سال۲۰۰۲ با بازگشت شان مایکلز قرار شد که باز گروه دی





جنریشن ایکس توسط تریپل ایچ و شان مایکلز تشکیل شود که در همان ابتدای کار تریپل ایچ با زدن پدیگری به شان مایکلز مانع تشکیل مجدد گروه شد و همین امر باعث شد تا آنها در سامراسلم سال ۲۰۰۲ در نبرد استریت فایت مقابل یکدیگر قرار بگیرند. این مسابقه که یکی از زیباترین مهمترین مسابقات تاریخ محسوب می‌شود در نهایت با پیروزی شان به پایان رسید، اما پس از مسابقه بود که هانتر با ضربه سنگین با پتکش به شان او را مصدوم کرد. پس از انتقال براک لزنار به اسماک دان، راء بدون کمربند باقی ماند. به همین علت اریک بیشاف مدیر آن موقع راء کمربند طلایی معروف را به کمپانی آورد. و آن را به هانتر داد. ریک فلیر اسطوره بزرگ کمپانی که خودش در دبلیو سی دبلیو موفق شده بود تابارها این کمربند را بدست آورد هانتر را شایسته این عنوان نمی‌دانست. به همین علت در همان شب نخست ورود این کمربند با راء مسابقه‌ای بین تریپل اچ و ریک فلیر برگزار شد که در نهایت برنده به جز هانتر نداشت و او موفق شد تا نام خود را به عنوان اولین قهرمان کمربند سنگین وزن در کمپانی دبلیو دبلیو ای به ثبت برساند. تریپل اچ توانست تا از عنوان قهرمانی اش در دو پی پی وی بعدی یعنی آنفورگیون و نومرسی به ترتیب مقابل راب ون دام و کین دفاع کند. با بازگشت شان مایکلز یکبار دیگر درگیری‌های بین تریپل اچ و شان شروع شد. اوضاع راء آشفته شد و مدعیان قهرمانی هم زیاد شدند. اریک بیشاف برای حل این مسئله مسابقه المینیشن چمبر را طراحی کرد. این مسابقه جذاب و خونبار که با حضور تریپل اچ، شان مایکلز، بوکرتی، کریس جریکو، کین و راب ون دام همراه بود با پیروزی و قهرمانی شان به پایان رسید. تریپل اچ بعد از این مسابقه به مدت ۴۸ ساعت در بیمارستان بستری بود.

 

اوولوشن (۲۰۰۳-۲۰۰۵)

در ژانویه ۲۰۰۳، تریپل اچ به همراه ریک فلیر،باتیستا و رندی اورتن گروهی راتشکیل دادند که همگان آن را با نام Evolution می‌شناسند. درآن هنگام هانتر با شان مایکلز بر سرعنوان قهرمانی سنگین وزن رقابت داشت. اعضای این گروه درمسابقات که داشتند بسیار بهم کمک می‌کردند وپیروزی‌های زیادی بدست آوردند. این گروه در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ لحظه به لحظه قدرتمندتر می‌شدند. او در این مدت توانست تا سوپراستارهای زیادی را مانند شان مایکلز،بوکرتی، اسکات استاینر، کوین نش و گلدبرگ راشکست دهد. تریپل اچ تا پیش از پی پی وی نابخشوده (فیلم) و شکست از بیل گلدبرگ برای مدت طولانی در سال ۲۰۰۳ قهرمان سنگین وزن بود. تریپل اچ سرانجام موفق شد تا با زیرکی در مسابقه سه نفره با حضورکین در پی پی وی آرماگدون همان سال گلدبرگ را شکست دهد و بار دیگر قهرمان جهان شود. اوج قدرت گروه به همین پی پی وی برمیگردد جایی که در پایان شو همه اعضای گروه با کمربندهای قهرمانی صحنه را ترک کردند. بعد از این شو بار دیگر درگیری‌های هانتر با شان مایکلز شروع شد و در پی پی وی رویال رامبل ۲۰۰۴ در مسابقهٔ نفس گیر و پر هیجان لست من استندینگ با شان رودررو شد، اما در پایان هردو آنها کانت اوت شدند و درنتیجه تریپل اچ قهرمان باقی ماند. درنهایت تریپل اچ کمربند خود را به کریس بنوا در راستلمانیای ۲۰ در نبردی سه نفره به همراه شان مایکلز واگذار کرد. درگیری بین تریپل اچ و شان مایکلز همچنان ادامه داشت تا اینکه تریپل اچ با شکست شان در نبرد هل این سل به آن خاتمه بخشید.




مسابقه هل این سل هانتر و شان تابه امروز طولانی ترین مسابقه هل این سل تاریخ دبلیو دبلیو ای می‌باشد. پس از شکست دوباره هانتر از بنوا در Vengeance که با دخالت یوجن انجام شده بود، در سامراسلم هانتر یوجن را شکست داد. در این هنگام رندی اورتن هم گروهی هانتر موفق شد تا در سامراسلم بنوا را شکست دهد و کمربند قهرمانی را بدست آورد. هانتر که نمی‌توانست ببیند کس دیگری به جز او قهرمان جهان باشد یک شب بعد از قهرمانی اورتن، در شوی را به همراه باتیستا و ریک فلیر او را به شدت زدند و از گروه اخراج کردند. این تازه آغازی برای درگیری‌های هانتر و اورتن بود. آن دو در پی پی وی آنفورگیون با یکدیگر رودررو شدند که باکمک باتیستا و ریک، هانتر دوباره قهرمان شد. اندکی بعد در مسابقه سه نفره میان اج، بنوا و هانتر برسرعنوان قهرمانی اج و بنوا




همزمان یکدیگر راشکست دادند تا قهرمان جهان نامعلوم باشد. نتیجه آن شد که درپی پی وی نیویرزروولوشن مسابقه المینیشن چمبر را به منظور تعیین قهرمان جهان به قضاوت شان مایکلز برگزار کنند. این بار هم پیروزی از آن تریپل اچ بود و با این برد تعداد قهرمانی‌های هانتر به عدد ۱۰ رسید و دورقمی شد. اندکی بعد باتیستا عضو دیگر گروه که برنده رویال رامبل آن سال شده بود هانتر را به نبرد در راستلمانیا ۲۱ دعوت کرد و موفق شد تا هانتر را شکست دهد و خودش قهرمان جهان شود. بعد از آن هانتر باز هم تلاش کرد تا کمربند را از باتیستا پس بگیرد اما در انجام اینکار ناموفق بود و پس از شکست در نبرد هل این سل، به دلیل مصدومیت مدتی غائب بود تا اینکه در ۳ اکتبر ۲۰۰۵ به راو بازگشت و با عضو دیگر گروه ریک فلیر موفق شد تا کارلیتو وکریس مستر راشکست دهد اما در پایان مسابقه با پتک خود ضربه سختی فلیر وارد کرد واو را به شدت زخمی کرد، دشمنی این دو دوست چیزی نزدیک به دوماه ادامه داشت تا اینکه هانتر درپی پی وی سوروایوورسریس در یک مسابقه لست من استندینگ شکست سختی یه ریک داد. درسال ۲۰۰۷ و به مناسبت ۱۵ سالگی راو اعضای این گروه به استثنا رندی اورتن یک بار دیگر دور هم جمع شدند و گروه ریتدآرکی او و یوماگا را شکست دادند.

 

بازگشت دی اکس (۲۰۰۶)

پس از پایان ماجراهای اوولوشن هانتر تلاش خود را برای بدست آوردن کمربند قهرمانی جهان دوباره از سر گرفت. اما پیش از آن با بیگ شو در نویرزروولوشن مسابقه داد و او را شکست داد. یکماه بعد در مسابقه رویال رومبل حضور پیدا کرد. هانتر به عنوان نفر اول وارد رینگ شدو تا سه نفر آخر در رینگ باقی ماند، با وجود درخشش فراوان توسط ری میستریو حذف شد. هانتر بار دیگر شانس خود را در تورنمت راء امتحان کرد. او با شکست ریک فلیر و تساوی مقابل بیگ شو به فینال تورنمت راء رسید، جایی که در آن به همراه بیگ شو و راب ون دام مسابقه سه نفره رو برگزار می‌کردند. اما این بار هانتر موفق شد تا برنده شود و خود را به عنوان مدعی اول برای مسابقه قهرمانی جهان در رستلمانیای ۲۲ معرفی کند. اما در رستلمانیا مغلوب جان سینا شد. هانتر بار دیگر شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی جهان در بکلش ۲۰۰۶ مقابل جان سینا و اج امتحان کرد اما اینبار هم نتوانست پیروز از رینگ خارج شود. در این مدت که تریپل اچ به دنبال کمربندقهرمانی جهان بود، دوست سابق او شان مایکلز با مکمن‌ها




بشدت درگیر شده بود. وینس مکمن از هانتر هم برعلیه شان استفاده می‌کرد. اما در یکی از شوها هانتر به جای شان، شین مکمن را با پتک خود زد. وینس از این موضوع به شدت عصبانی شد. او مسابقه هندیکاپ را ترتیب داد که در آن هانتر می‌بایست به تنهایی با هر ۵ عضو گروه اسپریت اسکوآد مسابقه می‌داد. در این مسابقه وینس کنار درب ورودی ایستاده بود. در اواخر بازی شان مایکلز وارد رینگ شد و به همراه هانتر شروع به زدن گروه اسپرینگ اسکوآد کردند. در آخر هم حرکت معروف "suck it" رو به طرف وینس انجام دادند و به این ترتیب گروه دی اکس در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۰۶ باز هم تشکیل شد. در پی پی وی ونجنس گروه دی اکس مقابل گروه اسرینگ اسکوآد قرار گرفت و به راحتی پیروز شد. سپس انها در سامراسلم مقابل مکمن‌ها قرار گرفتند. در این بازی بیگ شو، فینلای، مستر کندی و ویلیام ریگال به نفع مکمن‌ها در مسابقه دخالت کردند اما در نهایت باز هم گروه دی اکس پیروز مسابقه بود. در این مدت درگیری‌های دی اکس با مکمن‌ها کمپانی را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود و طرفداران کشتی کج شاهد صحنه‌ها زیبا و بیادماندی زیادی بودند. در پی پی وی آنفورگیون گروه دی اکس مقابل وینس


مکمن، شین مکمن و بیگ شو قرار گرفت و در یک مسابقه زیبا به پیروزی رسید. در انتهای مسابقه تریپل اچ وینس مکمن را چنان با پتک محکم زد که دسته پتکش شکست!!!این پایانی بود بر درگیری‌های دی اکس با مکمن‌ها… اما برای دی اکس رقیب تازه‌ای پیدا شده بود. گروه ریتدآرکی او. گروه ریتدآرکی او متشکل از اج و رندی اورتن بود. این دو گروه در سایبرساندی به قضاوت اریک بیشاف، که توسط مردم انتخاب شده بود، مقابل هم قرار گرفتند. این مسابقه با دخالت بیشاف به نفع ریتدآرکی او به پایان رسید. اما درگیری‌های دو گروه ادامه داشت. گروه دی اکس برای مسابقه المینیشن تگ تیم پی پی وی سوروایوور سریز تیمی را متشکل از برادران هاردی و سی ام پانک و به کاپیتینی خودشان تشکیل داد و مقابل تیم ریتدآر کی او که متشکل از جانی نیترو، گرگوری هلمز، مایک نایکس و به کاپیتانی اج و اورتن بود قرار گرفت و با اقتدار تمام پیروز شد. درگیری‌های این دو گروه ادامه داشت تا اینکه در نویرزروولوشن ۲۰۰۶ در حین مسابقه قهرمانی تگ تیم جهان بین دو تیم دی اکس و ریتدآرکی او و در حالی که همه چیز به نفع دی اکس پیش می‌رفت ناگهان زانو تریپل اچ بار دیگر شکست و مسابقه ناتمام ماند. این مصدومیت به حدی جدی بودکه هانتر را ۸ ماه از رینگ دور نگه داشت.

 

شکستن رکورد قهرمانی دبلیو دبلیو ای(۲۰۰۷-۲۰۰۹)

پس از ۸ ماه دوری از میادین سرانجام هانتر در سامراسلم سال ۲۰۰۷ به رینگ بازگشت و با بوکرتی مسابقه داد و او را شکست داد. سپس هانتر وارد درگیری با "کارلیتو"و "اوماگا" شد. در یکی از شوهای راء او در مسابقه هندیکاپ مقابل "کارلیتو" و "اوماگا" ایستاد و به شدت هردو را زد. "اوماگا" که احساس تحقیر کرده بود با هانتر وارد یه رقابت شد. در این مدت جان سینا قهرمان وقت جهان که قرار بود با رندی اورتن بر سر این عنوان مسابقه "لَست من استندینگ" را برگزار کند دچار مصدومیت شد. سینا مجبور شد تا عنوان قهرمانی خود را رها کند. پی پی نو مرسی ۲۰۰۷ شب خاطره انگیزی برای هواداران کشتی کج بود. در این شب تریپل اچ سه بار به رینگ آمد. ابتدا شو مسابقه‌ای بر سر تعیین قهرمان جدید جهان برگزار شد که در آن هانتر به راحتی اورتن را شکست داد. سپس هانتر با رقیب خود اوماگا رودر رو شد و هرچند قدری آسیب دید اما پیروز شد. بعد طبق قرار قبلی برای برگزاری مسابقه لست من استندیگ بر سر عنوان قهرمانی جهان، هانتر باز هم به رینگ رفت و بار دیگر با اورتن رودررو شد اما اینبار بخت با او یار نبود و سرانجام اورتن موفق شد تریپل اچ را شکست دهد و قهرمان جدید جهان شود. چندی بعد هانتر دوباره عزم خودبرای تصاحب کمربند قهرمانی جهان جزم کرد. او در مسابقه رویال رومبل ۲۰۰۸ چهره‌های



سرشناسی چون "باتیستا" و میک فولی را از رینگ خارج کرد و تا نفر آخر در رینگ بود اما جان سینا که تازه از بند مصدومیت رها شده و در این مسابقه حضور پیدا کرده بود مانع از پیروزی هانتر شد. تریپل اچ یک ماه بعد در مسابقه المینیشن چمبر موفق شد تا اوماگا، کریس جریکو، جی بی ال، شان مایکلز و جف هاردی رو شکست دهد و خود را به عنوان مدعی اول کسب عنوان قهرمانی جهان مطرح سازد. در رستلمانیای ۲۴ تریپل اچ با اورتن و سینا مسابقه قهرمانی جهان را برگزار کردند اما در نهایت اورتن موفق شد تا از کمربند خود دفاع کند. اما این پایان ماجرا نبود، در پی پی وی بعدی یعنی بکلش ۲۰۰۸ مسابقه قهرمانی جهان با حضور تریپل اچ، رندی اورتن،"جی بی ال" و "جان سینا" برگزار شد که اینبار دیگر هانتر موفق شد پیروز شود و با کمربند قهرمانی جهان از رینگ خارج شود. این دوازدهمین قهرمانی جهان و هفتمین قهرمانی کمربند دبلیو دبلیو ای تریپل اچ بودو بدین ترتیب او با رکورد هفت


قهرمانی کمربند دبلیو دبلیو ای دراک برابری کرد. اورتن سعی کرد تا کمربند را از هانتر پس بگیرد به همین منظور با او در"جاجمنت دی" مسابقه قفس را برگزار کرد اما هانتر موفق شد تا از عنوان خود دفاع کند. بعد نوبت به برگزاری مسابقه لست من استندینگ شد. این مسابقه قرار شد تا در پی پی وی وان نایت استند ای سی دبلیو برگزار شود. تریپل اچ اینبار هم موفق شد تا اورتن را شکست دهد. در پایان بازی دست رندی اورتن شکست. پس از این ماجرا نوبت درگیری با سینا بود. تریپل اچ و جان سینا در شب ونجنس:(نایت اف چمپیونز) با هم روبرو شدند که در این مسابقه زیبا و خاطره انگیز تریپل اچ توانست سینا را شکست دهد واز کمربند قهرمانی خود دفاع کند. در شو راء به تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۰۸ تریپل اچ به برند اسماک دان منتقل شد. دوران حضور او در اسماک دان یکی از طلایی ترین دوران کشتی گیری تریپل اچ بود. او پس از انتقال به اسماک دان در "دگریت آمریکن بش "توانست اج را بر سر هنوان قهرمانی خود شکست دهد. سپس در سامراسلم غول بزرگ اسماک دان گریت کالی را شکست داد. در آنفورگیون آن سال تنها قهرمانی بود که کمربند خود را از دست نداد. او در مسابقه چمپیونشیپ اسکرومبل مچ موفق شد تا جف هاردی، شلتون بنجامین، ام وی پی و برایان کندریک را شکست دهد. سپس او در دو نومرسی و سایبرساندی هم جف هاردی را شکست داد.

 

در سوروایوور سریز او می‌بایست از کمربند خود در مقابل "ولادمیر کازلاو" و "جف هاردی" دفاع می‌کرد. در شب جف هاردی به سبب آسیب دیدگی نتوانست مسابقه بدهد و بازی به صورت معمولی بین هانتر و ولادمیر برگزار می‌شد که در اواسط مسابقه "ویکی گِرِرو" منیجر اسماک دان بازگشت اج را اعلام کرد. "اِج" وارد مسابقه شد و موفق شد تا پیروز شود. چندی بعد هانتر در مسابقه رویال رومبل شرکت کرد. او بعنوان فرد ۱۷ام وارد رینگ شد و تا آخرین نفر هم در رینگ باقی ماند اما توسط رندی اورتن حذف شد. یک ماه بعد هانتر در مسابقه المینیشن چمبر برند اسماک دان در نو وی اوت که بر سر کمربند قهرمانی جهان برگزار می‌شد شرکت کرد و با شکست دادن اج، جف هاردی، ولادمیر کازلاو، بیگ شو و آندرتیکر موفق شد تا برای سیزدهمین بار قهرمان جهان شود. ضمنا با این پیروزی او موفق شد تا برای هشتمین بار کمربند دبلیو دبلیو ای چمپیون را برنده شود و رکورد جدیدی در این زمینه به نام خود ثبت کند. این رکورد تا سال ۲۰۱۱ که توسط جان سینا شکسته شد پابرجا بود.

 

حضور در رسلمنیا(۲۰۱۱-۲۰۱۲)

وی در سال ۲۰۱۱ در رسلمنیا ۲۷ آندر تیکر را به مبارزه طلبید اما علی رغم برتری قابل ملاحظه نسبت به آندر تیکر و انجام ۴ فینیشر روی او توسط سابمیشن معروف آندرتیکر موسوم به Hells Gate (دروازه جهنم) مغلوب شد. سال بعد آندرتیکر برای رسلمنیا ۲۸ خواهان مبارزه با او شد و تریپل اچ که در ابتدا قبول نمی‌کرد بالاخره در خواست مبارزه او را پذیرفت، در این بازی شان مایکلز دوست و یار تریپل اچ داوری را بر عهده داشت اما باز هم تریپل اچ نتوانست پیروز شود و برای سومین بار از آندر تیکر در رسلمنیا شکست خورد.

 

سامر اسلم(۲۰۱۲)

۱ ماه بعد از WrestleMania XXVIII در تاریخ ۳۰ اوریل در بخشی از اپیزیود راو جان لونایریتیس مدیر مسابقات راو و اسمکدان از براک لنزنر که به تازگی به WWE برگشته بود تمجید و تشکر می‌کرد و به او قول اینده‌ای درخشان را در WWE داد و قراردادی را با او امضا کرد.(در شب قبل براک لنزنر در مسابقه‌ای که با جان سینا داشت به طور وحشیانه‌ای با جان سینا مبارزه می‌کرد و در نهایت باعث مسدومیت دست چپ جان شد اما براک در ان مسابقه در نهایت برتری نسبت به جان سینا از او شکست خورد). جان لونایریتیس از نوع مبارزه براک لنزنر بسیار راضی بود براک به نحو یک جنگجو UFC مبارزه می‌کرد. در همین میان تریپل اچ بعد از یک ماه دوباره به رینگ امد و به عنوان مدیر عامل WWE با براک لنزنر صحبت کرد به او گفت که ما می‌خواهیم تو رو اینجا در WWE ببینیم می‌خواهیم که تو در مقابل قهرمانهای ما مسابقه بدی اما اگر خود هم می‌خواهی اینجا بمونی باید روش کشتیت تغییر بدی اینجا UFC نیست اینجا WWE و من مدیر عاملشم و نمی‌زارم هر کس هر کاری و که بخواد انجام بده حالا قبول می‌کنی. و در میان صحبتش قرارداد براک لنزنر رو هم پاره کرد وقتی که منتظر پاسخ براک بود براک لنزنر به ناگهان به او حمله‌ور شد و بعد از یک درگیری کوتاه با اجام حرکت کیمورا لاک خود دست چپ تریپلچ را به طرز خیلی بدی شکوند و ورزشگاه رو ترک کرد تریپلچ هم پس از یک معالجه سطحی به بیمارستان رفت بعد از انشب هر دو انها تا مدتی در WWE حضور نداشتند.

نزدیک به یک ماه و نیم دست تریپل اچ توی گچ بود در این مدت او یکبار در یکی از اپیزیودهای راو حاضر شد و از بهبودی دستش در اینده و حضور براک لنزنر در WWE صحبت کرد ولی از لنزنر خبری نبود اما با این حال تریپلچ در نو وی اوت همان سال حاضر شد و همگان را با خبر بهبودی دستش خوشحال کرد او مثل همیشه زیبا و خوش تیپ بود و گفت: اخرین باری که براک لنزنر رو دیدم دست منو شکوند اما حالا احساس می‌کنم دستم خیلی از قبلا بهتر شده. اما چیزی که بیش از همه تماشاچیان حاضر در ورزشگاه را به وجه اورد این بود که او خواستار مبارزه‌ای با براک لنزنر در سامر اسلم شد.

 

باز هم خبری از براک لنزنر نبود تا اینکه در تاریخ ۳۰ جولای در هزارمین شب از مسابقات راو هانتر به زمین امد و رسما اعلام امادگی کرد و خواست که براک لنزنر همین امشب به درخواستش برای مسابقه در سامر اسلم پاسخ بده پاول هیومن وارد شد و به او گفت که پاسخ براک منفی. هانتر گفت:لنزنر انقدر ترسیده که نیومده این حرفارو جلو خودم بزنه؟ هیومن کلامش قطع کرد و شروع کرد مقلطه کردن و توهین به خانواده هانتر، در این میان استفانی مکمن امد و به هیومن اخطار کرد که حق صحبت راجب خانواده اش را ندارد اما اون دستبردار نبود. استفانی به سمت هیومن حمله‌ور شد و در همین لحظه بود که تمام تماشاگران حاضر در ورزشگاه به همراه استفانی و تریپلچ با ورود براک لنزنر غافلگیر شدن. براک با شتاب به سمت رینگ حرکت کرد و با هانتر درگیر شد و بعد از یک درگیری کوتاه و بسیار زیبا هانتر لنزنر رو از زمین به بیرون پرتاب کرد و هیومن هم اجبارا پذیرفت تا براک لنزنر و تریپلچ در سامراسلم با هم مسابقه بدهند.

تریپل اچ در سامر اسلم سال ۲۰۱۲ در مقابل براک لسنر قرار گرفت، مسابقه‌ای بین یک فایتر مسابقات UFC و یک فایتر WWE، در این مسابقه براک لسنر با اجرای حرکت کیمورا لاک خود توانست تریپل اچ را مغلوب کند.

پس از آن تریپل اچ در شو راو یک روز بعد از سامر اسلم حضور پیدا کرده و اعلام کرد دیگر به مسابقات بر نخواهد گشت و به شغل خود به عنوان مدیر بخش استعداد یابی کمپانی فعالیت خواهد کرد.

 

زندگی شخصی

در سال ۲۰۰۰ تریپلچ با استفانی مکمن رایطه‌ای رو اغاز کرد که در اخر به ازدواج منجر شد ان دو در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۰۳ با یکدیگر ازدواج کردند و حاطل این ازدواج سه فرزند دختر است اولین فرزند انها در ۲۴ جولای ۲۰۰۶ به دنیا امد بنام (ارورا روس لیوسک). دومی در ۲۸ جولای ۲۰۰۸ به دنیا امد و نامش (مورفی کلایر لیوسک) است و فرزند سوم انها به نام (واون اولین لیوسک) در ۲۴ اگوست ۲۰۱۰ به دنیا امد. تریپلچ یک خواهر هم دارد.

همچنین در اواخر سال ۲۰۰۴ تریپلچ کتابی را به عنوان ساخت بازی (Making the Game) نوشت که موضوعش راجب داشتن بدنی بهتر است. نگرش تریپلچ در این کتاب بیشتر راجب اصول بدنسازی بوده و شامل اطلاعاتی مربوط به شرح حال و نظرات و خاطرات وی است.