پارس ناز پورتال

آمار بسیار ناجور از وضعیت زنان خیابانی در ایران

مجموعه : مجله خبری روز
آمار بسیار ناجور از وضعیت زنان خیابانی در ایران
آمار بسیار تکان دهنده از وضعیت زنان خیابانی در ایران
در پی دستگیری بالغ بر دو هزار زن خیابانی و بررسی وضعیت آنها، مشخص گردیده ۶۰۰ نفر از آنها روسپی‌گری را به عنوان شغل خود انتخاب كرده‌اند و ۱۴۰۰ نفرشان از طریق شبكه‌های مجازی به این دام افتاده و اقدام به ارتباط‌گیری با مردان هوسران می‌كرده‌اند.

به گزارش ایران ناز به نقل از ندای انقلاب، این درحالی است كه بر اساس آمارهای موجود، هم‌اكنون بالغ بر ۵/۱ میلیون نفر زن بیوه و مطلقه در كشور وجود دارد و روزانه نیز ۱۶۰ نفر به این آمار اضافه می‌شود. از سوی دیگر حدود ۵/۴ میلیون نفر دختر نیز وجود دارند كه هنوز ازدواج نكرده‌اند. نكته درخورد توجه اینكه بین سن بلوغ و ازدواج در كشور به شدت بالا رفته است، به طوری كه بین سن بلوغ با ازدواجدختران ۱۸ سال و پسران ۱۵ سال فاصله افتاده است.

خبر دیگری در این زمینه حاكی است قبل از اجرای طرح جدید نیروی نتظامی تحت عنوان «امنیت اخلاقی» برای برخورد با پدیده بحجابی و بدپوششی در كشور، طی یك دوره یكماهه تعدادی از زنان و دختران بدحجاب دستگیر شدند كه وضعیت آنها در ابعاد مختلف بدین شرح است: ۱- از نظر گروه سنی بالغ بر ۷۸/۹ درصد از یادشدگان زیر ۱۵ سال. ۹/۴۶ درصد آنها بین ۱۶ تا ۲۰ سال، ۵/۳۱ درصدشان بین ۲۱ تا ۲۵ سال و ۸/۱۳ درصدشان ۲۶ تا ۳۰ سال سن داشته‌اند.

۲- به لحاظ وضعیت تاهل بالغ بر ۶/۸۴ درصد از یادشدگان مجرد، ۱/۱۳ درصد از آنها متاهل و ۳/۲ درصدشان مطلقه بوده‌اند.

۳- از نظر میزان تحصیلات بالغ بر ۹/۴۶ درصد از یادشدگان دارات تحصیلات متوسطه و دیپلم،‌ ۷/۲۷ درصد آنها فوق دیپلم و لیسانس و ۴/۲۵ درصدشان بالاتر از لیسانس بوده‌اند.

۴- بله لحاظ داشتن شغل بالغ بر ۴/۲۵ درصد از یادشدگان محصل، ۳/۱۹ درصد از آنها دانشجو، ۴/۱۵ درصدشان دارات شغل آزاد، ۵ درصد كارمند بخش خصوصی، ۵/۱۱ درصدشان خانه‌دار و ۱۷ درصدكارگر یا بیكار بوده‌اند.

۵- از نظر نحوه زندگی بالغ بر ۵/۳۸ درصد از یادشدگان با والدینشان و ۷/۱۷ درصد از آنها با یكی از والدینشان زندگی می‌كنند و ۸۸/۴۴ درصدشان از پاسخ‌گویی به این سوال خودداری كرده‌اند.

۶- به لحاظ سابقه دستگیری بالغ بر ۵/۸۷ درصد از یادشدگان سابقه دستگیری نداشته اند، ۵/۷ درصد از آنها برای بار دوم دستگیر شده‌اند و ۵/۵ درصدشان از پاسخ‌گویی به این سوال خودداری كرده‌اند.

 
 ناآرامی‌ و خشونت در لندن + عکس
مادربزرگی که نوه اش رابه دنیا آورد+عکس
3 تن از خوش لباس ترین زنان سیاسی دنیا+عکس
عکس هایی دیده نشده از اوباما در کاخ سفید!!
بستنی طلا به قیمت 250 دلار در برج میلاد
مرگ دردناک دختری که به هدفش رسید + عکس
حاشیه و عکس قاتل روح االه داداشی در دادگاه
عکسی وحشتناک از بمباران هیروشیما (18+)
مصاحبه پسر عابدزاده به رئال‌ مادرید می‌رود ! عکس
زندگینامه مرحوم روح الله داداشی
کشته شدن حجاج ایرانی به دست آل سعود + عکس
عکسهایی كه بعد از دیدنشان گریه تان میگرد
لخت کردن 3 زن به خاطر مصاحبه با نخست وزیر!