پارس ناز پورتال

اتومبیل ویژن گرند توریزمو چشم اندازی از آینده بنز

اتومبیل ویژن گرند توریزمو چشم اندازی از آینده بنز
مرسدس بنز می‌تواند به خود ببالد که آغازگر و بنیان گذار بسیاری از تکنولوژی‌ها و طرح‌های بدیع در صنعت خودروسازی بوده است. حالا با غروب SLS AMG فرصتی دست داده تا گوردن واگنر طراحی یک خودروی اسپرت باشکوه و شاید عجیب را برای نمایشگاه لس آنجلس تدارک ببیند. خودرویی که در اصل برای یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین بازیهای ویدئویی رانندگی یعنی Gran Turismo 6 طراحی شده تا در صفحه نمایش گیمرهای پلی استیشن باز بدرخشد.
 


ویژن گراند توریزمو یادآور مرسدس بنز پیکان نقره ای یا سیلور آروی معروف است که یکی از خودروهای مورد علاقه واگنر به شمار می‌رود. جلوپنجره مشبک تداعی کننده مدل مسابقه ای 300SL در سال 1952 می‌باشد که با نام تجاری پنجره مشبک الماس شناخته می‌شود. دربهای بال مانند گالوینگ و پوزه کشیده و دم کوتاه خودرو، یک چهره کلاسیک اسپرت جی تی را به رخ می‌کشند. به نظر می‌رسد که ساختار خودرو کاملا از SLS وام گرفته شده باشد.
 

اتومبیل ویژن گرند توریزمو چشم اندازی از آینده بنز

هنوز از قدرت نهان زیر کاپوت چیزی منتشر نشده است اما هشت لوله اگزوز که هر کدام از یک سیلندر بیرون می‌آیند یک آواز ترسناک و جذاب را خواهند سرود. اگر مبنا را موتور 5.5 لیتری AMG بدانیم، این موتور تقویت شده با توربوشارژر دوقلو می‌تواند 577 اسب بخار نیرو و 590 پوند فوت گشتاور تولید کند. استفاده از ساختار آلومینیوم و فیبر کربن باعث شده که وزن خودرو در روی 1380 کیلوگرم ثابت بماند که پایین‌تر از وزن مک لارن SLR می‌باشد.
 

اتومبیل ویژن گرند توریزمو چشم اندازی از آینده بنز

درون کابین کاملاً شبیه کاکپیت هواپیمای جنگنده طراحی شده و البته از خودروهای فرمول یک نیز الهام گرفته شده است.هنوز معلوم نیست که سرنوشت این کانسپت بنز چه می‌شود و آیا جانشینی شایسته برای SLS AMG خواهد بود. شاید هم تنها رگه‌هایی از آن در خودروی GT AMG در آینده مورد استفاده قرار گیرد.