پارس ناز پورتال

محرومیت زن یونانی از المیپک به دلیل توهین به سیاه پوستان

مجموعه : مجله خبری روز
باراسکیف خریستو ورزشکار دو میدانی پرش سه گام یونان تنها یک روز مانده به بازیهای المپیک به دلیل توهین به سیاه پوستان آفریقا از حضور در این مسابقات محروم شد.به گزارش پارس ناز به نقل از روزگارنو وی بر روی صفحه تویتر خود نوشته بود با وجود سیاهان آفریقایی پناهنده در یونان … پشه های غرب نیل حد اقل غذای خانگی خواهند خورد.

نوشته این زن ورزشکار یونانی که خود را برای سفر به بازیهای المپیک آماده می کرد موجی از خشم را در میان مردم کشورش به راه انداخت.اسیدوروس کوافیلوس رئیس هیئت ورزشی یونان اعزامی به المپیک لندن در واکنش به این حادثه اعلام کرد که خریستو با این اقدام اصول ارزشی بازیهای المپیک را نقض کرده است و دیگر نمی تواند هیئت یونانی را همراهی کند.

 

وی در این زمینه افزود : این بازیکن اشتباه بزرگی را مرتکب شد و باید بهای اشتباهات خود را بپردازد … متاسفانه وی از تیم دو و میدانی اخراج شد.این درحالی است که برای جلوگیری از تبعات این اشتباه فورا در همان صفحه خود به دو زبان یونانی و انگلیسی با ابراز پشیمانی از عملکرد خود عذرخواهی کرد.او در یادداشتی نوشته خود را طنزی نامناسب عنوان کرد و افزود :بسیار متاسف و شرمنده هستم از این همه واکنش های منفی که یادداشتم برانگیخته است.

با این حال حزب سوسیال دموکرات چپ یونان این عذر خواهی را رد کرده و خواستار محرومیت این ورزشکار شده است. این حزب در بیانیه ای آورده است :این بازیکن هنگامی که بازی های المپیک لندن را از طریق تلویزیون مشاهده می کند می تواند بسیاری از لطیفه های بی مزه را بر روی صفحه فیس بوک خود بنویسد ، اما بدون شک وی دیگر نمی تواند یونان را نمایندگی کند.

 
 
 
روزگارنو