پارس ناز پورتال

آفت های زندگی مشترک همسران را بشناسید

آفت های زندگی مشترک همسران را بشناسید

آفت های زندگی مشترک همسران را بشناسید 

آفت هاي زندگی مشترک بین زن و شوهرها مشکلاتی میباشند که میتوانند بین زوج ها سردی عاطفی ایجاد نمایند. بیات روان‌شناس در صحبتی اظهار داشت; خیانت و بی بند و باری جنسی یکی از بزرگ ترین دشواری های در زندگی زوج ها هست که می‌تواند باعث فروپاشی زندگی مشترک شود که ناشی از عدم تعهد فرد, به طرف مقابل یعنی همسر هست.

 

بیات یادآور شد; خیانت به دلایل گوناگونی از جمله این که فرد ممکن هست از نظر عاطفی به حدی از بلوغ هیجانی نرسیده باشد که بتواند در برابر ناراحتی یا نارضایتی همسر, احساسات خود را حفظ کند, به همین علت با جستجوی یک ارتباط اخیر در واقع در جستجو و بازسازی خصوصیت هاي هیجانی و عاطفی شخصیت خود هست.

 

وی بیان کرد; اختلافات و محیط ناآرام در منزل علت دیگری هست که افراد را به خیانت سوق میدهد زیرا در شرایطی که بحث و جدل بجای محبت و صمیمیت در منزل حکمفرما باشد گرایش به جنس گوناگون در بیرون از منزل در نظر این افراد تنها راه فرار از این محیط به حساب می‌آید.

 

بیات گفت; گاهی اوقات انتقام جویی از رفتارهای پرخاشگرانه و دلسردی یکی از طرفین در زندگی مشترک, فرد را بر آن می دارد که بوسیله اینکار از همسر خود انتقام جویی کرده و استقلال خود را به وی اثبات کند.