پارس ناز پورتال

آیا تاریخ انقضای سایه چشم مهم است؟

آیا تاریخ انقضای سایه چشم مهم است؟

اغلب ما تصور می‌کنیم که تاریخ انقضای لوازم آرایش پودری مانند سایه چشم، پنکیک یا رژ گونه مهم نیست و هیچ محدودیتی برای این موضوع قائل نیستیم. در حالی که همه لوازم آرایشی صورت، از جمله محصولات آرایشی چشم‌ها دارای دوره مصرف هستند و اتفاقاً توجه به این تاریخ در محصولات آرایشی اهمیت دارد؛ چون با عضو حساسی مانند چشم‌ها و مژه ها در تماس هستند.

 

در این مطلب می‌خواهیم با هم ببینیم که آیا تاریخ انقضای سایه چشم و محصولات آرایشی چشم‌ها اهمیت دارد، استفاده از سایه‌های فاسد چه عوارضی دارد و چطور می‌توانیم بهترین زمان مصرف پالت‌های سایه را تشخیص دهیم. اگر شما هم از علاقه‌مندان به میکاپ روزانه و استفاده از سایه چشم هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

آیا تاریخ انقضای سایه چشم مهم است؟

آیا سایه چشم تاریخ انقضا دارد؟

میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای این موضوع را خیلی خوب می‌دانند که نحوه نگهداری و بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی پودری از جمله سایه چشم، چقدر برای داشتن یک آرایش بی نقص و جلوگیری از بروز حساسیت و عفونت‌های ناشی از مواد آرایشی اهمیت دارد. به همین دلیل همیشه مراقب انقضای محصولات آرایشی چشم، مخصوصاً سایه‌ها هستند.

 

سالم ماندن سایه چشم به بسته یا باز بودن پلمپ محصول، نوع استفاده، نحوه نگهداری، تماس با آب و ترکیبات آن بستگی دارد، ولی به طور کلی محصولات آرایشی چشم و مخصوصاً سایه چشم دارای «دوره مصرف» هستند.

 

طبق دستور سازمان بهداشت جهانی، محصولات آرایشی که بیش از 3 سال تاریخ مصرف دارند، می‌توانند تاریخ تولید و انقضا را روی بسته‌بندی محصول درج نکنند، ولی باید دارای «دوره مصرف» باشند. به همین دلیل روی بسته بندی پالت‌های سایه چشم دوره مصرف آنها درج می‌شود.

 

چطور دوره مصرف سایه چشم را تشخیص دهیم؟

 

برای تشخیص دوره مصرف سایه چشم قبل از هر چیز باید به علامت اختصاری این تاریخ روی بسته بندی یا کف ظرف محصول پلمپ شده توجه کنید. علامت اختصاری PAO مخفف عبارت This period After opening است و نشان می‌دهد که بعد از باز شدن درب محصول، تا چند ماه می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

مثلاً علامت M 24 نشان می‌دهد که این محصول 24 ماه بعد از باز شدن پلمپ قابل استفاده است.بر این اساس اگر سایه‌ای خریداری کرده‌اید که امروز برای اولین بار درب آن را باز کرده‌اید، نهایتا تا 24 ماه قابل استفاده خواهد بود.

 

در مورد پالت‌های سایه، دوره مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است و معمولاً شرکت‌های برند و معتبر این موضوع را به صورت دقیق پشت ظرف سایه حک می‌کنند. برای مشاهده برخی از این محصولات توصیه می‌کنیم به لینک https://shimenshop.com/search-products/category-eye-cosmetic مراجعه کنید.

آیا تاریخ انقضای سایه چشم مهم است؟

3 علامت فاسد شدن پالت سایه چشم

 

برای اینکه تشخیص دهیم سایه چشم ما فاسد شده باید به 3 علامت ساده توجه کنیم:

 

1. سایه چشم بوی نامطبوعی پیدا می‌کند

معمولاً لوازم آرایشی فاسد و دوره مصرف گذشته بوی نامطبوعی دارند و عطر و رایحه طبیعی خود را از دست می‌دهند.

 

2. بافت و رنگ سایه تغییر می‌کند

سایه‌های فاسد علاوه بر بوی بد، ترد و شکننده، کم رنگ و به صورت غیر عادی خشک می‌شوند و دیگر حالت مخملی و لطیف ماه‌های اول استفاده را ندارند.

 

3. رگه‌های خاکستری یا گچی روی محصول بوجود می‌آید

زمانی که مدت طولانی از اتمام دوره مصرف سایه گذشته باشد، پیگمنت‌های سایه رنگدانه‌های خود را از دست می‌دهند. در نتیجه رگه‌های شبیه به گچ یا خطوطی خاکستری در سطح سایه ایجاد می‌شود.

 

ماندگاری سایه چشم به عواملی بستگی دارد؟

 

اگر نگران ماندگاری سایه چشم و لوازم آرایشی خود هستید با رعایت این چند نکته می‌توانید از فاسد شدن زود هنگام آنها جلوگیری کنید:

 

* پالت سایه چشم خود را در برابر نور خورشید یا در محل گرم قرار ندهید

 

* پالت های چرب و کرمی خود را در یخچال نگهداری کنید

 

* از سایه چشم در حمام و دستشویی استفاده نکنید و آنها را در معرض رطوبت قرار ندهید

 

* از قرار دادن پالت سایه خشک و پودری در یخچال خودداری کنید

 

بهترین پالت های سایه چشم با ماندگاری بالا

در پایان می‌خواهیم شما را با پالت هایی آشنا کنیم که میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای و آرایشگران به دلیل داشتن بیشترین مدت زمان ماندگاری از آنها استفاده می‌کنند.حتماً از آشنایی با این محصولات خوشحال خواهید شد!

 

· پالت سایه چشم 45 رنگ رولوشن سری Maxi Reloaded مدل  Large It Up

 

پالت سایه چشم رولوشن سری Maxi Reloaded مدمدل Large Up با 45 سایه طراحی شده که ترکیبی از تناژهای مختلف رنگ قهوه‌ای و طلایی با رنگ‌های مات و براق است و با ترتیب و تم رنگی خاصی درون این پالت کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

از ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به دوام و ماندگاری بسیار بالا، ضد حساسیت بودن، پیگمنت بالا و طیف جامعی از سایه‌های خوش رنگ با رنگ‌های دوست داشتنی و متفاوت اشاره کنیم.

 

· پالت سایه چشم تکنیک مدل persuasion

پالت سایه تکنیک مدل Pressed Pigment محصول کشور انگلیس و یک پالت سایه فوق العاده جذاب و خوش رنگ است. این پالت شامل 15 رنگ زیبا و ترکیبی از سایه‌های صورتی، قهوه‌ای و رنگ‌های روشن است. پالت سایه چشم 15 رنگ تکنیک دارای سایه هایی با بافت نرم، کرمی، متراکم و با ماندگاری بالا است که برای انواع آرایش‌های روزانه و مجلسی مناسب است.

 

· پالت سایه رولوشن مکسی ریلودد بیگ بیگ لاو

این پالت دارای 45 رنگ سایه متفاوت با تناژ گرم و در تم رنگی یاقوتی، قرمز و صورتی است. اگر از طرفداران آرایش‌های کلاسیک و تند هستید، این پالت گزینه مناسبی برای آرایش‌های مجلسی است. بافت سایه‌های پالت 45 رنگ رولوشن پودری است و جلوه فوق‌العاده‌ای به چشم‌ها می‌دهد. دوام و ماندگاری بسیار بالا، امکان ترکیب چند رنگ، رنگدانه های پررنگ و ضد حساسیت بودن از ویژگی‌های این پالت است.

 

· پالت سایه تکنیک مدل Invite Only

پالت سایه چشم 18 رنگ تکنیک مدل Invite Only ترکیب رنگ بسیار حرفه‌ای و جذابی دارد که شامل طیف رنگ‌های نود می‌شود. این پالت ترکیبی از رنگ‌های مات، گلیتر و براق است و پیگمنت و ماندگاری بسیار خوبی دارد.

 

· پالت سایه تکنیک مدل exposed

پالت سایه چشم تکنیک مدل exposed یک ترکیب عالی برای میکاپ و آرایش روزانه است که رنگ‌های آن قابل ترکیب هستند. رنگ‌های این پالت ترکیبی از سایه‌های کرم، استخوانی، انواع قهوه‌ای، مسی و کالباسی است که هم برای آرایش لایت روزانه مناسب است، هم برای مهمانی‌های رسمی.

 

· پالت سایه ولوت رز رولوشن

پالت سایه ولوت رز رولوشن دارای 15 رنگ با رنگدانه‌های بسیار قوی، شیک و ملایم و رنگ‌های لایت مناسب برای استفاده روزمره است. این محصول دوام و ماندگاری بالایی دارد و با کرم های دور چشم یا سایر سایه‌های پودری قابل ترکیب است.

آیا تاریخ انقضای سایه چشم مهم است؟

برای تهیه هر کدام از پالت هایی که معرفی کردیم و همچنین محصولات مراقبتی و آرایشی چشم، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه آنلاین شیمن شاپ مراجعه کنید. شیمن شاپ به نشانی shimenshop.com گلچینی از محصولات اورجینال بهترین برندهای معتبر تولید کننده لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست و مو در دنیا است.