پارس ناز پورتال

معلم ریاضی دبیرستان البرز

معلم ریاضی دبیرستان البرز

سلام خدمت تمامی مخاطبان  آکادمی نخبه پروری دکتر صالح بنده رضا طاهری دبیر دروس شیمی، ریاضی و اقتصاد این مجموعه‌ی بزرگ هستم.

معلم ریاضی دبیرستان البرز

ابتدای امر بهتر است رزومه‌ی تحصیلی بنده را بدانید.از سال 88 لغایت 92 در دبیرستان ماندگار البرز در رشته‌ی ریاضی و فیزیک مشغول به تحصیل بودم.از سال 92 لغایت 97 مشغول تحصیل در رشته‌ی مهندسی پلیمر در دانشگاه سراسری صنعتی قم بودم و اولین کارشناسی بنده در این رشته بدست آمد. توانایی بنده در تدریس شیمی و ریاضی از این جا می‌آید. البته لازم به ذکر است که از همان دوران دبیرستان مشغول به تدریس ریاضی بوده‌ام.

 

از سال 95 لغایت 99 مترجمی زبان انگلیسی خواندم و دومین کارشناسی این جانب در این رشته‌ی بسیار جذاب بدست آمد.در سال 99 کنکور کارشناسی ارشد در رشته‌ی علوم اقتصادی شرکت کردم و از میان حدود 3 هزار نفر متقاضی رتبه‌ی 91 کنکور ارشد را کسب کردم. سال 1402 پایان تحصیل بنده خواهد بود (انشاالله). توانایی تدریس درس اقتصاد نیز از این مقطع در زندگی بنده شروع شد.

 

در این بخش مروری داشته یاشیم به رزومه‌ی کاری اینجانب.در اواسط سال آخر دبیرستان (پیش دانشگاهی) در سال تحصیلی 91-92، شروع به تدریس درس ریاضی برای دانش آموزان المپیادی دبیرستان ماندگار البرز کردم. پس از اتمام سال تحصیلی و آمدن نتایج کنکور، به علت قبولی در دانشگاه روزانه، دعوت به همکاری در دبیرستان ماندگار البرز شدم و سال تحصیلی 92-93، مشاور دانش آموزان کنکوری دبیرستان بودم.

 

در این سال در زمینه تدریس، شروع به تدریس دروس شیمی و ریاضی در موسسات مختلف و همین طور به شاگردان خصوصی کردم. سال تحصیلی بعد به شکل سال قبل گذشت، با این تفاوت که کار مشاوره را در دوره‌ی سوم دبیرستان نظام قدیم انجام داد اما هم‌چنان فعالیت های آموزشگاهی و شاگردان خصوصی ادامه داشت.

 

از سال تحصیلی بعد، مصادف با شروع نظام جدید آموزشی به پایه دهم رفتم و علاوه بر مشاوره، کلاس آموزشگاه و شاگرد خصوصی، دبیر دروس شیمی و ریاضی کلاس های فوق برنامه البرز نیز شدم.این فعالیت تا همین امروز نیز ادامه دارد با این تفاوت که از مقطعی به بعد، دبیر کلاس های دبیرستان هم شدم.در سال آخر کارشناسی و دو سال آخر ارشد نیز کمک استاد دروسی همچون ریاضی 1، ریاضی 2، معادلات دیفرانسیل و ریاضی و آمار ارشد بودم.

 

به نظر بنده چیزی که تفاوت اساسی  را در درس ریاضی رقم می‌زند، تعداد تمارین و سوالاتی است که دانش آموزان حل می‌کنند. هرچه این تعداد بیشتر باشد، دانش آموز در این درس توانمند تر و قوی‌تر است. فکر کنم تمامی ما ها روی جمله‌ی قبل اتفاق نظز داشته باشیم، اما پیزی که مهم است این است که دانش آموزی که درس ریاضی را خوب یاد نگرفته باشد،

 

به سختی می‌تواند از پس حل سوالات این درس بر‌بیاید و رفته رفته به علت عدم توانایی در حل سوالات، دانش آموز روحیه‌ی خود را از دست داده و به کلی از این درس زده می‌شود و وای به حل آن دانش آموزی که رشته‌ی ریاضی و فیزیک باشد و با این درس مشکل داشته باشد.

 

از این رو تدریس اصولی و صحیح همان انرژی لازم برای انداختن اولین مهره و شروع دومینوی موفقیت می‌باشد. دانش آموزان رشته‌ی انسانی نیز اگر درک درستی از ریاضیات و مخصوصا آمار داشته باشند، بسیار بسیار موفق‌تر از سایر رقیبان و رفیقان خود خواهند بود. به جرات میتونم اعلام کنم که درصد بالای 80 را برای این درس در کنکور انسانی تضمین می‌کنم.

 

درس شیمی برای دانش آموزانی که می‌خواهند مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، مهندسی مواد و… بخوانند و نخبه شوند بسیار حائز اهمیت است. هم‌چنین برای دانش آموزان رشته‌ی تجربی بعد از زیست،مهم‌ترین درس تلقی می‌شود. این درس به مانند درس ریاضی مباحث مختلفی دارد که اکثر آن‌ها یا به صورت پراکنده در متن کتاب همان سال و یا حتی در کتاب‌های سال دهم، یازدهم و دوازدهم آمده است.

 

پس یادگیری موضوعی این درس برای کنکوری ها و یادگیری عمیق شیمی دهم برای دهمی ها و یادگیری عمیق و ارتباط برقرار کردن بین شیمی یازدهم و دهم برای یازدهمی ها بسیار بسیار ضروری است.والدین گرامی حتما فیلم استراتژی تربیت را مشاهده کنید که در تربیت فرزندان شما راهنمایی خوبی خواهد بود

معلم ریاضی دبیرستان البرز