پارس ناز پورتال

گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید ملک چند روز طول می‌کشد؟

گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید ملک چند روز طول می‌کشد؟

روش‌های مختلفی برای اخذ پاسپورت ترکیه وجود دارد، ولی مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راهکار خرید ملک است. با خرید خانه یا آپارتمان به ارزش حداقل 400 هزار دلار در هر منطقه‌ای که دوست دارید، به‌راحتی می‌توانید پاسپورت ترکیه بگیرید و از مزایای شهروندی این کشور بهره‌مند شوید.

 

اما سؤالی که ذهن اغلب متقاضیان را درگیر می‌کند، این است که گرفتن پاسپورت ترکیه چه مدت بعد از خرید ملک طول می‌کشد؟تا قبل از شیوع بیماری کرونا صدور پاسپورت‌ها توسط اداره مهاجرت ترکیه نهایتاً یک ‌ماه و نیم طول می‌کشید،

 

ولی شرایط جدید این کشور و تغییراتی که در وضعیت اقتصادی و سیاسی ترکیه در حال وقوع است، باعث شده که این مدت ‌زمان تغییر کند. اگر شما هم از متقاضیان مهاجرت و اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع مدت ‌زمان صدور پاسپورت اتباع خارجی بپردازیم.

گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید ملک چند روز طول می‌کشد؟

مراحل خرید ملک در ترکیه برای اخذ شهروندی

 

وقتی برای دریافت مشاوره به مؤسسات معتبر امور مهاجرتی مراجعه می‌کنید، اولین سؤالی که از شما پرسیده می‌شود، هدف شما برای مهاجرت است. اگر برنامه شما زندگی دائمی در کشور ترکیه و اخذ اقامت این کشور باشد و محدودیت مالی نداشته‌ باشید،

 

بدون‌ تردید اولین راهکاری که به شما پیشنهاد خواهد شد، خرید ملک در ترکیه است. این روش آسان‌ترین روشی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را به شهروند ترکیه تبدیل می‌کند. برای این کار باید مراحلی که در ادامه توضیح می‌دهیم، طی کنید:

 

انتخاب ملک براساس بودجه

اولین و سخت‌ترین مرحله، انتخاب منطقه، محله و خانه‌ای است که امکانات مورد نیاز شما را داشته ‌باشد. ترکیه کشور زیبایی است و شما برای خرید ملک با ارزش بالای 400 هزار دلار، هیچ محدودیتی در انتخاب شهر یا منطقه نخواهید داشت.

 

در این مرحله اگر امور خود را به مشاورین مجرب و کاربلد بسپارید، مناطقی را به شما معرفی می‌کنند که علاوه بر خرید ملکی زیبا در محله‌ای عالی، رشد چند برابری سرمایه خود را هم تجربه خواهید کرد!

 

چقدر طول می‌کشد؟

پیدا کردن خانه معمولاً بین 3 روز تا یک هفته زمان لازم دارد. چون باید ملک‌های مختلفی را ببینید، با هم مقایسه کنید و در نهایت موردی که از نظر مبلغ، موقعیت مکانی و امکانات به سلیقه و نیاز شما نزدیک‌تر است، انتخاب کنید.

 

آماده ‌کردن مدارک مورد نیاز برای به‌ نام زدن سند

بعد از انتخاب ملک نوبت به آماده ‌کردن مدارک مورد نیاز برای به ‌نام زدن سند ملک می‌رسد. معمولاً شرکت‌های مشاوره‌ای که با آنها قرارداد می‌بندید کلیه امور اداری لازم برای تهیه این مدارک را انجام می‌دهند، ولی شما هم به‌ عنوان خریدار یا بهتر بگوییم سرمایه گذار، باید از این مدارک اطلاع داشته ‌باشید. این مدارک عبارتند از:

 

1- ترجمه شناسنامه و پاسپورت با تایید رسمی دفاتر نوتر

2- عکس بیومتریک (عکس مخصوص پاسپورت)

3- ورگی نوماراسی (کد مالیاتی که برای گرفتن اقامت یا اخذ شهروندی اجباری است)

4- گواهی تبدیل ارز یا دوویز آلئیم برگسی (مخفف DAB یا گواهی پرداخت مبلغ ملک به ‌صورت دلاری)

5- رسید انتقال وجه ملک به حساب فروشنده (رسید بانکی)

6- بیمه داسک (بیمه زلزله و حوادث طبیعی ملک)

 

چقدر طول می‌کشد؟

آماده‌ کردن مدارک برای به ‌نام زدن سند معمولاً در مدت ‌زمان بسیار کوتاهی انجام‌ می‌شود. در برخی موارد، به‌ نام زدن سند در همان روز واریز مبلغ ملک به حساب فروشند هم انجام‌ می‌شود.

 

اقدام برای اخذ پاسپورت ترکیه

پس از اینکه سند رسمی ملک به ‌نام شما ثبت شد، باید برای درخواست شهروندی اقدام کنید. برای این کار باید مدارک زیر را تهیه ‌کرده باشید:

 

1- اصل و کپی پاسپورت والدین و فرزندان زیر 18 سال

2- گواهی تولد فرزندان زیر 18 سال و ترجمه رسمی آن به زبان ترکی استانبولی

3- گواهی ازدواج و ترجمه رسمی آن به زبان ترکی استانبولی با مهر کنسولگری

4- برگه اصلی و کپی بیمه‌نامه سلامت از منابع معتبر

5- ثبت‌نام در اداره مهاجرت برای درخواست شهروندی توسط وکیل

6- گذاشتن شرح بر روی سند ملک (شرح یعنی به ‌مدت ۳ سال حق فروش ملک را ندارید)

7- وکالت والدین به وکیل برای اخذ شهروندی (صدور وکالتنامه باید در دفاتر نوتر ترکیه انجام شود)

 

چقدر طول می‌کشد؟

تا قبل از شیوع بیماری کرونا صدور پاسپورت‌ها نهایتاً یک ‌ماه و نیمه انجام‌ می‌شد. ولی بعد از کرونا، تایید درخواست متقاضیان و صدور پاسپورت حدوداً 6 ماه طول می‌کشد.

گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید ملک چند روز طول می‌کشد؟

اقدامات لازم قبل از خرید ملک در ترکیه

 

در این بخش می‌خواهیم درباره موضوعاتی صحبت کنیم که قبل از اقدام به خرید ملک در ترکیه، باید درباره آنها به قطعیت رسیده باشید تا فرآیند خرید ملک و اخذ پاسپورت شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. این موارد عبارتند از:

 

میزان بودجه خرید ملک

اولین و مهم‌ترین موضوع میزان بودجه شماست. با توجه به اینکه حداقل مبلغ لازم برای خرید ملک با هدف اخذ پاسپورت 400 هزار دلار است، اگر بودجه شما کمتر یا بیشتر از این مبلغ است، حتماً باید از همان ابتدا این موضوع را به مشاور خرید ملک خود اعلام کنید. بیان دقیق حداکثر بودجه به مشاور شما کمک می‌کند که در همان محدوده قیمتی به دنبال ملک مناسب برای شما باشد.

 

این موضوع در خصوص مواردی که حداکثر بودجه شما از 400 هزار دلار کمتر است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چون در این شرایط مشاور ملکی شما باید به دنبال پروژه‌هایی باشد که از طریق خرید اقساطی ملک می‌توانید، پاسپورت بگیرید.

 

مناطق و محله مورد علاقه

اگر شناختی نسبت به مناطق، محله‌ها و دسترسی محله‌ها به امکانات رفاهی، تفریحی، دانشگاه‌ها، مدارس و… ندارید، حتماً قبل از مراجعه به شرکت‌های املاکی درباره آنها تحقیق کنید تا در این زمینه به یک آشنایی اولیه رسیده باشید. همچنین می‌توانید سفری چند روزه به این محله‌ها داشته ‌باشید و شرایط زندگی در آنجا را از نزدیک لمس کنید.

 

نوساز یا دست دوم بودن ملک

در خصوص نوساز یا دست دوم بودن ملک نیز حتماً باید پیش از خرید تصمیم قطعی بگیرید. قیمت، شرایط خرید و همچنین قوانینی که در مورد خرید املاک دست دوم وجود دارد، با املاک نوساز متفاوت است.

 

برای اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک بهتر است ملکی را انتخاب کنید که کمترین دردسر را داشته‌ باشد. خرید املاک دست دوم چالش‌هایی دارد که برای حل کردن آنها به مشاوره افراد خبره و حرفه‌ای نیاز پیدا خواهید کرد، در حالی که خرید املاک نوساز به راحتی انجام می‌شود.

گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید ملک چند روز طول می‌کشد؟

معتبرترین مرکز مشاوره خرید ملک و اخذ شهروندی ترکیه

 

با توجه به توضیحاتی که درباره مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه و مدت ‌زمان صدور پاسپورت ارائه کردیم، توصیه می‌کنیم برای انجام این کار حتماً از یک تیم مشاوره املاک متخصص کمک بگیرید. با این کار کلیه مراحل خرید ملک شما در کوتاه ترین زمان ممکن طی می‌شود. در این مورد پیشنهاد ما موسسه هوم ترکی است.

 

این مجموعه بیش از 10 سال است که به ‌صورت حرفه‌ای در زمینه خرید املاک و آپارتمان در ترکیه فعالیت می‌کند و همراه هموطنانی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. برای ارتباط با کارشناسان و وکلای مجرب هوم ترکی فقط کافی است به نشانی hometurkie.com مراجعه کنید.