پارس ناز پورتال

بازیگر زن ایرانی، ثریا حکمت درگذشت

مجموعه : اخبار سینما
بازیگر زن ایرانی، ثریا حکمت درگذشت

بازیگر معروف سینما و تلویزیون، ثریا حکمت به دیار باقی شتافت.

ثریا حکمت بازیگر معروف سالهای نه چندان دور سینما و تلویزیون در صبح روز جمعه (20 فروردین 1395) به دیار باقی شتافت و از میان ما برای همیشه رفت. چندی بود که این هنرمند زن کشورمان در بیمارستان بستری بودند و متاسفانه بعد از رفتن به کما، فوت کردند.

 

معصومه وافری در خصوص زمان تشییع پیکر این بازیگر عنوان کرد: انجام امور اداری مربوط به دفن پیکر مرحوم حکمت فردا صورت خواهد گرفت و به احتمال زیاد در روز یکشنبه تشییع جنازه آن مرحوم برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه در خصوص مکان تشییع پیکر گفت: هنوز مشخص نیست اما با توجه به شرایط فعلی خانه سینما فکر می‌کنم تشییع جنازه آن مرحوم در بهشت زهرا انجام شود و با هماهنگی‌های صورت گرفته ایشان در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهند شد.

بازیگر زن ایرانی، ثریا حکمت درگذشت

ثریا حکمت با نام اصلی آذر مهدی قلی‌خانی متولد ۱۳۳۲ در خوی بود که پس از اخذ مدرک منشی‌گری از اوایل دهه ۵۰ فعالیت بازیگری‌اش را آغاز کرد که تا اواخر دهه ۸۰ ادامه داشت.

 بازیگر زن ایرانی، ثریا حکمت درگذشت

 «مرد اول»، «آپارتمان»، «فاصله»، «گزارش»، «خانه به خانه» و «خاطره‌ها» هم از جمله سریال هایی هستند که حکمت در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

 بازیگر زن ایرانی، ثریا حکمت درگذشت

 این بازیگر بیش از یک دهه بود که فعالیت بازیگری نداشت و در سال‌های اخیر با مشکلات معیشتی زیادی مواجه بود.حکمت که در اوایل سال جدید به دلیل مسمومیت دارویی به بیمارستان منتقل شده بود با بهبود نسبی شرایطش ترخیص شده بود ولی بامداد ۱۶ فروردین‌ماه به دلیل تشنج و لخته شدن خون بار دیگر به بیمارستان منتقل شد و به کما رفت.