پارس ناز پورتال

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند 

بازی های معروفی که می توانند شما را ساعت ها پای کامپیوتر بنشانند تا مدت های زیادی را با هیجان کامل بازی کنید. تا جایی که به خاطر دارم، صنعت بازی سازی تا جایی که با سخت افزار رایانه در ارتباط باشد، در یک مسیر صعودی منظم و ثابت در بهبود کارایی بوده و به همین نسبت هم شاهد افزایش سیستم

 

مورد نیاز بازی‌ها بوده‌ایم. امروزه تعدادِ چیزهایی که می‌توانند سخت افزار رایانه شما را به نقطه شکست و حتی گاهی فراتر برده و به عبارتی رایانه شما را ذوب کنند! یکی از این موارد بازی‌ها هستند که درجدیدترین مجموعه مقالات مربوط به رایانه های شخصی قصد داریم 12 بازی PC که رایانه های شما را ذوب خواهند کرد، معرفی کنیم.

 

معرفی 12 بازی PC که رایانه های شما را ذوب خواهد کرد 

واقعا فرقی نمی‌کند که چقدر پول یا سخت افزار برای رفع این مشکل خرج کنید، چرا که یک سال بعد، همیشه محصولات جدیدتر، تکنولوژی‌های پیشرفته‌ و قابلیت‌های تازه به بازار عرضه می‌شوند. البته ممکن است فکر کنید نهایتا می‌توان با جمع آوری رایانه‌ای به ارزش 20 میلیون تومان تمامی این محدودیت‌ها را کنار زده و تمامی بازی‌ها را در وضوح تصویر 4K و بالاترین تنظیمات با بهترین نرخ فریم تجربه کنید.

 

البته قبول دارم بیشتر اوقات با سیستمی با این ارزش از پس این کار بر می‌آیید، اما باز هم بازی‌هایی وجود دارند که برای اجرایشان در بهترین کیفیت ممکن همین سیستم‌ها هم کم آورده و می‌توان گفت هنوز هم برای تجربه آن‌ها در بالاترین تنظیمات سخت افزاری طراحی نشده است.

 

بنابراین سوالی که به وجود میآید این است که این بازی‌ها چه هستند که می‌توانند قدرتمندترین رایانه های شخصی را هم به زانو در بیاورند و چه چیزی در آن‌ها وجود دارد که به انرژی و قدرت بسیار زیادی نیازمند هستند؟ پیش از بررسی و معرفی این بازی‌ها بایستی خاطرنشان کرد تمامی بازی‌ها حاضر در فهرست در وضوح تصویر 2560×1440 و بیشتر آن‌ها*

 

در بالاترین کیفیت ممکن در سیستمی مجهز به کارت گرافیک GTX 1080 که همراه با پردازنده i7-6800K که در فرکانس 4.2 گیگاهرتز فعالیت می‌کند، تست شده‌اند. تنظیمات و سیستم ارایه شده از بهترین‌ها کمی فاصله دارند، اما اجرای بازی‌های فهرست در وضوح تصویر 4K کارایی را نصف می‌کند و همان طور که در ادامه مشاهده خواهید کرد، تمامی بازی‌ها در گرفتن نرخ فریم 60 با سیستم بالا شکست می‌خورند.

 

*برخی از تنظیمات مانند SSAA و حتا MSAA در بازی‌های مشخص، قدرت بسیار زیادی را طلب می‌کنند که امکان فعالسازی آن‌ها وجود ندارد. برای مثال فعالسازی SSAA معادل است با دوبرابر کردن یا چهاربرابر کردن تعداد پیکسل‌های رندر شده که سیستم‌های قدرتمندتر از سیستم بالا را هم ذوب خواهد کرد.

 

12. Crysis (محصول سال 2007)

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

انجین: کرای انجین 1

تنظیمات تست شده:  2560×1440 very high 4xAA

کمترین نرخ فریم: 33

نرخ متوسط فریم: 72

 

کرایسیس اولین بازی نیست که سیستم‌های قدرتمند را با سیستم موردنیازش مجازات می‌کند، بلکه بازی است که الگوری رفتاری (meme) آن پس گذشت نزدیک به 10 سال همچنان ادامه دارد: «این سوپرکامپیوترِ 20 بیلیون دلاری سریعه… ولی میتونه کرایسیس رو اجرا کنه؟» یا «LPC سریعه،

 

ولی میتونه کرایسیس رو اجرا کنه؟» و غیره… در هر صورت این بازی را از دوران بازنشتگی خارج کردیم تا ببینم که عملکردش روی سیستم‌های مدرن چطور است. منتظر مشاهده یک کارایی مناسب بودیم، اما نه داریورها، نه ویندوز 10 و نه خود بازی هیچ اهمیتی نمی‌دهند که 10 سال از ساخت بازی گذشته است.

 

کرایسیس همچنان هم قاتل بی رحم سخت افزار بوده و حتی در سیستم‌های قدرتمند جدید هم نمی‌توان در بالاترین تنظیمات آن را تجربه کرد. بازی در متوسط فریم 60 اجرا می‌شود، اما گاهی اوقات تا 30 فریم کنسولی هم افت می‌کند.

 

در سال 2007، اجرای بازی کرایسیس در بالاترین تنظیمات نیاز به سیستم قدرتمند نداشت، بلکه عملا غیرممکن بود. هیچ سیستمی در آن دوره وجود نداشت که بتواند بدون کاهش بسیاری از تنظیمات گرافیکی بازی را با نرخ فریم بیش از 60 اجرا کند. مشکل چه بود؟

 

کراسیس از چندین تکنیک بسیار پیشرفته رندر بهره می‌برد و اولین بازی بود که API دایرکت ایکس 10 در آن بکار رفته بود. ترکیب الگوریتم‌ها و یک API جدید به این معنا بود که مرزهای تکنولوژی به روشی گسرتش پیدا کرد که سخت افزارها آمادگی لازم برای رسیدگی به آن را نداشتند.

 

البته بله، پیاده سازی بازی هم بهینه نبود. Crysis Warhead و Crysis 2 پس از نسخه اول به طور قابل توجهی سیستم موردنیازشان را بدون افت قابل توجهی در کیفیت کاهش دادند؛ در حالی که Crysis 3 به عملیات تخریب سیستم‌ها ادامه دارد. با این وجود هیچ یک از ادامه‌های مجموعه نتواستند آن طوری که کرایسیس اولیه سخت افزارها را به چالش کشید، این کار را ادامه دهند.

 

11. Hitman (محصول سال 2016)

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

انجین: گلیشر 2

تنظیمات تست شده: 2560×1440 max (no SSAA)

کمترین نرخ فریم: 57

نرخ متوسط فریم: 81

 

هیتمن آنگونه که دیگر اعضای حاضر در فهرست سیستم شما را به چالش کشیده و مجازات می‌کنند نیست، اما کافیست تنظیمات را به بالاترین حد ببرید تا وضعیت متلاطم بازی را دیده و زوزه کشیدن سیستم خود را بشنوید. (تازه بدون فعال سازی تکنیک supersample antialiasing یا همان SSAA)

 

برای اجرای خوب بازی فقط مجهز بودن به یک کارت گرافیک خوب کافی نیست، به خصوص اگر قصد گرفتن نرخ فریم بیشتر را داشته باشید. شما به یک CPU قدرتمند مجهز به چندین هسته نیاز دارید و سپس برای بهره بردن کامل از قدرت هسته‌های پردازنده بایستی بازی را در حالت دایرکت ایکس 12 اجرا کنید.

 

از آن جایی که روند بازی هیتمن مانند دیگر بازی‌ها سریع نیست، کاهش نرخ فریم بازی در برخی مواقع آن قدر هم روی اعصاب نمی‌رود و همچنین تجربه بازی در تنظیمات پایین‌تر کارایی بازی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. با این حال حداقل کارت گرافیکی که برای نگه داشتن بازی

 

در نرخ فریم 60 و وضوح تصویر 1080 در بالاترین تنظیمات نیاز دارید مدل GTX 980/1060 یا RX 470 است. در حالی که کارت گرافیک GTX 1080 در وضوح تصویر 1440p به خوبی بازی را اجرا می‌کند.

 

10. Grand Theft Auto V (محصول سال 2015)

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

انجین: Rage

تنظیمات تست شده: 2560×1440 max + advanced

کمترین نرخ فریم: 43

نرخ متوسط فریم: 64

 

مجموعه Grand Theft Auto همیشه به عنوان فرنچایزی که سیستم شما را به زانو در بیاورد شناخته نمی‌شود. در جدیدترین نسخه مجموعه یعنی GTA 5 هم می‌توانید کیفیت جلوه‌های بصریاش را به طور قابل توجهی کاهش دهید و نرخ فریم بهتری را دریافت کنید. اما در صورتی که قصد تجربه بازی در بالاترین کیفیت را دارید،

 

استودیو راکستار قابلیت‌های اضافی بسیاری را برای شما قرار داده که می‌توانند حسابی از کارت گرافیک شما کار بکشند. جدا از اینکه برای انجام تست تمامی تنظیمات گرافیکی در بالاترین سطح قرار داشتند، تنظیمات مخصوص انویدیا مانند PCSS (مخفف کلمه percentage closer soft shadows یا درصد نزدیک تر سایه نرم)، 4xMSAA و تمامی تنظیمات پیشرفته بازی هم در بالاترین سطح قرار داشتند.

 

به این ترتیب نرخ فریم بازی به 60 کاهش پیدا کرده و گاهی شاهد افت آن به زیر این مقدار هم بودیم که تازه به بیش از 4GB حافظه VRAM احتیاج داشت؛ نکته‌ای چشمگیر برای بازی که در سخت افزاری مشابه و تنظیمات گرافیکی متوسط، نرخ فریم 200 را ارایه می‌دهد.

 

استفاده از چندین کارت گرافیک هم در پیشرفت کارایی تاثیر دارد، بنابراین فقط با سیستمی مجهز به چندین کارت گرافیک قدرتمند می‌توانید بازی را در وضوح تصویر 4K و بالاترین تنظیمات به راحتی اجرا کنید.

 

9. Battlefield 1 (محصول سال 2016)

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

انجین: فراست بایت 3

تنظیمات تست شده: 2560×1440 ultra

کمترین نرخ فریم: 89

نرخ متوسط فریم: 115

 

Battlefield 1 جدا از اینکه جلوه‌های بصری فوق العاده‌ای دارد، از بهینه سازی بسیار عالی برخوردار بوده و در انواع زیادی از کارت‌های گرافیک به خوبی اجرا می‌شود، با وجود اینکه بخش تکنفره بازی آنقدرا خواستار قدرت نیست، بخش چندنفره یک قاتل پردازنده به تمام عیار است.

 

در بیشتر بازی‌ها یک پردازنده Core i5 به راحتی می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند، اما در Battlefield 1 که 64 بازیکن در حال نبرد با یکدیگر هستند، شاهد کاهش 30 درصدی نرخ فریم در مقایسه میان یک پردازنده 6 هسته i7-5930K با فرکانس 4.2 گیگاهرتز و یک پردازنده 4 هسته i5-4690 با فرکانس 3.9 گیگاهرتز بودیم.

 

در این شرایط کارایی بازی همچنان هم متوسط فریم 80 را ارایه می‌دهد، اما منتظر کاهش فریم بازی به زیر عدد 60 در سکانس‌های شلوغ باشید.Battlefield 1 یکی از بازی‌هایی است که تفاوت یک پردازنده Core i5 و Core i7 را به نمایش می‌گذارد و در فهرست معدود عناوین این چنینی جای می‌گیرد.

 

در نظر داشته باشید که بازی‌های Battlefield 4 و Star Wars: Battlefront هم از انجین مشابه استفاده می‌کنند، اما به اندازه نسخه جدید خواستار قدرت بیشتر نیستند

 

8. Far Cry Primal

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

انجین: دنیا

تنظیمات تست شده: 2560×1440 ultra + HD textures

کمترین نرخ فریم: 56

نرخ متوسط فریم: 76

 

با وجود اینکه این بازی هم مانند بازی بعدی فهرست از سوی یک ناشر یعنی یوبی سافت منتشر شده است، Far Cry Primal از یک انجین متفاوت نسبت به The Division (مورد پایین را بررسی کنید) استفاده می‌کند. بازی همچنین از تکنولوژی‌های مخصوص به انویدیا استفاده کرده و در نتیجه بازی است

 

که قدرت کمتری را طلب می‌کند. هر چند به این معنا نیست که بازی قرار است روی هر کارت گرافیکی بسیار عالی اجرا شود. در حالی که بسته بافت‌های HD بازی روی سیستم مجهز به کارت گرافیک GTX 1080 نصب شده بود، شاهد نرخ فریم بیش از 60 بودیم. در صورتی که به نمایشگر مجهز به تکنولوژی

 

FreeSync یا G-Sync و ترجیحا نرخ تازه سازی 144 هرتز و وضوح تصویر 1440p دسترسی دارید، جای هیچ مشکلی نیست! چرا که حتی کارت گرافیک قدرتمندی مانند Fury X هم توانایی اجرای بازی در نرخ فریم 60 را با تکنولوژی‌های بالا ندارد و تنها سیستم‌های مجهز به چندین کارت گرافیک هستند که می‌توانند شما را به وضوح تصویر 4K برسانند.

 

7. The Division (محصول سال 2016)

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

انجین: Snowdrop

تنظیمات تست شده: 2560×1440 max HBAO+ HFTS SMAA

کمترین نرخ فریم: 36

نرخ متوسط فریم: 54

 

بازی The Division مجهز به تکنولوژی‌هایی مانند dynamic lighting، reflections، parallax mapping و contact shadows بوده و این تکنولوژی‌ها با ویژگی‌های GameWorks انویدیا مانند HBAO+ و HFTS (مخفف Hybrid Frustum Traced Shadows یا ترسیم سایه ذررات ترکیبی، نمونه پیشرفته تکنولوژی PCSS) ترکیب شده‌اند. بنابراین به طور معمول بازی در تنظیمات گرافیکی ultra تست شده،

 

اما مواردی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را حتی در سطوح بالاتر هم قرار داد.برای این تست، تنظیمات بازی در بالاترین سطح ممکن قرار دارند که از برخی تنظیمات می‌توان به object rendering distance، SMAA، HFTS shadows و HBAO+ ambient occlusion اشاره کرد. کارت گرافیک GTX 1080 موفق به کسب متوسط فریم 69 و کمترین فریم 46 شد.

 

اما اضافه کردن دیگر تنظیمات گرافیکی کارایی بازی را حدود 20 درصد کاهش خواهد داد. در بالاترین کیفیت تصویری ممکن، The Division به یکی از آن بازی‌هایی تبدیل می‌شود که سیستم شما را ذوب خواهد کرد. با این حال برای تکمیل فرایند ذوب کردن قطعات سیستم بایستی به یک کارت گرافیک انویدیا مجهز باشید تا بتوانید تنظیماتی مانند HFTS را فعال کنید.

 

6. The Witcher 3 (محصول سال 2015)

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

انجین: رد انجین 3

تنظیمات تست شده: + 2560×1440 ultra w/ HBAO

کمترین نرخ فریم: 40

نرخ متوسط فریم: 53

 

بسیاری از مردم در هنگام انتشار این بازی بی نظیر از سازندگان نسبت به اینکه کیفیت گرافیک نسخه نهایی با تریلرها متفاوت است شکایت کردند. اما این کار احتمالا به دلیل متعادل کردن کارایی بازی با کیفیت جلوه‌های بصری انجام گرفته است. نکته مهم اینکه بازی همچنان هم قدرت بسیار فراوانی را تقاضا می‌کند،

 

به خصوص اگر تکنولوژی HairWorks را فعال کنید و بقیه تنظیمات را روی بالاترین حالت قرار دهید؛ کاری که در این تست انجام شده است. به این ترتیب شاهد کاهش کارایی 25 درصدی بازی نسبت به تست معمولی (بدون HairWorks و HBAO+) هستیم و کارت گرافیک بسیار قدرتمند GTX 1080 توانایی اجرای بازی در نرخ فریم بالای 60 را نخواهد داشت و افت شدیدی را شاهد خواهیم بود.

 

نکته جالبتر اینکه اگر از چندین کارت گرافیک به صورت SLI استفاده کنید، تکنولوژی anti-aliasing داخل بازی که FXAA است با مشکلات بسیار جدی مواجه می‌شود، بنابراین بهتر است این تنظیمات را داخل بازی غیرفعال کنید و از درایور انویدیا تکنیک FXAA را برای بازی فعال کنید.

 

هنگامی که این کار را انجام دهید، یک کارت گرافیک ثانویه می‌تواند کارایی بازی را تا حدود 75 درصد افزایش دهد. به این معنا که GTX 1080 SLI تقریبا برای اجرای بازی در وضوح تصویر 4K و بالاترین تنظیمات در نرخ فریم 60 کاقی خواهد بود.

 

5. Ark Survival Evolved (نسخه Early Access سال 2015)

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

انجین: آنریل انجین 4

تنظیمات تست شده: 2560×1440 epic

کمترین نرخ فریم: 20

نرخ متوسط فریم: 30

 

خب قبوله که Ark همچنان در مرحله Early Access قرار داره، اما قرار بود که تا پایان سال جاری نسخه نهایی آن منتشر شود. مدت زمانی بسیار زیادی می‌شود که بسیاری از بازیکنان و علاقه مندان به این عنوان امیدوار بودند که کارایی بازی بهبود پیدا کند، اما فعلا خبری از این حرف‌ها نیست

 

و بازی از رو به رو به سخت افزار شما خنجر زده، سپس با یک دایناسور غول پیکر از روی جنازه کارت گرافیک بخت برگشته عبور خواهد کرد. با استفاده از تنظیمات گرافیکی «epic»، با سیستم بسیار قدرتمند مورد استفاده تنها موفق به دریافت نرخ فریم 30 خواهیم شد؛ آن هم به سختی،

 

بنابراین فکر اجرای بازی در نرخ فریم 60 را از کله خود خارج کنید. فرقی هم نمی‌کند که به یک ابجکت بی کیفیت نگاه کنید یا گستره وسیعی از جزیره را نظاره گر باشید. Ark Survival Evolved به بدترین شکلی که فکرش را بکنید اجرا خواهد شد، شاید فکر کنید کاهش تنظیمات گرافیکی و وضوح تصویری دردی به حال شما دوا کند، اما در تنظیمات 1440p medium هم نرخ فریم بازی به سختی در 60 قرار دارد.

 

در سال گذشته صحبت‌هایی در رابطه با دریافت یک افزونه دایرکت ایکس 12 برای Ark به گوش می‌رسید تا کارایی بازی را بهبود بخشد و ممکن است هنوز هم این افزونه در دست ساخت باشد. اما با توجه به وضعیت بسیار داغون کارایی بازی، یک افزونه دایرکت ایکس 12 که هیچ،

 

بازسازی تمامی ابجکت‌های بازی هم دردی به حال این عنوان دوا نخواهد کرد. بنابراین اگر به سیستم درست و درمانی دسترسی ندارید (حداقل 1080/1070 یا Nano/Fury X) یا یک افزونه که بتواند کارایی بازی را بهبود بخشد، یا دور این بازی را خط بکشید یا به 30 فریم کنسولی با گرافیکی کمی بالاتر از کنسول بسنده کنید.

 

4. Rise of the Tomb Raider (محصول سال 2015)

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

انجین: Foundation

تنظیمات تست شده: 2560×1440 max + VXAO + SMAA

کمترین نرخ فریم: 44

نرخ متوسط فریم: 55

 

در صورتی که دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که بیشتر عناوین حاضر در این فهرست عناوین مورد حمایت شرکت انویدیا هستند که از کتابخانه تکنولوژی‌های GameWorks استفاده می‌کنند. شاید فکر کنید که GameWorks یکی از دلایلی است که بازی‌ها به طرز بسیار ضعیفی بهینه می‌شوند که تا حدودی بسیار درست هم است

 

و شرکت انویدیا با این تکنولوژی‌ها موجب نابودی بسیاری از بازی‌ها در زمینه کارایی روی رایانه های شخصی به خصوص کارت گرافیک‌های AMD شده است. جدا از یکسری تئوری توطئه که البته مدرکی برای اثبات آن‌ها به جز چند مورد وجود ندارد، GameWorks کتابخانه افکت‌های گرافیکی است

 

که انویدیا خلق کرده و برخی از آن‌ها طراحی شده‌اند تا چیزهایی را به نمایش بگذارند که شاید تا چندین سال آینده هم شاهد استفاده آن‌ها در بازی‌ها به طور گسترده نباشیم. یکی از همین موارد به تکنولوژی‌های به کار رفته در بازی Rise of the Tomb Raider یعنی VXAO و voxel ambient occlusion مربوط می‌شود

 

که نسل بعدی تکنولوژی‌های کیفیت سایه محیطی است و به نوعی نسل جدید تکنولوژی HBAO+ محسوب می‌شود؛ HBAO+ که هنوز حتی در کارت گرافیک‌های سطح بالا هم رایج نیست و مشکلات فراوانی در رندر آن‌ها وجود دارد.

 

مشکل بزرگ دیگری که با این تکنولوژی‌ها وجود دارد این است که رندر آن‌ها با وجود اینکه به منابع و قدرت بسیار فراوانی نیاز دارد، از دیدگاه بصری تفاوت چندانی با تکنولوژی‌های معمولی نسل حاضر ندارد و اگر نگاهی هم به ویدیوها و تصاویر مقایسه این موارد بیاندازید متوجه تفاوت چشمگیری نخواهید شد.

 

حتی در برخی موارد مانند همین تفاوت HBAO+ و VXAO تنها چیزی که به نظر می‌رسد این است که VXAO فیلتر روشنتری دارد و کمی هم درخشان شده است؛ موردی که حتی نمی‌توان گفت از HBAO+ بهتر است. جدا از این موارد که صرفا تبدیل به ابزارهای تبلیغاتی بی ارزش انویدیا شده‌اند و به جای کمک کردن

 

به کارایی و اجرای بهتر بازی، تجربه آن را برای بسیار از بازیکنان دچار مشکل می‌کنند، Rise of the Tomb Raider بدون این موارد هم بازی است که متقاضی منابع فراوانی بوده و فقط فعال کردن همان VXAO موجب کاهش کارایی 20 درصدی بازی خواهد شد!

 

موردی که موجب می‌شود کارت گرافیک GTX 1080 که ساخته خود شرکت انویدیا است از اجرای بازی در نرخ فریم 60 باز بماند. نکته دیگر اینکه VXAO تنها روی کارت‌های پاسکال و معماری Maxwell 2.0 جواب داده و حتی روی دایرکت ایکس 11 هم اجرا نمی‌شود.

 

3. Ashes of the Singularity (محصول سال 2016)

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

انجین: Nitrous

تنظیمات تست شده: 2560×1440 max

کمترین نرخ فریم: 24

نرخ متوسط فریم: 37

 

Nitrous که در ابتدا برای یک تک دمو Star Swarm طراحی شده بود تا مزایای APIهای سطح پایین (در آن زمان Mantle شرکت AMD) را به نمایش گذارد، هم اکنون به عنوان انجین Nitrous شناخته شده و سپس برای دایرکت ایکس 12 هم پورت شد

 

و تبدیل به یک بازی استراتژی هم زمان به نام Ashes of the Singularity گردید که می‌تواند صدها نیرو را به طور هم زمان در تصویر نمایش دهد. در حالت دایرکت ایکس 11، تعداد draw callها موجب به وجود آمدن مشکلات شدید در تنظیمات maximum خواهد شد، در حالی که تنظیمات پایینتر کمک خواهند کرد، Ashes of the Singularity حتی در تنظیمات standard و وضوح تصویر 1080p هم سیستم شما را مجازات خواهد کرد.

 

برای این تست به یک سطح بالاتر رفته شده و بالاترین تنظیمات گرافیکی بعلاوه بهترین تنظیمات AA، terrain object quality، hadow quality و texture quality فعال شده‌اند. به این ترتیب شاهد دومین بازی با کمترین نرخ فریم در کارت گرافیک 1080 هستیم که در این مقاله تست شده‌اند

 

(بعد از Ark)، البته این مورد با توجه به سبک بازی بسیار قابل تحملتر است نسبت به یک بازی تیرانداز اول شخص و اما نکته جالب در این بخش اینکه حتی با یک پردازنده 6 هسته اورکلاک شده، به نظر می‌رسد پردازش بازی در تنگنا شدید قرار دارد. در مجموع اگر قصد تجربه این بازی را هم دارید،

 

به فکر تنظیمات پایین‌تر باشد و شاهد خواهید بود که بیشتر سیستم‌ها از پس بازی بر خواهند آمد. یک کارت گرافیک GTX 1050 در وضوح تصویر 1080p و کیفیت standard نرخ متوسط فریم 36 را ارایه می‌دهد.

 

2. ArmA 3 (محصول سال 2013)

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

انجین: Real Virtuality 4

تنظیمات تست شده: 2560×1440 max 4xMSAA

کمترین نرخ فریم: 22

نرخ متوسط فریم: 42

 

شرکت Bohemia Interactive به ساختن عناوین شبیه ساز نظامی کاملا واقع گرایانه شهرت دارد و تمامی جنگ افزارهای نظامی و نقشه‌های بسیار عظیم به کار رفته در عناوین این شرکت به این معناست که به یک سیستم بسیار قدرتمند احتیاج خواهید داشت. ArmA 3 در میان PC بازان به قاتل سیستم معروف است

 

و اگر پردازنده قدرتمندی مانند سری core i7 داشته باشید در این بازی تا حدودی به کارتان خواهد آمد. بخش تکنفره بازی مشکل چندانی ندارد، اما مانند بازی Battlefield 1 کافی است پای خود را به بخش چندنفره بگذارید تا با سطح جدیدی از ابزار کشتار رایانه آشنا شوید. در حالی که کارایی بازی با سیستم

 

تست مقاله به راحتی حدود 80 فریم در بخش تکنفره است، وارد یک سرور با 80 بازیکن در جزیزه Stratis که تازه حدود 30 کلیومتر مربع مساحت دارد وارد شوید تا دریافت نرخ فریم 40 هم تبدیل به چالش شود و با نرخ فریم 20 هنگام نبردهای عظیم به بازی بپردازید. پایین آوردن تنظیمات به شما کمک خواهد کرد،

 

اما به نظر می‌رسد بخش چندنفره ArmA 3 قصد اجرای بهتر را ندارد و حتی کاهش تنظیمات گرافیکی بازی به پایینترین سطح ممکن هم دردی را دوا نخواهد کرد و به سختی می‌توانید به نرخ فریم 60 برسید.

 

1. Deus Ex: Mankind Divided (محصول سال 2016)

برترین گیم های PC شما را پای کامپیوتر می نشاند

انجین: Dawn

تنظیمات تست شده: 2560×1440 ultra بدون AA

کمترین نرخ فریم: 40*

نرخ متوسط فریم: 50*

 

و اما این شما و این هم پادشاه این مقاله و قاتل اعظم سیستم‌های شما. انتخاب تنظیمات گرافیکی ultra در بازی Deus Ex: Mankind Divided موجب می‌شود کارت گرافیک شما از جای خود در آمده و به تکه‌هایی به اندازه تعداد پیکسل‌های روی نمایشگرتان تقسیم شود. خب، شوخی کردم

 

 اما به هر حال بازی می‌تواند سریعترین کارت‌های گرافیکی را هم در بالاترین تنظیمات و وضوح تصویر 1440p به راحتی شکست دهد. تازه بدون فعالسازی 4xMSAA (* فعالسازی 4xMSAA در بازی موجب کاهش کارایی 50 درصدی بازی می‌شود، به این معنا که یک کارت گرافیک GTX 1080 کمترین نرخ فریم 20 و نرخ متوسط فریم 25 را ارایه خواهد داد). فعلا فکر وضوح تصویر 4K و ultra را از سر خود بیرون کنید

 

که همین یک مورد می‌تواند نرخ فریم تک رقمی را برای شما به دنبال داشته باشد. ممکن است چندین کارت گرافیک Titan X در حالت SLI بتوانند بازی را بالای 30 فریم در تنظمیات ultra به همراه 4xMSAA در وضوح تصویر 4K ارایه دهند. با این حال برخلاف Ark، بازی در تنظیمات بالا بسیار زیبا به نظر می‌رسد و فقط به دلیل بالا و پایین بردن ارقام و فعالسازی چند تکنولوژی شاهد کاهش نرخ فریم نخواهیم بود.

 

و اما سرنخ اصلی به قتل رسیدن کارت گرافیک‌ها توسط Deus Ex: Mankind Divided به تنظیمات گرافیکی مدرن بازی باز می‌گردد. مواردی مانند Dynamic lighting، screenspace reflections، tessellation، volumetric lighting، subsurface scattering، cloth physics، parallax occlusion mapping و hyperbolic refractions از این تنظیمات هستند. خوشبختانه شما می‌توانید

 

به راحتی بسیاری از این تنظیمات را غیرفعال کنید و شاهد بهبود کارایی بازی باشید. تازه بسیاری از همین موارد هم تفاوت چندانی در وضعیت ظاهر بازی ندارند. با این وجود حتی در پایینترین تنظیمات گرافیکی ممکن در یک GTX 1080، بازی Deus Ex: Mankind Divided موفق به ارایه کمترین

 

نرخ فریم 97 و نرخ متوسط فریم 128 می‌شود. کارت گرافیک GTX 1080 سه برابر کارت گرافیک GTX 1050 سریعتر است، بنابراین کارت گرافیک‌های اقتصادی مانند GTX 1050 بازی را در این تنظیمات حدود 40 فریم اجرا خواهد کرد. استفاده از تکنولوژی و سخت افزار به صورتی که حتی قدرتمندین کارت‌های گرافیکی هم به گل می‌نشینند؛

 

 می‌توان نتیجه گیری کرد که Deus Ex: Mankind Divided بدون شک کراسیس سال 2016 است. عنوانی که شاید پنج سال بعد، سخت افزاری پیدا شود که بتواند آن را شکست دهد.و اما در پایان نقل قولی از نویسنده این مقاله آقای جراد والتون (Jarred Walton) را می‌خوانیم که نکات جالبی در آن نهفته است:

 

اینکه یک بازی رایانه شخصی من را به محدودیت رساند و مجبورم کرد که آن را ارتقا دهم اتفاق جدیدی نیست. برای من همه این قضایا از زمانی شروع شد که Wing Commander را روی یک 286 12MHz اجرا کردم. اولین رایانه شخصی که من خریدم کمتر از 6 ماه سن داشت هنگامی که این بازی منتشر شد

 

و من یافتم که پردازنده 16 بیتی من کاری که یک پردازنده 386 مدل 32 بیتی می‌کند را نمی‌کند. در آن زمان مشکل EMS یا Expanded Memory بود. من پردازنده همچنان جدید 286 خود را فروختم و با پرداخت 500 دلار دیگر قدرتمندترین 386 ممکن در آن زمان (33 مگاهرتز) را خریداری کردم

 

و حافظه RAM را هم در همین پروسه دو برابر کردم. در آن زمان 486 هم در دسترس بود، اما به بودجه یک نوجوان 17 ساله نمی‌خورد، مثل این بود که الان بروید یک Core i7-6950X را به قیمت 1650 دلار خریداری کنید.

 

چیزی که فکر کردن به آن دیوانه وار است، با وجود اینکه 30 سال از آن زمان می‌گذرد و پردازنده 6 هسته i7 من حدود 100 هزار برابر 286 12 مگاهرتزی قدیمی من قدرتمندتر است. قانون مور ممکن است مرده باشد، اما 10 سال بعد هم شاهد سیستم‌های قدرتمندی نسبت به چیزی که الان داریم خواهیم بود که مجموعه دیگری از بازی‌های متقاضی منابع بسیار بالا را به وجود خواهند آورد.

 

گیم شات