پارس ناز پورتال

تغییرات خواب کودکان از سن 15 ماهگی

تغییرات خواب کودکان از سن 15 ماهگی

تغییرات خواب کودکان از سن 15 ماهگی 

کودکان از سن 15 تا 18 ماهگی دچار تغییرات در روند خواب می شوند که امری طبیعی هست و مادران بهتر هست نسبت به آن با خبر باشند. الگوی خواب اکثر بچه‌ها بین یک سال و سه ماهگی تا وقتی یک سال و نیمه شوند عوض می شود. مثلا از دو بار خوابیدن در طول روز به یک‌بار کاهش پیدا میکند. بنابراین باید نسبت به این مسئله با خبر شوید تا بتوانید خوابشان را مدیریت کنید.

 

ساعت خواب؛ گذشته از دو بعد از ظهر
اگر بگذارید فرزندتان در طول روز چندان بخوابد، شب‌ها به اندازه‌ي کافی خسته نمیشود و راحت به خواب نمیرود. خواب فرزندتان را به حداکثر سه ساعت در طول روز محدود کنید. ضمنا به دلیل داشته باشید خواب بعد از ساعت دو بعد از ظهر ممنوع هست مگر این که نشود جلوی آن را گرفت. دلیلش هم این هست که خواب بچه‌ها در طول روز هر چقدر زودتر باشد

 

برای شب خسته‌تر می شوند. در غیر این صورت بچه‌اي که ساعت سه بعد از ظهر بخوابد و پنج عصر بیدار شود، نمیتواند ساعت هشت شب توی تختش باشد و خمیازه بکشد!

 

جایشان را عوض نکنید
جای خواب بچه‌ها را عوض نکنید و بگذارید تختشان باشد که آن‌ها را یاد خوابیدن می‌اندازد. نگذارید روی مبل، روی زمین یا در تخت شما به خواب بروند و به خوابیدن در جایی به جز تختشان عادت کنند.

 

سن تعویض تخت
خیلی از والدین فکر میکنند سن عوض کردن تخت بچه‌ها دو سالگی هست و بعد از این میتوانند آن‌ها را داخل تخت بچه‌هاي بزرگتر بگذارند؛ تختی که حفاظ ندارد اما اشتباه می کنند. کافی هست خودتان را جای بچه‌ي دو ساله‌تان قرار دهید تا متوجه شوید عوض کردن تخت او به معنی دزدیدن بهشت از اوست! تا زمانی که فرزند خردسالتان یاد نگرفته

 

از میله‌هاي تختش بالا برود و دردسر ایجاد کند تخت وی را عوض نکنید و این سن معمولا سه سالگی هست. بنابراین میتوانید تا سه سالگی دست نگه دارید.

 

هیجان زده‌اش نکنید
 به گزارش پارس ناز قلقلک دادن بچه‌ها و سر به سر گذاشتنشان حتما برای پدر و مادر شیرین هست، اما اینکار از یک ساعت گذشته از ساعت خواب کودک ممنوع هست. این ساعت را به فعالیت‌هاي آرامش بخش اختصاص دهید. برای فرزندتان کتاب بخوانید، آهنگ ملایم بگذارید یا حتی خودتان برایش ترانه زمزمه کنید. وی را آن قدر آرام کنید تا بتواند سر ساعت، با آرامش پا به دنیای رویاها بگذارد.

 

قانون بگذارید
برخی از بچه‌ها بعد از این که تخت حفاظ‌‌دارشان عوض می شود، ممکن هست چند روزی بد خواب شوند، هر ‌از ‌گاهی توی منزل راه بیفتند و یا به اتاق شما بیایند. هر زمان که این اتفاق می‌افتد اول مطمئن شوید حال فرزندتان مفید هست و مشکلی ندارد. بعد بلافاصله وی را تا اتاقش همراهی کنید و توی تخت بخوابانید. در عین حال می توانید قانونی بگذارید که به او اجازه نمیدهد برای پیدا کردن شما از تختش بیرون بیاید، اما اگر کاری داشت میتواند صدایتان بزند.