پارس ناز پورتال

جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

جشن تولد برای بازیگران و افراد سرشناس دنیا در این هفته را برای شما نقل می کنیم تا بهانه ای باشد برای نوشتن بیوگرافی از این ستاره ها. طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از اد شیران بگیرید تا ویکند. در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

 

اد شیران 26 ساله شد
ادوارد کریستوفر “اد” شیران (Ed Sheeran) زاده 17 فوریه 1991، خواننده و ترانه‌سرای انگلیسی است که در هبدن بریج، وست یورکشایر به دنیا آمد و در فرملینگام سافک بزرگ شد. از سن 18 سالگی به عنوان دانشجوی مقطع لیسانس در آکادمی موسیقی معاصر در گیلفورد حضور پیدا کرد و در ابتدای سال 2011، آلبوم طولانی

 

«شماره 5- پروژۀ همکاری» را به طور مستقل منتشر کرد که توجه التون جان و جیمی فاکس را جلب کرد. پس از امضای قرارداد با اسایلم رکوردز، اولین آلبومش با نام + (جمع) در سپتامبر 2011 منتشر شد و از آن تاریخ هفت بار در بریتانیا گواهی ضبط موسیقی پلاتین گرفته است. تک آهنگ The A Teamدر این آلبوم جایزۀ بهترین ترانه آیوور نوولو را برای موسیقی و ترانه دریافت کرد. شیران در سال 2012 جایزۀ بریت بهترین هنرمند سولوی مرد بریتانیایی را دریافت کرد.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

محبوبیت شیران در خارج از کشور در سال 2012 شروع شد. در ایالات متحده، او به عنوان مهمان در چهارمین آلبوم استودیویی تیلور سوییفت، یعنی Red، ظاهر شد. The A Team در مراسم جایزه های گرمی سال 2013 نامزد ترانۀ سال شد که این آهنگ را با التون جان اجرا کرد.

 

دومین آلبوم استودیویی او، × (ضرب)، در ژوئن 2014 منتشر شد. در انگلیس و آمریکا آهنگ شمارۀ یک شد. در 2015، این آلبوم جایزۀ fvdj را برای آلبوم سال و جایزۀ آیوور نوولو را برای ترانه سرای سال نصیب او کرد. شیران برای تک آهنگ Thinking Out Loud در این آلبوم، در مراسم گرمی سال 2016 دو جایزه دریافت کرد، یکی برای ترانۀ سال و دیگری بهترین اجرای تک نفرۀ پاپ.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

سومین آلبوم شیران، ÷ (تقسیم) در مارس 2017 منتشر خواهد شد. دو ترانۀ آغازین این آلبوم با نامهای Shape of You و Castle on the Hill، در ژانویۀ 2017 منتشر شدند و در چند کشور، از جمله انگلیس، استرالیا و آلمان دو آهنگ اول جدول شدند و رکورد شکستند. او همچنین اولین هنرمندی بود که در آمریکا، همزمان دو آهنگ در صدر جدول داشت. او در سال 2017 در لیست تأثیرگذارترین مردم در بریتانیا قرار گرفت.

 

در ژوئن سال 2015، فوربس درآمد او را در 12 ماه گذشته 57 میلیون دلار اعلام کرد و وی را در جایگاه بیست و هفتم پر درآمد ترین افراد مشهور دنیا قرار داد. در 19 اکتبر 2015، شیرن از دانشگاه شهر سافک به خاطر تأثیر چشمگیر بر موسیقی، مدرک افتخاری دریافت کرد.

 

شیران با نینا نزبیت که در سال 2012 در موزیک ویدیوی آهنگ Drunk حضور داشت رابطه داشت که از هم جدا شدند. در ژانویه 2014 شیران با اتینا اندرلوس دوست شد که برای سرآشپز مشهور انگلیسی، جیمی الیور، کار می کند. اتینا منبع الهام شیران برای آهنگ Thinking Out Loud بوده است. این دو در فوریه 2015 از هم جدا شدند و از سپتامبر 2015 تابحال با دوست دوران دبیرستانش، چری سیبورن، دوست است. دارایی خالص اد شیران 60 میلیون دلار برآورد شده است.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفندجان تراولتا 63 ساله شد
جان جوزف تراولتا (John Travolta) زاده 18 فوریه سال 1954، بازیگر، تهیه کننده، رقصنده و خوانندۀ آمریکایی است که اولین بار در دهۀ 1970 با بازی در چند سریال و دو فیلم پرفروش «تب شنبه شب» (1977) و «گریس» (1978) شناخته شد. حرفۀ بازیگری او در سال های 1980 رو به زوال گذاشت، اما در دهۀ 90،

 

با بازی در «پالپ فیکشن یا داستان عامه پسند» (1994) بازگشت لذت بخشی را تجربه کرد و از آن پس در فیلم هایی مثل «تغییر چهره» (1997)، «اره ماهی» (2001)، «گراز های وحشی» و «اسپری مو» (هر دو در 2007) بازی کرد.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

تراولتا برای نقش آفرینی در فیلم های «تب شنبه شب» و «پالپ فیکشن» نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر شد. او تنها جایزۀ گلدن گلوب خود را برای بهترین بازیگر فیلم سینمایی موزیکال یا کمدی به خاطر بازی در «کوتوله را گیر بیاورید» دریافت کرد و روی هم رفته شش بار نامزد دریافت جایزه شد که آخرین آنها در سال 2008 بود.

 

در سال 2016، تراولتا اولین جایزۀ ساعات پربیننده اِمی را برای تهیه کنندگی فصل اول مجموعه سریال های «داستان جنایی آمریکایی» با نام «مردم در مقابل اُ جِی سیمسون» دریافت کرد و نامزد یک جایزۀ اِمی دیگر و یک جایزۀ گلدن گلوب برای ایفای نقش وکیل رابرت شاپیرو در این سریال شد.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

تراولتا در سال 1991 با کِلی پرستون بازیگر ازدواج کرد. آنها پسری به نام جت داشتند که در سال 2009 در 16 سالگی درگذشت. دختر آنها، اِلا بلو، در سال 2000 و پسر دیگرش به نام بنجامین هم در 2010 به دنیا آمدند. تراولتا و همسرش مرتب در جلسات مشاورۀ ازدواج حضور داشته اند؛ تراولتا معتقد است که این روش درمانی برای آنها مفید بوده است.

 

در سال 2009، پسر تراولتا هنگام تعطیلات کریسمس در باهاما درگذشت. گواهی مرگی که در باهاما صادر شد علت مرگ را حمله ناگهانی بیماری اعلام کرد. جت که سابقۀ حمله داشته است، بنا به گزارش از سن دو سالگی از بیماری کاوازاکی رنج می برده است. تراولتا تأیید کرد که پسرش مبتلا به اوتیسم بوده

 

و به طور منظم دچار حمله می شده است. او فوراً در ضمن شهادت به وقوع یک طرح اخاذی چند میلیون دلاری از او در مورد مرگ پسرش، اظهارات خود را علنی کرد. تراولتا، بعد از یک دادرسی اتهامات را رها کرد و به خانواده و سیستم مذهبی خود اعتماد کرد تا به کمک آنها خود را بعد از مرگ پسرش حفظ کند و حرفۀ سینمایی خود را ادامه دهد. تراولتا به یاد پسرش بنیاد جت تراولتا، سازمانی غیر انتفاعی برای کمک به کودکان با نیازهای خاص، را تأسیس کرد.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

این بنیاد به سازمان هایی مانند آکادمی رهبری اپرا وینفری، انستیتوی دستیابی به استعداد های بشری و مرکز سایمن ویزنتال کمک کرده است. وی خلبان خصوصی است و پنج هواپیما دارد، از جمله یک کانتاس بوئینگ 707-138 که به افتخار فرزندانش نام جت کلیپر اِلا را بر آن نهاده است. دارایی خالص جان تراولتا 160 میلیون دلار برآورد شده است.

 

میلی بابی براون 13 ساله شد

میلی بابی براون (Millie Bobby Brown) زاده 19 فوریه سال 2004 بازیگر و مدل انگلیسی است که به خاطر بازی در نقش ایلِون (یازده) در سریال علمی تخیلی نتفلیکس با نام «چیزهای عجیب‌تر» مشهور شد. براون در ماربلای اسپانیا از پدر و مادری انگلیسی، به نام های کلی و رابرت براون، متولد شد. پدرش مشاور املاک و مستغلات است.

 

براون سه خواهر و برادر به نام های پیج، چارلی و ایوا دارد. وقتی براون چهار ساله بود، خانواده اش به بورنموث رفتند و چهار سال بعد به اورلاندو در فلوریدا مهاجرت کردند.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

براون بازیگری را در سال 2011 و به عنوان هنرپیشۀ مهمان در سریال درام فانتزی «روزی روزگاری در سرزمین عجایب» با نقش آلیس شروع کرد. در سال 2014، در مجموعۀ درام هیجان انگیز ماوراء الطبیعه «مزاحمان» یکی از نقش های اصلی را به نام مدیسون اُدانل به عهده داشت. بعد از آن، او در درام پلیسی NCIS، طنز تلویزیونی «خانوادۀ مدرن» و سریال «آناتومی گرِی» هنرپیشۀ مهمان بود.

 

براون در سال 2016، با بازی در نقش ایلون (یازده) در سریال علمی تخیلی «چیز های عجیب‌تر» به شهرت جهانی دست یافت. برای بازی در این نقش، میلی نامزد دریافت جایزۀ انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر زن در سریال درام و به همراه همبازی هایش موفق به کسب جایزۀ انجمن بازیگران فیلم برای بهترین گروه بازیگری در سریال درام شد. بازگشت او برای فصل دوم تأیید شده است.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

براون در نوامبر 2016 در موزیک ویدیوی تک آهنگ سیگما و بِردی به نام «پیدایم کن» ظاهر شد. از نوامبر 2016 در تبلیغات بازرگانی Citigroup ظاهر شده است. در ژانویۀ 2007، حرفۀ مدلینگ خود را برای کلوین کلاین شروع کرد. ماه بعد، او با IMG Models قرارداد امضا کرد. اولین فیلم بلند براون فیلم دنباله دار «گودزیلا»، قسمت «گودزیلا: پادشاه هیولاها» خواهد بود.

 

او گفته است مثل پدر و برادرش طرفدار سرسخت تیم لیورپول است. دارایی خالص میلی بابی براون 300 هزار دلار است.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفندویکند 27 ساله شد

اِیبل مکونن تسفی ملقب به “ویکند” (Weeknd) زاده 16 فوریه 1990، خواننده و ترانه‌سرا و تهیه کننده موسیقی کانادایی است که اواخر سال 2010، به طور ناشناس و با نام ویکند چند ترانه در یوتیوب بارگذاری کرد. وی در 2011، سه آلبوم گلچین 9 آهنگه به نام های House of Balloons، Thursday و Echoes of Silence منتشر کرد

 

که از طرف منتقدین تحسین شدند. سال بعد، یک آلبوم تلفیقی به نامTrilogy را منتشر کرد که شامل 30 آهنگ گلچین و ریمستر شده بود. این آلبوم در ریپابلیک رکوردز با لیبل خودش یعنی XO منتشر شد.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

در سال 2013، اولین آلبوم استودیویی خود را به نام «سرزمین بوسه» منتشر کرد. دومین آلبومش Beauty Behind the Madness، که به اولین آلبوم شماره یک او در بیلبورد 200 آمریکا تبدیل شد، شامل سه سینگل برتر به نام های Earned It، The Hills و I Can’t Feel My Face بود. این ترانه ها همزمان ردیف اول تا سوم بیلبورد را در جدول آهنگ های داغ آر اند بی در اختیار داشتند و او را به اولین هنرمند تاریخ تبدیل کرد که به این جایگاه رسیده است.

 

ویکند برندۀ دو جایزۀ گرمی و نامزد یک جایزۀ اسکار و پنج جایزۀ جونو شده است. در سپتامبر 2016، انتشار آلبوم سومش به نام Starboy اعلام شد، همینطور انتشار تک آهنگی به همین نام که بعد ها آهنگ شماره یک بیلبورد 100 شد.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

مدل موی او مدت ها معروف ترین ویژگی او بود. ویکند تا مدت ها موهای خود را بلند می کرد تا ظاهری متفاوت و نمادین داشته باشد اما در سال 2016 آنها را کوتاه کرد و در موزیک ویدیوی اولین تک آهنگ سومین آلبومش یعنی Starboy آن را به نمایش گذاشت.

 

اوایل سال 2015 بود که او با بلا حدید، مدل مشهور و خواهر کوچک جی جی حدید، آشنا شد و اولین بار در فستیوال کوچلا در ماه آوریل 2015 این دو با هم دیده شدند و حدید در موزیک ویدیوی In the Night در ماه دسامبر همان سال حضور یافت. ویکند و بلا حدید حتی با هم روی فرش قرمز مراسم جوایز گرمی 2016 حاضر شدند.

 

در نوامبر 2016 این دو از هم جدا شدند و اعلام کردند که هنوز یکدیگر را دوست دارند ولی برنامه کاری شان تداخل زیادی دارد. ویکند اخیراً با سلنا گومز در ایتالیا در حال گذراندن تعطیلات دیده شده است. در حال حاضر دارایی خالص ویکند 30 میلیون دلار برآورد شده است.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفنددرو بریمور 42 ساله شد

درو بلایث بریمور (Drew Barrymore)، زاده 22 فوریه 1975، بازیگر، نویسنده، کارگردان، مدل و تهیه کنندۀ آمریکایی است. او عضوی از خانوادۀ بریمور از هنرمندان تئاتر و سینمای آمریکا و نوۀ جان بریمور از هنرپیشه های اوایل قرن بیستم آمریکا است و بازیگری را از تلویزیون شروع کرد و خیلی زود با نقش هایی در «ای تی، موجود فرا زمینی» (1982) و «تفاوت های آشتی ناپذیر » (1984) به سینما راه یافت.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

درو در یک سری فیلم های مهم و موفق ظاهر شد، از جمله «پیچک سمی» (1992)، «…» (1995)، «جیغ» (1996) و «از آن روز به بعد» (1998) و همچنین در سه فیلم با آدام سندلر همبازی شد: «خوانندۀ عروسی» (1998)، «50 قرار ملاقات اول» (2004) و «مخلوط» (2014). مدتی بعد بریمور و نانسی یوونن در سال 1995 شرکت

 

تهیۀ فیلم خود را با نام فلاور فیلم تأسیس کرده و چندین فیلم تهیه کردند که او در آنها بازی هم کرده است، مثل «فرشته های چارلی» (2000)، «دانی دارکو» (2001) و اولین فیلم وی در مقام کارگردان «..» (2009). دیگر فیلم های مطرح او به این شرح هستند: «موسیقی و متن» (2007)، «با تو حال نمی کند» (2009)، «فاصله گرفتن» (2010)

 

و «از همین الان دلتنگتم» (2015). بریمور جایزۀ انجمن بازیگران فیلم و جایزه گلدن گلوب را برای ایفای نقش اِدی کوچک در «گری گاردنز» (2009) دریافت کرد. در حال حاضر، بریمور به همراه تیموتی الیفنت در سریال کمدی نتفلیکس به نام «رژیم غذایی سانتا کلاریتا» (2017) بازی می کند.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

بریمور سفیر برنامۀ غذای جهانی سازمان ملل (WFP) بر ضد گرسنگی منصوب شده است. پس از آن، او یک میلیون دلار به این برنامه کمک کرد. بریمور که یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود دارد، در سال 2007 روی جلد مجلۀ پیپل در شمارۀ مربوط به 100 نفر از زیباترین مردم دنیا ظاهر شد. در ژوئن 2012 او با یک مشاور هنری

 

به نام ویل کوپلمن ازدواج کرد که حاصل ازدواج آنها دو دختر به نام های آلیو و فرانکی است. این دو در سال 2016 رسماً از هم جدا شدند. دارایی خالص درو بریمور 125 میلیون دلار برآورد شده است.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفندامیلی بلانت 34 ساله شد

امیلی الیویا لیا بلانت (Emily Blunt) زاده 23 فوریه 1983 بازیگر تئاتر و سینمای بریتانیایی-آمریکایی است که فعالیت حرفه ای اش را در سال 2001 با تئاتر «خانوادۀ سلطنتی» در لندن آغاز کرد. دو سال بعد برای اولین بار با فیلم «بودیکا» (ملکۀ جنگجو) در تلویزیون ظاهر شد. نقش آفرینی او در فیلم «تابستان عاشقانۀ من» (2004) جایزۀ فیلم بریتانیایی ایوینینگ استاندارد برای خوش آتیه ترین بازیگر تازه وارد را برایش به ارمغان آورد.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

امیلی برای بازی در فیلم تلویزیونی «دختر گیدئون» در سال 2006، جایزۀ گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در نقش مکمل را دریافت کرد. همان سال، نامزد دریافت جایزۀ گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در نقش مکمل و نامزد جایزۀ بفتای بهترین بازیگر زن در نقش مکمل برای فیلم «شیطان پرادا می پوشد» شد.

 

در سال 2009، بلانت جایزۀ بفتای بهترین بازیگر انگلیسی سال را دریافت کرد. وی برای ایفای نقش ملکه ویکتوریا در فیلم «ویکتوریای جوان» (2009) بیشتر تحسین شد، و نامزد دریافت جایزۀ گلدن گلوب بهترین بازیگر در یک فیلم درام شد. همچنین در سال 2009 در کمدی جنایی «هدف وحشی» در کنار بیل نای و روپرت گرینت ظاهر شد.

 

برای ایفای نقش در فیلم های رمانتیک علمی تخیلی «ادارۀ تعدیل» (2011)، اکشن علمی تخیلی «لوپر» (2012) و علمی تخیلی «لبۀ فردا» (2014) موفقیت تجاری به دست آورد.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

 به گزارش پارس ناز بلانت چهارمین و پنجمین نامزدی گلدن گلوب را برای نقش هایی در درام کمدی رمانتیک «صید ماهی قزل آلا در یمن» (2010) و فانتزی موزیکال «به سوی جنگل» (2014) در گروه بهترین بازیگر زن فیلم های کمدی یا موزیکال دریافت کرد. در سال 2016 در فیلم اکشن فانتزی «شکارچیان: جنگ زمستان» و فیلم «دختری در قطار»، بر اساس یک رمان پرفروش بین المللی به همین نام، بازی کرد.
جشن تولد برای ستاره ها و افراد مشهور دنیا در اسفند

در 10 جولای 2010 امیلی با بازیگر آمریکایی، جان کرازینسکی، ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو دختر به نام های هیزل و وایولت هستند. وی در فیلم «شیطان پرادا می پوشد» با شوهرخواهر خود یعنی استنلی توچی همبازی بود. در آگوست 2015 بود که او رسماً شهروند آمریکا شد و در ایالات متحده تابعیت دوگانه خود را حفظ کرد،

 

زیرا این موقعیت در وضعیت مالیاتی و ویزای وی مفید بود. بلانت رسماً قرارداد بازی در فیلم «بازگشت مری پاپینز» و در نقش اصلی را برای سال 2018 امضا کرده است. این فیلم ادامۀ نسخۀ سال 1964 خواهد بود. دارایی خالص امیلی بلانت 16 میلیون دلار برآورد شده است.