پارس ناز پورتال

دلیل خارش پوست هنگام خواب شبانه چیست؟

دلیل خارش پوست هنگام خواب شبانه چیست؟

علت خارش پوست هنگام خواب شبانه چیست؟ 

بعضی از افراد هنگام شب که قصد خوابیدن دارند،با خارش هاي شدید پوستی مواجه مي شوند ما در این مقاله دلایل این عارضه را بررسی خواهیم نمود.یک متخصص پوست گفت خارش شدید پوست هنگام شب از علائم مریضی «گال» هست.‌پزشک حمید رشنو در گفت‌وگویی اظهار کرد مریضی گال یا جرب نوعی مریضی پوستی مسری همراه با خارش شدید هست که این خارش جوش‌هاي ریز قرمزرنگی را در پوست ایجاد مي‌کند.

 

وی ادامه داد مریضی گال از هجوم انگلی با همین نام در بدن انسان ایجاد مي‌شود که از طریق بهره گیری از لوازم بهداشتی و لباس مشترک از فردی به فرد دیگر انتقال مي‌یابد. این انگل با چشم قابل رؤیت نیست.این متخصص مریضی‌هاي پوست یادآور شد خارش شدید پوست هنگام شب خارش شدید که منجر به ایجاد زخم‌هاي پوستی مي‌شود و وجود جوش‌ها و راش‌هاي پوستی، از علایم این مریضی هست.

 

 به گزارش پارس ناز وی افزود تعداد زیادی از بیماران راش‌هاي پوستی را نشان مي‌دهند که این جوش‌ها معمولا خط‌ها و راه‌هایي را روی پوست افراد ایجاد مي‌کند و این خطوط ممکن هست به شکل کهیر، گزیدگی‌هاي کوچک گره‌هاي زیرپوستی و سفت یا کورک باشد. در بعضی افراد پوسته شدن و وضعیتی نمونه اگزما را نشان مي‌دهد.

 

این متخصص پوست با تأکید بر این که در جاهای گرم بدن و هنگام شب شدت خارش افزایش مي‌یابد، یادآور شد: زیربغل‌ها، کشاله ران، انگشتان دست، ناحیه تناسلی، اطراف سینه، باسن، ناحیه کمربند وو. ازجمله جاهای شایع برای نفوذ انگل به پوست بدن میباشند.

 

رشنو تاکید کرد در اکثر موارد فرد با درمان‌هاي پوستی درمان خواهد شد و نیاز هست تمام پوست بدن «گردن به پایین» در بر گرفته شود. در مورد کودکان و نوجوانان نیز درمان باید برای پوست صورت نیز درنظر گرفته شود